Toon posts:

Virus => FOTO's :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hier een virus en heeft al mijn foto's 2000 en zoveel foto's vervangen door .vbs files van 12 kb met het virus in dus de foto zit er niet meer in vrees ik.

Het virus in ondertussen weg. Maar zijn er manieren om die foto's terug te halen? :'( :'( ik hoop dat ze nog ergens op de schijf terug te vinden zijn.

Ik hoop op een spoedige en positieve reactie.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=29237 :?

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-08-2003 15:33 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, zoek maar eens in de FAQ naar datarecoverytools. Bijvoorbeeld GetDataBack is een heel erg goed programma om je data weer terug te krijgen als het nog aanwezig is op je harde schijf.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Staat er niks over op http://vil.nai.com/vil/default.asp ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoe heet het virus ?

kijk anders even op de site van symantec, of er een fix voor is :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niets bij op de schijf gezet dus de kans is vrij groot :) ik hoop het want zou ECHT wel erg zijn , al men fotos kwijt :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:00

Sick Nick

Drop the top!

meestal maakt ie van de originele verborgen bestanden, check dat eerst even voordat je helemaal de stress in schiet enzo :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:31:
Hallo, ik hier een virus en heeft al mijn foto's 2000 en zoveel foto's vervangen door .vbs files van 12 kb met het virus in dus de foto zit er niet meer in vrees ik.

Het virus in ondertussen weg. Maar zijn er manieren om die foto's terug te halen? :'( :'( ik hoop dat ze nog ergens op de schijf terug te vinden zijn.

Ik hoop op een spoedige en positieve reactie.
Zo veel foto's en geen backup :? Sorry maar dat vind ik dan ook wel erg dom |:(

Ik vrees dat je de gegevens niet meer terug kunt halen. Wat ik je wel aan kan raden voor de volgende keer is: Brand alles in godsnaam op een cd als het belangrijke foto's zijn. Ik heb al mijn foto's op 2 DVD's gebrand en die heb ik in de kluis liggen op mijn werk (20 CM dik staal).

Verwijderd

ken het, zusje heeft het ok gehad. de orginele fotos zijn verborgen gemaakt, dus NIET verwijderd. kijk daar maar eens naar, en zorg dat je een goede, up to date virsuscanner op je bak hebt staan (hint: zoek eens naar een yaha-removal tool)

Verwijderd

Topicstarter
Plan Colombia" virus v1.0 das de naam, de foto's zijn bij mij alleszins al niet verborgen :'(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 15:43 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:42:
Plan Colombia" virus v1.0 das de naam, de foto's zijn bij mij alleszins al niet verborgen :'(
Als je nu snel bent heb je nog kans dat deze foto's nog terug te halen zijn met een recovery tool. Installeer er dus snel eentje, want niet lang meer en het is te laat omdat die data dan weer overschreven is door andere bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
dat zou hem zijn volgens mij, ik herken delen uit de code http://vil.nai.com/vil/content/v_98684.htm

welke is goede tool om dit terug te halen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 15:47 ]

• Magic
  • Niet online
zoals al gezegt is: getdataback is een goed, ik hoop dat je foto's op een aparte partitie stonden, en je daar niks nieuws bij opgezet hebt. installeer ook niet de recoverysoftware naar deze partitie!

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:46:
dat zou hem zijn volgens mij, ik herken delen uit de code http://vil.nai.com/vil/content/v_98684.htm

welke is goede tool om dit terug te halen?
Lees de FAQ nou alsjeblieft even.
Hiervoor zijn zeer veel verschillende programma's beschikbaar. De ervaring leert dat de ene programma in een bepaalde situatie wel werkt en de andere pas in een andere situatie. Het is dus een beetje ondoenlijk om te zeggen waarmee je het beste de data kunt redden. Ga eens zélf op zoek naar zulke programma's en probeer ze allemaal uit.
Hier heb je vast een paar inkoppertjes:

Googlen naar "data recovery"
Googlen naar "freeware data recovery"
Googlen naar "data recovery software"
Googlen naar "undelete"

Tipje: er zijn hier veel goede ervaringen gemeld met R-Studio, GetDataBack, Easy Recovery en Lost & Found. Voor flashkaarten is Digital Image Recovery een uitkomst. Verder zijn PartitionMagic en MBRWork erg handig wanneer je per ongeluk een complete partitie hebt verwijderd. Bedenk wel dat je de data niet kunt recoveren wanneer je een low level format hebt gedaan. Bij een full format kun je de data wel recoveren, maar dat is lastiger, aangezien alle bestandsnamen (indexes) zijn weggegooid; er rest nu een hoopje onsamenhangende data op je schijf. Na een quick format kun je de data meestal nog wel makkelijk redden; enkel de partitietabel wordt opgeschoond.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees hier wel

'After the email routine, this worm performs another action against the system and mapped drives. If this worm find files of type ".VBS" or ".VBE", it will overwrite and replace them with its own code.'

En de foto's staan gewoon op mijn harde schijf. De dataschijf D:\ ik zal menteen eens met die programma's beginnen als de foto's nog te redden zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=Plan Colombia virus] ==>
Shares many of the properties of the VBS.LoveLetter worm. Spreads using MS Outlook and Windows Scripting Host. Overwrites files with a copy of itself.
Overschreven dus, helaas voor je.
Zo zie je maar weer dat het toch wel handig is om meteen alle info te geven in de topicstart: de virusnaam was natuurlijk essentieel ;)

Inderdaad zou je (natuurlijk readonly!) kunnen proberen te undeleten, zie inderdaad de al genoemde programma's en tips. Zoals ik zei wel readonly: dus niets meer schrijven op die HDD (dus ook niet je OS er naar booten: schroef de HDD uit en prop het in een ander om te redden wat er te redden valt. Gooi er dan meteen opnieuw een goede, uptodate virusscanner overheen natuurlijk).

Maar dit is dus inderdaad al vele malen behandeld en verder discussieren lijkt me op deze manier dan ook niet handig of nodig: alle info is al duidelijk te lezen op antivirus sites en in eerdere topics over deze soort virussen + de topics over undelete.

Succes :)
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:54:
ik lees hier wel

'After the email routine, this worm performs another action against the system and mapped drives. If this worm find files of type ".VBS" or ".VBE", it will overwrite and replace them with its own code.'
Zoals je dus kan lezen is dat niet relevant vwb overschrijven van je foto's, het zegt enkel dat alle machines in je netwerk kunnen zijn besmet. Controleer dus alles goed :)

Edit: in de Software Algemeen - FAQ staan misschien ook wat handige tips, maar dat wist je natuurlijk al :)

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 03-08-2003 16:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.