[WinXP]Vastloper bij afspelen mp3/wma

Pagina: 1
Acties:

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
MedeGoTters :),

Ik zit met het probleem dat mijn PC een lockup krijgt wanneer ik muziek afspeel. DivX’en kan ik zonder problemen bekijken, net als DVD’s. Tekstverwerken, gamen etc. gaat allemaal zonder vastlopers. Het maakt niet uit of ik andere programma’s heb draaien, zolang ik muziek draai kan het systeem vastlopen.

Het systeem bevriest dus spontaan waarbij ook de muziek hoorbaar blijft hangen. Na resetten is er geen foutmelding oid in het log te vinden.
Ik gebruik Sonique om muziek af te spelen, maar ook met Winamp 2.81 en 3 heb ik last van freezes.

Dit is al enige tijd aan de gang maar nu ben ik het echt zat. Laatste software die is ge-update is de VIA 4in1 driver en nieuwe SB drivers. Helaas heeft dit niets geholpen.

Mijn PC:

• Aopen H600A met 300Watt voeding
• Abit KG7-RAID
• Athlon 1500+
• 2x256 MB DANE-ELEC
• Geforce3 TI 200
• Soundblaster Live! Player
• 2x30GB Maxtor
• 3Com 3CSOHO NIC

De HD’s zitten beiden op 1 IDE controller, mijn CD-RW en DVD drive op de 2e controller. RAID functies zijn uitgeschakeld.

Ik werk met XP Pro en heb verder NAV2003 lopen waarbij auto-protect staat uitgeschakeld.

Ivm dit probleem heb ik een tijdje terug mijn geheugen getest met memtest waar in test 5 veel fouten uit zijn gekomen. Dit schijnt echter normaal te zijn bij de KG7 borden van Abit. In een andere PC gaf het geheugen iig geen enkele fout. HD’s zijn getest met de software van Maxtor en zijn goed.

Omdat hardwaretechnisch alles in orde (b)lijkt te zijn, open ik deze niet in PMG maar in SA. Het lijkt er namelijk op dat het een softwareprobleem is. De search geeft voor zover ik heb kunnen zien, geen oplossingen in vergelijkbare situaties.

Nogmaals mijn vraag: Wat kan deze freezes veroorzaken en hoe kan ik dit voorkomen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Welke mp3 codec(s) gebruik je?
Als het alleen maar bij mp3 is, moet het haast wel ergens met de codec te maken hebben.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
momania schreef op 03 augustus 2003 @ 17:10:
Welke mp3 codec(s) gebruik je?
Als het alleen maar bij mp3 is, moet het haast wel ergens met de codec te maken hebben.
Het is iig niet alleen bij mp3, ook bij wma.

Ik heb de Fraunhofer IIS versie 1.09 geinstalleerd staan en de
Windows Media Audio versie 4.02.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Inmiddels heb ik in winamp 2.81 en 3 mijn output device ingesteld op SB! Live ipv primair geluidsstuurprogramma en het lijkt erop dat dit het probleem heeft verholpen :) Gisteren en vandaag continue muziek zitten draaien en geen enkele freeze.

Waarom een topic openen als je het toch zelf oplost 8)7 :+