Toon posts:

html compressie ? waar aan of uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mn laptop een vodafone grps kaart zitten
blijkbaar zit er in die software (die overigens niet persee hoeft te runnen of in de startup list te staan) iets wat images comprimeert. om zo html pagina's sneller binnen te kunnen halen.

Het nadeel is wanneer ik m nu in mn adsl verbinding prik en mn vodafone kaart eruit haal doet ie dat nog steeds, modemcompressie opties heb ik uitgezet maar dat hielp niets.

Iemand enig idee hoe je dat instelt ?

Verwijderd

Volgens mij wordt compressie van webcontent geregeld door de webserver en niet door de client. Ik zie niet hoe een client dat zou kunnen beïnvloeden. Je haalt een bepaalde hoeveel data op van de server en dan kan de client toch niet achteraf gaan bepalen hoe dat gecomprimeerd moet worden, dat hoor de webserver te regelen.

Ik heb alleen ervaring met IIS en Apache als webservers en in Apache kun je dus instellen of je bepaalde bestandstypen niet wilt comprimeren.

Verwijderd

Topicstarter
Nope wordt lokaal gedaan.
Zowel onder mn vodafona grps als mn solcon adsl
heb er met mn workstation met solcon adsl geen last van.

Ook images over het netwerk van een andere pc gehaald verschijnen crappy in ie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 17:32 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:59

Pogostokje

* twiet *

Misschien dat de afbeelding beroerd wordt weergegeven? Kleurenprobleempje?
Het is onmogelijk om al binnengehaalde data te gaan comprimeren zodat je minder hoeft binnen te halen... want dat beweer je in feite.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:49
volgens mij wordt alleen de tekstcode gecompressed, "HTML compression"?

volgens de windows XP help: (jaha, die bestaat ook nog...)
• Open Network Connections.
• Click the dial-up, VPN, or incoming connection you want to configure, and then, under Network Tasks, click Change settings of this connection.
• On the Networking tab, click Settings, and clear the Enable software compression check box.

weet je zeker dat niet gewoon je videokaart brak is ofzo?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan ik het wat anders formuleren;
er wordt waarschijnlijk aan de webserver gevraagd om het gecomprimeerd te zenden,
want ik heb het gewoon bij iedere verbinding sinds ik die vodafone software geinstaleerd heb, zelfs vanaf mn lokale webserver ziet het er crappy uit.
OnTracK schreef op 03 augustus 2003 @ 17:48:
volgens mij wordt alleen de tekstcode gecompressed, "HTML compression"?

volgens de windows XP help: (jaha, die bestaat ook nog...)
• Open Network Connections.
• Click the dial-up, VPN, or incoming connection you want to configure, and then, under Network Tasks, click Change settings of this connection.
• On the Networking tab, click Settings, and clear the Enable software compression check box.

weet je zeker dat niet gewoon je videokaart brak is ofzo?
Dat vinkje staat uit, die is er overigens enkel bij de grps modem connectie en uiteraard niet bij een lan (adsl) connectie.
De videokaart is prima in orde (photohop laadt images prima) en d3d/opengl games werken ook stabiel.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 17:56 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31

Sabbi

je denkt aan mij.

Het klinkt alsof het niet door webservers wordt gedaan, als ook plaatjes die je via het net van een andere pc afhaalt er in ie brak uitzien, ligt het dan toch niet aan ie?

Verwijderd

Compressie wordt toegepast op de datapakketjes. De compressie die wordt toegepast op internet content, gebeurt op de webserver, en niet op de afbeeldingen aangezien deze al compressed zijn opgeslagen. (tenzij de sys admin zo slim is geweest om dit wel in te stellen).

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Definieer 'crappy'. Screenshot ?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mtail.nl/logo.gif

Kijk zo ziet ie er in de browser uit, ik heb m opgeslagen en even ergens anders geupload
plaatje kwam binnen over mn adsl verbinding, is gewoon het bestandje logo.gif van www.google.nl

Er gebeurt dus iets waardoor ik steeds crappy images van de webserver ontvang (ongeacht welke webserver) of dit wordt lokaal gecomprimeerd ? (1e reden lijkt me logischer)

Wanneer ik lokaal zelf een jpeg of gif maak met photoshop of een foto van mn camera haal en ik open deze in ie dan laat ie ze goed zien.
Het zijn enkel de images van het internet.

Mn desktop staat ook gewoon op 32bit kleuren als ik m op 16 zet maakt het nog geen verschil.

Het is zowel als ik gebruik maak van grps connectie als adsl connectie, let op ik verdenk dus de grps software hiervan sinds ik dat heb toen ik dat geinstaleerd had.
Ik heb voor deze test de software van de grps kaart uitgezet en de kaart er zelf ook uitgehaalt plaatje komt dus echt over de adsl lijn binnen.
Op mn andere workstation kan ik hetzelfde bestand binnen halen over dezelfde adsl lijn achter dezelfde router en ziet het er wel correct uit.

dus zoals Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/intl/nl_nl/images/logo.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 20:39 ]

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Het lijkt er net op dat ie dither-et, misschien omdat ie minder kleuren laat zien (?). Lagere bitdepth lijkt me sterk als je jpg's van je camera wel goed zijn, maar zoiets lijkt 't wel. Edit: dat 32-bit dus ja, zou goed moeten zijn.
Afbeelding slim rasteren is ook nog een instelling in IE, kweet verder niet wat dat inhoudt en of dat wat kan schelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Eegee op 03-08-2003 20:39 . Reden: na jouw edit ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De eerste afbeelding is 4865 bytes, de tweede 9040. Er is dus wel degelijk een verschil. Waar dit verschil vandaan komt weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 03 augustus 2003 @ 20:38:
Het lijkt er net op dat ie dither-et, misschien omdat ie minder kleuren laat zien (?). Lagere bitdepth lijkt me sterk als je jpg's van je camera wel goed zijn, maar zoiets lijkt 't wel. Edit: dat 32-bit dus ja, zou goed moeten zijn.
Afbeelding slim rasteren is ook nog een instelling in IE, kweet verder niet wat dat inhoudt en of dat wat kan schelen.
Afbeelding slim rasteren had ik al geprobeerd
daarnaast heb je ook nog iets van "automatisch grootte aanpassen" beide uit en aan gehad maar geen enkel verschil.

Dit lijkt me ook geen standaard ie instelling.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is het niet zo dat de proxy/gateway van Vodafone dingen comprimeert voordat ze worden verstuurd?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen inderdaad ja, wezen het niet dat ik mn adsl router als gateway ingesteld heb en geen proxy aan momenteel.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien zitten de 'foute' gecomprimeerde plaatjes nog in je cache?
Pagina: 1