Toon posts:

Cpu wordt te warm !

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zit met een cooling probleem ......
Mijn oud beestje een amd athlon 1.4 gig draaide altijd op een 52 graden ( stressed ) en syst temp was zo'n 45 c .

Sinds 2 dagen heb ik dus serieuze koel problemen proc wordt vaker warmer dan 70 c waardoor de comp zich ophangt met irri piepgeluid ...

Systeem kast zit al vol met 5 koelers , 2 op de zijkant 1 voor 1 achter en 1 boven ....
Uit frusraties heb ik het zijpanneel eraf gehaalt en een dikke ventilator erop gezet maar dit wilt ook niet echt baten ..
Hier dna ook mijn vraag of mijn cpu koeler het messchien is aan het begeven ...

moet er wel bijzeggen dat het hiero ( zuid-limburg ) nou 33 graden is en ik op een zolder kamer zit waar het nou niet echt frisjes is te noemen .... maar door al die koeling wat er al opzit mag dit niet echt een probleem zijn toch ....
:? :?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

52 graden....is goed ja

70 is minder!

Athlon 1,4 Gig he....mmm...heethoofdje, het beste kun je een betere processor koeler er op gaan zetten ( een totaal van koper bijvoorbeeld ) of zelfs aan waterkoeling denken!

Veel Plezier!

There is no place like ::1

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Kan toch het probleem zijn, je koelt namelijk met omgevingslucht, van 33 graden dus. Niet zo fris natuurlijk als 23. Wat voor een CPU-koeler heb je?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
- Heatsink kan een klein beetje losgekomen zijn van de CPU (bijv. bij veel lan-party sjouwwerk) of er schuin op komen te zitten (enkele graden schuin zorgt al voor veel minder contact en dus minder warmteoverdracht).

- Veel casefans / ventilator geven niet het gewenste effect als de CPU-FAN heel traag / niet meer draait, maar je zult zelf denk ik wel gezien hebben dat hij nog werkte toch?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ojee! Zoek even met de search naar de dingen die je moet checken bij hoge temps.... Is je heatsink bijvoorbeeld niet warm, dan is het de geleiding tussen CPU en koelblok die niet goed is.

[ Voor 103% gewijzigd door m-m op 03-08-2003 16:55 ]

Dit topic is gesloten.