Toon posts:

Wat zou het beste zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude systeempje (zie sig.) is wel aan vervanging toe vind ik, nu twijfel ik alleen een beetje...

Of ik koop
-Intel P IV 3.0GHZ 800Mhz (469 Euro)
-Asus P4C800 Deluxe (211 Euro)
-2x DDRAM 512MB PC3200 400Mhz (2x 99 Euro)
-HDD 120Gb 7200rpm SATA (147,50 Euro)
-Behuizing ATX Midi Titanium (45 Euro)

En dan blijf ik mijn videokaart (Ati Radeon 64MB DDR vivo) gebruiken...

OF

Verder alles gelijk alleen dan een 2.8GHZ processor (323 Euro) en van het "prijsverschil" met de 3.0Ghz een videokaart kopen: "Vga GeForce FX5600 256MB AGP (189 Euro)"

(De rest van de onderdelen haal ik uit mijn oude pc, zoals een 48X brander, 5.1 geluid, etc.)
Ik wil alles bij Norrod kopen, omdat ik daar goede ervaringen heb en dat Norrod voor mij dichtbij is (service, garantie, etc)
Ik vraag me dus af wat ik beter kan doen, de Radeon overzetten en dan een 3.0Ghz processor, of heb ik er meer aan om dan een stapje terug te doen met processor en dan de videokaart bij Norrod te kopen.
En de onderdelen die ik bij elkaar "gezocht" heb, is dat verstandig, in de zin van "past het bij elkaar?"
(Ben met mijn oude systeem redelijk onderuit gegaan, het was een pc-prive pc 8)7 die rammelde aan alle kanten, dus daarom zet ik nu liever zelf iets in elkaar..)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Ik zou voor de videokaart gaan, ik zou wel nog ff kijken of je een radeon of nvidia pakt, maar dat is aan jou, net als deze beslissing eigenlijk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

MaDLiVe

.-Observer-.

De combi 2.8ghz icm een nieuwe vga card. Je zult dan namelijk meer merken dan die 0.2ghz :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ik zou geen fx5600 halen. ten eerste is de 256 mb overkill voor de kaart heb je niet echt veel aan ,kun je beter een radeon 9700 non pro halen, daar kun je nog ffkes mee vooruit :)

Verwijderd

Het verschil tussen een 2.8 en een 3.0 zal je niet zo extreem merken, terwijl het prijsverschil toch wel veel is. Later zullen de prijzen toch nog in elkaar zakken.

Ikzelf heb hetzelfde besteld, maar dan een 2.6, met de bedoeling er later een 3.2 (mss wel 3.4 als ze zover gaan) erin te steken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
2,6 800fsb HT hiero, is ongeveer de helft goedkoper (2 maanden geleden iets van 259 (tray)) en zoveel prestatie verschil zit er toch niet in.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 03 August 2003 @ 13:26:
en zoveel prestatie verschil zit er toch niet in.
:? Niet?? Ik dacht dat dat wel aardig verschil maakte :?
Het scheelt inderdaad ENORM de Intel Pentium4 2.6GHz 800MHz
€ 259,50 en de Intel Pentium4 3.0GHz 800MHz
€ 469,00

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:30:
[...]

:? Niet?? Ik dacht dat dat wel aardig verschil maakte :?
Het scheelt inderdaad ENORM de Intel Pentium4 2.6GHz 800MHz
€ 259,50 en de Intel Pentium4 3.0GHz 800MHz
€ 469,00
Daar halen ze hun grote winst uit, uit mensen die steevast het nieuwste van het nieuwte kopen.

Ze weten dat bepaalde mensen dit toch doen, dus vragen ze roekeloze prijzen.

Binnen paar maand kost de 3.0 volgens mij ook maar €300

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:32:
[...]
Daar halen ze hun grote winst uit, uit mensen die steevast het nieuwste van het nieuwte kopen.

Ze weten dat bepaalde mensen dit toch doen, dus vragen ze roekeloze prijzen.

Binnen paar maand kost de 3.0 volgens mij ook maar €300
Ohww.. Dus de snelheidswinst is het geld niet waard dus? In dat geval doe ik liever een 2.6 en een goede videokaart :) Daar ik wel een goed 3D spel hou :)

Verwijderd

Topicstarter
Ohwja, misschien wel een hele domme vraag hoor :o Maar kan ik mijn IDE branderdertje gewoon aansluiten als het een Sata Moederbord is? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:33:
[...]

Ohww.. Dus de snelheidswinst is het geld niet waard dus? In dat geval doe ik liever een 2.6 en een goede videokaart :) Daar ik wel een goed 3D spel hou :)
Voor mij persoonlijk niet, jij moet nog altijd beslissen! Of je nu een 2.6 of 3.0 hebt, binnen anderhalf jaar beschouwen ze die als "gelijke". Als jij nu leest dat iemand een 1100Mhz heeft of een 1300Mhz sta je er toch ook niet stil.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:35:
Ohwja, misschien wel een hele domme vraag hoor :o Maar kan ik mijn IDE branderdertje gewoon aansluiten als het een Sata Moederbord is? :?
s-ata moederbord heeft ook ide poorten, en daar prop je je branders etc. in.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij persoonlijk niet, jij moet nog altijd beslissen! Of je nu een 2.6 of 3.0 hebt, binnen anderhalf jaar beschouwen ze die als "gelijke". Als jij nu leest dat iemand een 1100Mhz heeft of een 1300Mhz sta je er toch ook niet stil.
Dat is waar ja.. Hmmm :) Thanx! (genoeg reden tot nadenken)
[...]
s-ata moederbord heeft ook ide poorten, en daar prop je je branders etc. in.
Ohw :) Geweldig! Thanx :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hier moet jezelf toch écht wel uitkomen: P4 3.0 of P4 2.8 plus nieuwe grafische kaart. Zie ook de FAQ voor dergelijke vragen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.