nadelen van ALC650 SPDIF gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Heb een nieuw afgeschermd SVHS kabeltje aangeschaft en daardoor kon ik mijn oude in elkaar geknutselde coax kabel gebruiken voor spdif output

Nu heeft mijn Live! 5.1 een jackplug als digiout dus heb breakout card van ALC650 er maar eens ingeschroefd, Live! eruit en warempel het werkt perfect
Mijn A/V receiver springt netjes over van MCP naar DD bij een divxje

Goed, nu weet ik dat ALC650 niet echt een superchip is
cpu hongerig maakt me nieteens zoveel uit maar geluidskwaliteit dan?
is digitaal digitaal? ik las ergens op GOT dat creativechip de boel analoog verwerkt en dan weer omzet naar de SPDIF :?
dus verloop stekker voor de live! kopen? of een audigy2 of een aureon space kopen? of mooi de ALC650 laten zitten?

alle geluiden gaan nu naar mijn pcspeakers (2.0) en naar mijn A/V receiver
Ik las bijvoorbeeld al dat de Fortissimo moeilijkheden heeft met schakelen en de Audigy weer niet alles zomaar op de digitaal gooit

wie heeft er wat ervaringen tips voor mij

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Voor Dolby Digital: digitaal is digitaal, en als het werkt dan is het goed. Idem voor DTS. Dit zijn namelijk data-streams, en de audio wordt volledig herklokt in de receiver.

Bij PCM (niet CPM dus) is er sprake van een audio-stream, die synchroon afgewerkt moet worden. De Live en de ALC650 zijn daar ongeveer even brak in. Ik heb een heel verhaal in een andere thread getikt over deze dingen: [rml][ MP3] op High End - welke geluidskaart beste?[/rml] - zie ergens tegen het einde. Let wel: dit soort details is met name van belang bij receivers in het veel-duizend-pieken-klassement.