gehuurde dvd's spelen niet

Pagina: 1
Acties:

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Ik heb al wel gezocht maar heb geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.

Dit heb ik: Ik heb net een nieuwe laptop (compaq evo n800v) met daarin een toshiba dvd/cd combo (sd-r2312). Ik heb de meegeleverder windvd2000 (v3.2) software geinstalleerd (onder winxp) en de regiocode staat op 2. Videokaart is van Ati en hebben de nieuwste drivers.

Dit is het probleem: Het gratis dvd-tje dat ik nog had liggen (uit een computerblaadje) en speelde perfect. Ik heb vandaag echter 2 dvd's gehuurd bij de videotheek (die het bij hun op de pc prima deden) die ik allebei niet kan afspelen :(. Als ik ze wil afspelen crasht windvd na enkele seconden (in het intro-scherm). Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen of hoe ik het kan verhelpen, iemand?

[ Voor 6% gewijzigd door mars op 03-08-2003 17:46 ]

De enige echte :-)

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 16:36
Lijkt me een driver probleem. Installeer eens de nieuwste en juiste codec. Controleer je videodrivers up to date zijn. Ik zou zeggen gebruik eens google of de zoek functie van GoT. Die zijn er niet voor niets!

ACE codec pack is ook een prima bundle van codecs. Daarnaast heb je veel handige proggies. Het staat al 6 maanden op m'n pc en heb geen moeite moeten doen om codecs te downloaden omdat er een filmpje het weer niet eens deed.
Download hier de ProXP versie.
ftp://ftp.vein.hu/pub/win...codecs/ACEMCP501PROXP.EXE

Of kijk op http://www.feliratok.hu/utilok.php

Toshiba SD-R2312 Combidrive speelt geen dvd

edit: links naar de codec pak is niet meer juist.

[ Voor 59% gewijzigd door Burner NL op 03-08-2003 18:10 ]

• mars

mars

Topicstarter
Zoals ik zei, de videokaart heeft de nieuwste drivers (volgens winxp-update). Ik heb geen flauw idee welke codec ik moet hebben, als ik daar op zoek vind ik alles over divx maar daar heeft dit niks mee te maken. Als ik kijk in de device manager => video-controller => videocodecs staat daar een heel rijtje, waaronder eentje die indeo-r-video 5.10 heet

Tja...

• Burner NL
Kijk ff naar de andere topics. De videodrivers moet je op de site van ATI downloaden en niet microsoft update.

Verwijderd

Los van het feit dat WinDVD is bijgeleverd :probeer eens of PowerDVD werkt? Wat is de foutmelding die je krijgt als WinDVD crasht? Je weet dat de recente WinDVD op versie 5 zit?

Evo N800v > Drivers

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 18:11 ]

• mars

mars

Topicstarter
Dat het probleem iets met de codecs te maken heeft geloof ik wel maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de redelijk recente ati-drivers van de MS-site (3 maanden oud) hier iets mee te maken zouden kunnen hebben. Die beide links naar www.huppeldepup.hu werken niet.

Verwijderd

De ATi drivers van de Microsoft site zijn basis drivers en ondersteunen geen specifieke 3D Functies daarom moet je de drivers van de ATi site installeren

• Burner NL
mars schreef op 03 augustus 2003 @ 18:02:
Dat het probleem iets met de codecs te maken heeft geloof ik wel maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de redelijk recente ati-drivers van de MS-site (3 maanden oud) hier iets mee te maken zouden kunnen hebben. Die beide links naar www.huppeldepup.hu werken niet.
Je hebt gelijk dat links niet meer correct zijn. Ik zal ff kijken als een andere link kan vinden. Maar updaten van videokaart drivers doet ook wel eens wonderen. 3 maanden oude driver, daar zal wel een nieuwere driver versie van zijn.

Andere url http://www.codec-download...&d_op=viewdownload&cid=23

[ Voor 9% gewijzigd door Burner NL op 03-08-2003 18:14 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zoals olger al zegt, levert microsoft alleen maar wat drivers om 2d aan de gang te krijgen ( zodat je windows in kan ) maar je moet altijd nog voor 3d functies..of a.u.b. de functies die je kaart aan kan gewoon de normale drivers installeren.

