Toon posts:

[Win2000]Problemen met selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een festival (Lokerse Feesten) dagelijks aan de fotoboeken die online komen. Om deze online te plaatsen heb ik een volledig geautomatiseerd programma, maar dat kan je pas gebruiken als je je selectie van foto's al gemaakt hebt.
Nu komen er dus voortdurend foto's van digitale toestellen binnen. Ik probeer dan de goeie foto's te selecteren in explorer maar dat geeft problemen. Op onregelmatige tijdstippen (maximum interval ongeveer 1 minuut) refreshed het scherm van explorer en ben ik mijn selectie weer kwijt.
De computer is niet van mij. Hij draait Windows 2000 Professional zonder service packs denk ik. Ik had gisteren al zelf gedacht om de service packs te installen etc. maar de firma die de pc's leverde liet niets van cd's achter met drivers van de pc of zelf nog maar een beschrijving van wat er in de computer stak. Ik riskeer me dus geen service pack installatie want als er dan iets fout gaat zitten we zwaar in de problemen, heel het systeem is dan ontregeld voor de fotoboeken en dat kunnen we nu wel missen.
Echter ik ben dit soort "refreshen" nog al enkele keren thuis tegen gekomen maar dan niet in storende mate. Ik dacht dus dat er misschien wel iemand weet wat dit net is en een exacte oplossing kan geven over wat je moet doen om het te verhelpen.
Als het iets uitmaakt de pc heeft een card reader aangesloten die continu 4 verwisselbare schijven creeërt.

Verwijderd

offtopic:
héhé, dankuwel voor zo'n prachtig festival!! (kom er al jaren, en heb ook nu abbo :D)

maareuhm, heb je niets qua services draaien die dat kunnen doen? (indexer service?)
Kun je het ook niet afzetten in je opties ofzo?
heb je het ook als je bijvoorbeeld in een "open.." dialoog meerdere files selecteert? Enkel in explorer ?

ik denk dat je dus onder de processes moet zoeken, want dit heb ik nog nooit gehoord voor gelijk welke windows / service pack (geinstalleerd of juist niet)....
wat is bijvoorbeeld continu verwisselbare schijven creëren? Zoals een m: mappen, en de explorer die dan die m: wil tonen, zowat 1X/minuut? Kill die service eens die die verwisselbare schijven creëert(nadat je de foto's gecopieerd hebt naar je harde schijf ofzo..)
Ik denk dat die schijf gecreëerd wordt, en doorgepusht wordt naar explorer, die die schijf in de treeview wil opnemen > refresh. kan dat?

Verwijderd

Denk niet dat je veel kan doen aan die refresh - rate. Werken met kleinere selecties lijkt me dan ook in de eerste plaats aangewezen. Normaal gezien moet die snelheid van "refreshen" aan te passen zijn via de registry. Even zoeken naar de key dus ...
Een link die in de buurt komt:
http://www.experts-exchan...ems/Win98/Q_11497778.html

Verder héél weinig info gevonden :(

offtopic:
Binnen enkele dagen kom ik ook naar de Lokerse Feesten, normaal gezien woensdagavond. Daarmee weet je dat ook weer Voodoo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat het probleem bij de card reader ligt. Die geeft namelijk geen melding als er een card aanwezig is. Volgens mij refreshed die gewoon automatisch om de zoveel seconden om te zien of er een kaart in steekt en geeft dat de problemen in explorer. (echt hatelijk als je eens een 12-tal foto's wil selecteren en hiervoor 9 keer opnieuw mag beginnen)
Ik ga vanavond eens op zoek gaan in het register maar vrees van een kale reis terug te komen...Allesinds al bedankt voor de reacties.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb het hier niet, dus het is niet windows (2000 pro dutch) eigen.
Misschien een virus(scanner) of een andere tool die op de achtergrond dingen doet.
Kijk eens wat er allemaal opgestart wordt bij het starten van windows. Met bijv. RegRunner 2.0
Ik heb daarintegen wel SP4 geinstalleerd.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router