GTA Vice City : Loopt alleen traag bij opwaaiend zand/stof

Pagina: 1
Acties:

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
als ik vice city speel loopt hij gewoon goed

maar als bv een helicopter eraan komt of ik zit te racen in het zand
gaat hij als een gek stotteren

SyS Spec:

AMD Athlon xp 2700+
Geforce 4 ti4600 128ddr
512 ddr geheuge
msi kt4 mobo

ik heb de nieuwste drivers van Nvidia, Nieuwste direct x 9.0b , Nieuwste VIA drivers.

het is alleen als het zand wordt weergegeven, voor de rest zeer soepel.

iemand een id hoe ik dit ook soepel kan laten lopen?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Sja zulke dingen vragen nu éénmaal meer, met rook is het net zo.
Wat je kunt doen is gewoon je resolutie lager zetten en de details.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 15:14
Nou ik heb lagere specs en heb het niet, heb je misschien filteringen als FSAA en/of AS aanstaan?

sensei_d.fpv channel

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Echt heel vreemd :/

Als je naar mijn specs ziet (Fast And Furious) zie je dat ik wel ff een heel langzamere videokaart heb maar ik heb nergens problemen mee.

Behalve als ik in een helicopter vlieg en dan bijvoorbeeld boven water of zand, gras ga vliegen dan schokt het een beetje....maar met voertuigen ? nee helemaal niet.

Ik d8 dat het eerst aan de pixelshaders lag, omdat ik die niet heb .......
Maar als dan iemand met een ti4600 (met pixelshaders) daar ook last van heeft, weet ik het ook niet waar het aan kan liggen.

Ik erger me hier niet aan....ik ben het wel gewend van mijn MXje, maar een Ti.. :?

GreetZ

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Opwaaiend stof, zoals M@NIC al zegt, vraagt nou eenmaal veel kracht, maar je specs lijken niet het probleem, tenzij je op 1600x1200 draait.
Probeer de resolutie een tandje terug te zetten, of zet de kleurdiepte op 16bit ipv 32bit, bij GTA Vice maakt het voor mij niet veel uit qua kwalitiet, qua framerate wél.

Wat misschien ook helpt is het aanzetten van de framelimiter, alhoewel die standaard al aanstaat. Probeer ook de patch, die is speciaal voor als je grafische problemen hebt.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
ik draai op 1024x768 32 bit, ik heb de patch ook al, maar echt vaag, ook bij die fontijn..dat er water uitkomt..loopt rete traag..heb de nieuwste drivers van de nvidia site..kzal eens op 16 bits draaien dan :/

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je fsaa opstaan? Ik heb die probleem ook maar alleen als ik 2x fsaa op heb staan. Ik heb ook een gf4 ti4600.
Ik heb het vooral in de pole position club met al die kleuren en zo.

[ Voor 27% gewijzigd door pisart op 15-08-2003 10:54 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het ook op me gf4 420 go met 32mb maar op 800x600x16 loopt hij perfect zonder fromedrops en bij 1024 wel ;( (en laat 1024 nou net de native resolutie van me tft zijn)

btw als je door bomen en planten rijd dropt de frame's ook en als het gaat regenen is het helemaal feest :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb ook zo een soort probleem maar dan ook met explosies, botsingen, enz.
alles wat ook maar een beetje moeilijk is voor je computer.
dus ik heb maar ff taskmanager laten draaien tijdens het spelen en dit kwam er uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/wj.de.goede/dinges/taskmanager.jpg
ik heb er bij gezet wat ik aan het doen was... voor de mensen die het niet kunnen lezen (grote kans):
boven: minigun (schieten dus)
onderin: kijken (dus gewoon rondkijken naar wat er allemaal gebeurt), rondlopen (door de net gemaakte chaos, terwijl er allemaal autos om me heen botsen enzo), rondrijden (terwijl ik ook lekker vaak bots, slip, enz)
tussen het rondlopen en rondrijden ben ik ff naar windows gegaan om naar taskmanager te kijken, dat is dus dat dal

zoals vast wel te zien is gaat het cpu gebruik omlaag als het juist hard nodig is :/
kep de resolutie al veranderd naar 640x480x16, draw distance heel laag, geen aa, geen anisonogiets maar dat helpt niks

een paar maanden geleden draaide alles wel gewoon goed, maar toen opeens ging het net zoals nu. ik kon er toen alleen niet zo veel aandacht aan besteden want dat was tijdens de examens. toen ik klaar met die examens was had ik windows opnieuw geinstalleerd en eigenlijk nooit meer VC gespeeld tot gister. en toen kwam ik er dus weer achter dat het verrot loopt.
toen ik 3dmark draaide was de score ook gedaald van 14500 tot 9000

specs:
Asus P4PE
P4 2.4 GHz
Radeon 9700 Pro (modded 9500)
1 GB Ram

ik heb aan de hardware niks veranderd dus daar kan het niet aan liggen
iemand enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door dinges op 16-08-2003 02:43 ]

PSN: Houtvlot

Pagina: 1