Heb ik al gezegd dat de normale drivers ook toelaten dat je kan gamen!

There is no place like ::1

• mars

mars

Topicstarter
Mijn ati-driver:

MOBILITY RADEON 7500

driver provider: ati technologies inc
driver date: 30-3-2003
driver version: 6.14.10.6334

Okee, dat deze niet de allernieuwste zijn weet ik, maar is niet slechts een basisdriver van MS maar het is gewoon een gecertificeerde Ati-driver. Ik hang nu op dit moment aan een telefoonlijntje maar zal binnenkort wel eens de nieuwste ati-drivers van de ati-site installeren (maar ik denk niet dat dit zal helpen).

• Burner NL
Heb je zelf Windows XP met alle sofware en driver cd's zelf geïnstalleerd??????????
Als ik jou was zou ik FAQ doorlezen. Heb je al ff naar andere topics gekeken? Heb zelf een link gegeven van een topic.

• mars

mars

Topicstarter
Burner NL schreef op 03 August 2003 @ 18:19:
Heb je zelf Windows XP met alle sofware en driver cd's zelf geïnstalleerd??????????
Als ik jou was zou ik FAQ doorlezen. Heb je al ff naar andere topics gekeken? Heb zelf een link gegeven van een topic.
Laptop heb ik werkend gekregen van m'n werkgever. FAQ heb ik gelezen. bedankt voor je links, ik ben ze nog verder aan het uitspitten... ACE-codecs zijn een beetje groot (> 25 MB) :'(

Verwijderd

driver version: 6.14.10.6334
[...]
zal binnenkort wel eens de nieuwste ati-drivers van de ati-site installeren
Ati maakt geen drivers voor laptops (staat ook op de website), je moet bij Compaq/HP zijn waarvan ik de link al gepost heb hierboven. De huidige Ati Mobility Radeon 7500 versie van Compaq/HP voor de Evo n800v is: version 7.80.3-1.00 D (8 Jan 03) -> ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp23001-23500/SP23326.exe
ACE-codecs zijn een beetje groot
Het is ook een beetje onzinnig imo om een codecPACK te installeren als je alleen crashes hebt met DVD (MPEG2) weergave (dus evt. door problemen met de MPEG-2 Directshow decoder filter, afspeelprogrammatuur of hardwareinstellingen etc). Bovendien is niet eens zeker dat het daaraan ligt en kunnen al die codecs onderling weer conflicteren. Met FreeDVD (142Kb) kun je DVD's bekijken via Windows MediaSpeler. Zelfs Elecard is een stuk kleiner (700Kb) als die codecpacks met als voordeel dat je gelijk een player (2MB) hebt als alternatief voor WinDVD om te testen.
...Ik heb overigens nog geen antwoord op mijn vorige vragen oa over de foutmelding die WinDVD geeft. Daarnaast is het wel zo handig om in je errorlogs te kijken van WinDVD en Windows zelf...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 18:51 ]

• Burner NL
Voor een telefoonlijntje is qua grote Nimo codec pack beter. http://www.tweakers.net/meuktracker/2555

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Burner NL schreef op 03 augustus 2003 @ 18:32:
Voor een telefoonlijntje is qua grote Nimo codec pack beter. http://www.tweakers.net/meuktracker/2555
Ware het niet dat Nimo je systeem HEEL ERG ONSTABIEL kan maken door conflicterende codecs te installeren!

Op een goedkoop laptopje met een Sis315 grafische kaart ( op vakantie ) wilden we eens een dvd'tje gaan kijken.....die werd dan geprojecteerd....dat is toch leuk!

Helaas door DivX/Xvid nogwat codec zooi gaf hij problemen, hij speelde af op de laptop maar gaf het beeld niet door aan de beamer!

Probleem, de DivX codec opende een laag boven de standaard scherm laag en die boven laag kon de beamer niet lezen.

Helaas was zelf na het un-installeren van de codecs Windows Media player zwaar door de war, daartegen deed Asus DVD ( PowerDvd ) het gelukkig weer wel, anders hadden we LOTR: Fellowship of the Ring gemist.

Ah well....

Codecs zijn leuk maar kunnen ook veel verkloten!

There is no place like ::1

Pagina: 1