[MYSQL] Database terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 10:15
Hallo,

Ik ben van hosting verhuisd (van Linkup naar Flexwebhosting) en nu probeer ik de +/- 51MB wegende database van mijn phpBB forum in mijn nieuwe database te laden. Helaas lukt dit alleen met hele kleine tabellen (of stukken van de grotere tabellen, bijv. 3000 regels), en geven de grotere tabellen een "Geen SQL query" melding of een geheugen fout:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted at (null):0 (tried to allocate 1958765 bytes) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.1/libraries/read_dump.lib.php on line 80
De oude host draaide phpMyadmin 2.3.3pl met MySQL 3.23.52, de nieuwe phpMyadmin 2.5.1 met MySQL 4.0.13.

Ik heb de database backup gemakt met de volgende opties:
-Structuur en gegevens
-'drop table' toevoegen
-Invoegen voltooid
-Uitgebreide invoegingen
En heb de SQL backup geladen door het bestand up te loaden dmv het SQL tabblad in phpMyAdmin.

Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Het ziet er namelijk naar uit dat ik van de jongens van Flexwebhosting weinig hulp kan verwachten... :'(

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 16:26

alienfruit

the alien you never expected

Waarschijnlijk mag je niet zulke grote bestanden uploaden in PHP bij die hosting partij. Foutje, ik bedoel het geheugen gebruik van het script, dit is in te stellen dmv. memory_limt in het php.ini configuratiebestand.

Wat je nog wel kunt proberen:
PHP:
1
2
// change configuration to allow more memory usage by this script
ini_set( "memory_limit", "32M" );

Wat je zou kunnen doen is om je hostingpartij te vragen om ze voor jou de sql query willen uitvoeren vanuit de shell. Of als je zelf een shell account hebt die zelf te doen. Aardige hostingpartijen doen dit wel :)

[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 03-08-2003 16:14 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Of je kunt kijken of Mysql van buiten af bereikbaar is en met de client tools zelf vanaf je eigen pc die query door te voeren. (met mysql -u user -p -h host connecten, use database; en dan source backup.sql; ofzo doen)

• mosymuis
Wow... dit gaat me ff te snel; ik heb geen ervaringen of verstand van shells ed. :/

Alienfruit, is dat script van je een PHP bestand wat ik moet aanmaken en runnen? Of moet de host dit ook doen?

Ik ben nu bezig met het uploaden van mijn bestand naar mijn FTP server zodat de host het zooitje idd kan runnen, maar ik vraag me af of het dan opeens wel lukt. Zijn er nog andere alternatieven? :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:39
Een laatste alternatief, wat ik zelf wel eens heb toegepast (source heb ik helaas niet meer, maar is niet moeilijk te maken) is het .sql bestand uploaden en een php bestand maken wat vervolgens dat .sql bestand regel voor regel uitleest en uitvoert, alleen zou je dan nog wel eens met een maximum execution time van php kunnen komen te zitten.
Het aan je hoster vragen is volgens mij de beste optie, het is voor hun weinig moeite en behoort imho tot de service naar de klant.

• mosymuis
Nog een laatste vraag: hebben de verschillen in gebruikte PHP versie, MySQL versie en/of phpMyAdmin versie hier niets mee te maken?

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
mosymuis schreef op 03 August 2003 @ 16:18:
Wow... dit gaat me ff te snel; ik heb geen ervaringen of verstand van shells ed. :/

Alienfruit, is dat script van je een PHP bestand wat ik moet aanmaken en runnen? Of moet de host dit ook doen?

Ik ben nu bezig met het uploaden van mijn bestand naar mijn FTP server zodat de host het zooitje idd kan runnen, maar ik vraag me af of het dan opeens wel lukt. Zijn er nog andere alternatieven? :)
Dat zou moeten werken. Mocht het niet passen (onvoldoende schijfruimte) kan je misschien het bestand door php van een externe server laten halen (via http) en regel-voor-regel uit laten voeren. Dan blijf je ook binnen de geheugen-limiet. Let dan wel op de max. execution time.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 16:26

alienfruit

the alien you never expected

Je kunt natuurlijk ook de database structuur terugzetten in stappen :+
Doe je eerst alle CREATE TABLES en daarna alle INSERT INTO (gesplits per 250queries ofzo)

btw, die php code moet je ergens in je phpMyAdmin zetten als dit kan :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Problemen met software horen in [SA].
P&W is voor programmeer zaken.

Who is John Galt?

Pagina: 1