WiFi vraag

Pagina: 1
Acties:

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 13:49
Hallo, ik heb thuis de volgende config: kabelmodem in meterkast (@home), van daar af een utp kabel naar boven naar mijn ethernet (PCI) netwerkkaart in mijn desktop pc. Nu kan ik via PC Prive een laptop kopen met een ingebouwd Wifi kaartje (802.11b). Wat heb ik nu nodig om deze ook breedband internet toegang te geven: een access point of een gateway? en waar komt ie in de config en heb ik evt. nog extra software nodig om de internet toegang te delen of kan dat via standaard windows mogelijkheden of is er niets nodig?

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je die vaste pc aan wil laten staan: een pci wifi netwerkkaartje. Wil je altijd kunnen internetten met je laptop: accespoint. De software die erbij zit is altijd voldoende om alles te laten werken.

• mouse1277
uiteraard moet het ook werken als met desktop uitstaat! dus accesspoint is voldoende en werkt tesamen met kabelmodem van @home ook als desktop uitstaat! klinkt perfect, maar wat is dan de evt. functie van een gateway?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Je hebt een wireless router nodig. De linksys BEFW11S4 is een goede voorbeeld.
Een access point rechtstreeks op je kabelmodem werkt alleen als je Inet provider meerdere IP ondersteunt anders vergeet het maar.

[ Voor 46% gewijzigd door Anubis801 op 03-08-2003 13:06 ]

=/\= System Status =/\=

• mouse1277
nu heb ik al meerdere meningen binnen een paar minuten. moet het nu een access point, een wireless router of een gateway zijn en waarom? misschien dat het dan duidelijker wordt, want aan "one liners" van verschillende mensen heb ik maar erg weinig. bedankt voor duidelijke, uitgebreide, goed toegelichte hulp!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Access poitnt ==> Alleen verbinding met je LAN internet delen moet je apart regelen!
Wireless router = Gateway

[ Voor 3% gewijzigd door Anubis801 op 03-08-2003 13:07 ]

=/\= System Status =/\=

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

mouse1277 schreef op 03 augustus 2003 @ 13:05:
nu heb ik al meerdere meningen binnen een paar minuten. moet het nu een access point, een wireless router of een gateway zijn en waarom? misschien dat het dan duidelijker wordt, want aan "one liners" van verschillende mensen heb ik maar erg weinig. bedankt voor duidelijke, uitgebreide, goed toegelichte hulp!
De BEFW11S4 heb ik. Das een switch met router en wireless Accesspoint in 1. Die moet jij ook hebben, of iets vergelijkbaars dat gaat iig zeker werken !

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier een router van multimedia home gateway (Router) van Actiontec, en hierop heb ik meteen mijn modem van @Home en de computer van mijn ouders aangesloten.
Mijn desktop computer en laptop hebben een draadloze verbinding.
Er hoeft geen computer aan te staan om een andere een verbinding te geven, en het handige is ook dat je meteen een netwerk hebt, en deze ook nog eens meteen beveiligd word door een router.

Nu heb ik verschillende wifi kaarten al zien werken, maar tot nu toe werkt die van actiontec echt het beste, ze zijn zeer stabiel en de hebben het beste bereik, maar dat is mijn mening...

Zoiets heb jij nodig: http://www.actiontec.com/...less_router_overview.html

Prijs is ongeveer 125 euro ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DannyVersluis op 03-08-2003 13:21 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• mouse1277
en waar heb je deze dan gekocht, Danny?. dat hoor ik nl. ook graag.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

dat soort info kun je vinden in de pricewatch.

Ik heb hier ook zo'n linksys, zit direct aan het kabelmodem. Je kunt als dat problemen geeft omdat het IP alleen uitgegeven wordt op MAC adres bij sommige providers, dat "clonen"van de netwerkkaart die eerst bekend stond bij je provider, of dat nieuwe MAC adres doorgeven.

Verder heb ik het hetzelfde werken als DannyVersluis, alleen dan 1 laptop via wireless en 2 pc's via kabels met dit accespoint/router verbonden. Werkt prima.
Pagina: 1