Ik ben bezig met een nieuw netwerk op te zetten. Ik heb 1 computer ingesteld als windows 2k standalone server. Met active directory kan je dan group policy toewijzen. Nu heb ik een organizational folder gemaakt met daarin de user en computer waarvan ik het group policy heb veranderd. Als ik deze client (winxp) dan opstart dan werken de veranderingen niet. Weet iemand hier een oplossing voor ???
Policies wel applied op user/computer?
run eens gpresult
lees dit eens door Windows 2000: Account & Computer policy's zetten
run eens gpresult
lees dit eens door Windows 2000: Account & Computer policy's zetten
[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 03-08-2003 14:28 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Wat heb je geprobeerd? Ik geef 3 opties..Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 14:41:
Ik heb het geprobeerd, ik kreeg 'The policy object does not exist'
Waar krijg je die foutmelding? Op de server, op de client, in eventlogs .. ?
dns enzo staan wel goed?
ip de clients dus de dns server van je w2k doos invullen,
ip de clients dus de dns server van je w2k doos invullen,
A wise man's life is based around fuck you
Wat er gebeurd is gewoon dat ik precies de instructies heb opgevolgd als in de FAQ, maar de policy's werken gewoon niet op de client. Kan het misschien zijn dat ik eerst nog win2k moet patchen voor deze functie, omdat de client winxp is. Ik kan wel gewoon inloggen op de server.
Die foutmelding kreeg ik op de client als ik gpresult invulde
blackd schreef op 03 August 2003 @ 14:42:
[...]
Wat heb je geprobeerd? Ik geef 3 opties..
Waar krijg je die foutmelding? Op de server, op de client, in eventlogs .. ?
Kijk ook eens in je eventlogs of daar wat meer info staat.
Zoek de event ids op via www.eventid.net
En vertel, zoals zwelgje al aangeeft, iets meer over je DNS, hoe deze is ingedeeld.
Zoek de event ids op via www.eventid.net
En vertel, zoals zwelgje al aangeeft, iets meer over je DNS, hoe deze is ingedeeld.
gpupdate uitgevoerd op de clientVerwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 14:46:
Wat er gebeurd is gewoon dat ik precies de instructies heb opgevolgd als in de FAQ, maar de policy's werken gewoon niet op de client. Kan het misschien zijn dat ik eerst nog win2k moet patchen voor deze functie, omdat de client winxp is. Ik kan wel gewoon inloggen op de server.
wat staat er in de eventlog van die XP client?
en je hoeft niks te patchen als je een w2k server met XP clients draait, wat echter wel aan te bevelen is: smb signing uitzetten, (maar dat heeft niks met dit probleem te maken)
De servercomputer heet testserver het domein is servertest.local. De ipadressen heb ik ingesteld 192.168.0.2 is server en 192.168.0.3 is de client de dns adressen staan op die van mijn kabel internet provider(misschien dat hier dan de fout zit). De dns is afgestelt om naar elk ip te luisteren. Ik zal nog mijn eventlog doorspitten
dan heb je dus je DNS verkeerd geconfigged, je moet deze NIET naar je isp provider laten sturen (van de clients)Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:03:
De servercomputer heet testserver het domein is servertest.local. De ipadressen heb ik ingesteld 192.168.0.2 is server en 192.168.0.3 is de client de dns adressen staan op die van mijn kabel internet provider(misschien dat hier dan de fout zit). De dns is afgestelt om naar elk ip te luisteren. Ik zal nog mijn eventlog doorspitten
grouppolicy's maken gebruik van DNS namelijk, geen goede DNS=geen goede AD
[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 03-08-2003 15:06 ]
Oke dan zal ik mijn dns server ff configureren en mijn client opnieuw instellen. Ik zal later misschien wel dhcp instellen
Verwijderd
Correctamundo.
ADirectory leunt heel zwaar op DNS, als je clients je server niet zien als DNS server, zien ze je server helemaal niet.
Oplossing: zorg dat clients als primaire DNS server je Domain Controller zien (zo noem je zo'n ding als die Active directory draait, standalone noem je zo'n server als'ie in een werkgroep draait
) en idealiter geef je aan je DNS server je providers DNS server als forwarder op.
EDIT:
Raad je trouwens aan om eerst basic connectivity te testen; want als je clients je eigen DNS server niet zien, lijkt het me ook heel moeilijk om de clients je domain te laten joinen, en zonder dat je clients in het domain hangen heb je helemaal geen policies.
ADirectory leunt heel zwaar op DNS, als je clients je server niet zien als DNS server, zien ze je server helemaal niet.
Oplossing: zorg dat clients als primaire DNS server je Domain Controller zien (zo noem je zo'n ding als die Active directory draait, standalone noem je zo'n server als'ie in een werkgroep draait
EDIT:
Raad je trouwens aan om eerst basic connectivity te testen; want als je clients je eigen DNS server niet zien, lijkt het me ook heel moeilijk om de clients je domain te laten joinen, en zonder dat je clients in het domain hangen heb je helemaal geen policies.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 15:13 ]
En ook over het opzetten van een juiste DNS staan er in de FAQ van WOS veel documenten:
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
Het is gelukt de fout zat idd in de dns server. Nu moet ik alleen nog alles instellen dat ik wel internet vertbinding houd, want er hang nog een router aan mijn netwerk
Stel je DNS op de server zo in dat deze forward naar de DNS van je ISP.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Dat is simpel zat; geef het IP van je router op als gateway.Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 16:00:
Het is gelukt de fout zat idd in de dns server. Nu moet ik alleen nog alles instellen dat ik wel internet vertbinding houd, want er hang nog een router aan mijn netwerk
En dat doe je het simpelst als je een DHCP sever hebt; scheelt elke bak langs wandelen.
Dat is best wel redelijk basic werk allemaal.
Als je met servers gaat pielen, mag je verwachten dat je basic dingen (zoals een goede AN en DNS) toch wel begrijpt, en kunt instellen.
Lees je eens in in AD e.d. zou ik zeggen.
Als je met servers gaat pielen, mag je verwachten dat je basic dingen (zoals een goede AN en DNS) toch wel begrijpt, en kunt instellen.
Lees je eens in in AD e.d. zou ik zeggen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()