Op mn werk repareer ik moederborden. Net als bij AMD borden loopt de voeding van een P4 bord niet als er geen proc in zit. Je hoeft niet heel slim te zijn om te begrijpen dat dit de totale omzet in P4's aardig opschroeft als je je bedenkt dat zo'n bord wel eens binnenkomt omdat de voeding niet goed is...
Na wat intel specs te hebben doorgenomen hebben we het opgelost door op een paar plekken wat dingen in de socket op het bord te steken zodat eerst het een en ander gemeten kan worden voordat de cpu er in gaat.
Dit werkt natuurlijk vreselijk onhandig en ook nog eens erg langzaam. Bij de AMD borden hebben we het opgelost door een voetje, waar je normaal zo'n cpu op kan prikken alvorens hem in het bord te prikken, om te bouwen.
Mijn vraag is nu: WAAR kan ik een SOCKET 478 voetje vinden???
Iemand een idee?
Na wat intel specs te hebben doorgenomen hebben we het opgelost door op een paar plekken wat dingen in de socket op het bord te steken zodat eerst het een en ander gemeten kan worden voordat de cpu er in gaat.
Dit werkt natuurlijk vreselijk onhandig en ook nog eens erg langzaam. Bij de AMD borden hebben we het opgelost door een voetje, waar je normaal zo'n cpu op kan prikken alvorens hem in het bord te prikken, om te bouwen.
Mijn vraag is nu: WAAR kan ik een SOCKET 478 voetje vinden???
Iemand een idee?