Toon posts:

Gezocht: Voetje voor P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mn werk repareer ik moederborden. Net als bij AMD borden loopt de voeding van een P4 bord niet als er geen proc in zit. Je hoeft niet heel slim te zijn om te begrijpen dat dit de totale omzet in P4's aardig opschroeft als je je bedenkt dat zo'n bord wel eens binnenkomt omdat de voeding niet goed is...

Na wat intel specs te hebben doorgenomen hebben we het opgelost door op een paar plekken wat dingen in de socket op het bord te steken zodat eerst het een en ander gemeten kan worden voordat de cpu er in gaat.

Dit werkt natuurlijk vreselijk onhandig en ook nog eens erg langzaam. Bij de AMD borden hebben we het opgelost door een voetje, waar je normaal zo'n cpu op kan prikken alvorens hem in het bord te prikken, om te bouwen.

Mijn vraag is nu: WAAR kan ik een SOCKET 478 voetje vinden???

Iemand een idee?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik zou niet weten van het bestaan voor een voetje voor een 478 mobo, maar ken wel een socket verloopje van 423--> 478 van powerleap.
http://plpadmin.tempdomainname.com/PLP4N.html
mischien kun je deze ombouwen???

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
stond onzin

[ Voor 72% gewijzigd door The_Greater op 03-08-2003 11:52 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Wij werken ook met socket voetjes voor zowel socket 462, 370, 478 als 423.

Allemaal dus, alleen die dingetjes kosten iets van 25 euro per stuk hoorde ik.

Ik kan er denk ik niet zomaar 1jte meenemen, aangezien zeker de 478 voetjes erg zeldzaam aan het worden zijn bij ons.

Wij gebruiken ze puur voor de bescherming van de processoren.
Elke cpu die we in een mobo stoppen heeft een voetje eronder, aangezien die pinnetjes nog wel eens kapot gaan na intensief gebruik.

Een pinnetje van een voetje in te reparen, van een cpu bijna niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoyden op 03-08-2003 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx sjolmers, maar ik zou juist de andere kant op moeten.

Ik moet iets hebebn wat ik in de socket 478 kan prikken....

Verwijderd

Topicstarter
hey sander, kun je dan niet zeggen waar je ze gekocht hebt?

• Hoyden
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 12:04:
hey sander, kun je dan niet zeggen waar je ze gekocht hebt?
Ik koop ze niet , dat doet het bedrijf.

Als die dingen in hoopjes op voorraad waren kon ik wel wat meenemen, maar dat is niet (meer) zo.

Ik ben nu 3 weken met vakantie, dus kan er nu ook niet naar kijken, of ik nog wat voor je heb :)

Sorry :'( ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja okay, maar dan verschuift de vraag: waar koopt het bedrijf ze? weet je een contact?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

Croga

The Unreasonable Man

Is het niet goedkoper om ergens een paar oude willametes op de kop te tikken? Die moeten voor een eurotje of 25 wel ergens te krijgen zijn... een 1.7 of zo.....?

• Hoyden
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 12:07:
ja okay, maar dan verschuift de vraag: waar koopt het bedrijf ze? weet je een contact?
Nee, helaas.

[ Voor 49% gewijzigd door Hoyden op 03-08-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey croga, het moet echt iets kaals zijn...aangezien er nog aan gesoldeerd moet gaan worden

en natuurlijk gebruiken we nu de goedkoopste p4 celerons, maar 10 keer een paar tientjes....

• sebastius
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pak een echt dood mobo en een verfföhn. Bord van onderaf verhitten, socket lostrekken, klaar!

Verwijderd

Topicstarter
ehm sebas, en die socket prik jij dan in een andere socket?

die complete sockets hebben we er stapels van, maar het gaat er om dat we er iets in kunnen prikken....

• sebastius
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh bedoelde je dát. Een Pentium 4 simulator zegmaar...

Als het niet teveel pennen zijn zou ik gewoon zelf zo'n printje maken, ik denk dat dat nog wel de makkelijkste oplossing is.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 12:10:
hey croga, het moet echt iets kaals zijn...aangezien er nog aan gesoldeerd moet gaan worden

en natuurlijk gebruiken we nu de goedkoopste p4 celerons, maar 10 keer een paar tientjes....
Heh, ik bedoel dus ook niet de Willy losmaken.....

Mijn voorganger vertelde dat zo'n los kaartje zo'n 25 euro kost.... Als je dus een volwaardige proc krijgt voor hetzelfde geld, heeft het geen zin meer om op zoek te gaan naar het kaartje.... kun je beter een goedkope proc nemen.... toch?

Verwijderd

Topicstarter
kijk croga, na een rookpluimpje uit de proc kun je hem weggooien. uit een voetje komt er geen rook en als het al gebeurd is dat zo weer gefixed...geloof me, een paar voetjes kopen is er in no time weer uitverdiend....

• Hoyden
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 12:24:
kijk croga, na een rookpluimpje uit de proc kun je hem weggooien. uit een voetje komt er geen rook en als het al gebeurd is dat zo weer gefixed...geloof me, een paar voetjes kopen is er in no time weer uitverdiend....
Dat klopt helemaal, ik heb wel een keer een bord gehad met een vcore van in de 10-12 (AMD 462)

Als je daar een cputje in doet, weg cpu.

Zo'n voetje kan daartegen, en tegelijk is dat voetje zo gemaakt dat je er de vcore op kunt meten met een multi-meter :)

Maar ik zal niet off-topic gaan praten.

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Croga schreef op 03 August 2003 @ 12:20:
[...]

Heh, ik bedoel dus ook niet de Willy losmaken.....

Mijn voorganger vertelde dat zo'n los kaartje zo'n 25 euro kost.... Als je dus een volwaardige proc krijgt voor hetzelfde geld, heeft het geen zin meer om op zoek te gaan naar het kaartje.... kun je beter een goedkope proc nemen.... toch?
Nee want met wat draadjes aan de adapter kun je meten wat er gebeurd. Met een proc erop kun je alleen constateren of het werkt of niet en of je proc heel blijft. En dat kan op den duur dus duur worden....

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dat iedereen alles elkaar uitlegt en iedereen het nu met me eens is etc :-)

maar even bij de topic: iemand een idee waar je zoiets kan bestellen op deze aardkloot....

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Dit is juist wat je niet zoekt denk'k? Of wel?

http://www.larsenassociates.com/Chupondpages/Socket478.html

Verwijderd

Topicstarter
hey shadow, nope, daar hebben we er stapels van....

ik moet iets hebben wat daar weer in gaat....

Verwijderd

Kun je niet een los socket kopen (bijv. bij die LarsenAssociates etc) met lange pennen en die dan fixeren op een stukje oude mobo (ik neem nl aan dat je niemand zo gek kan krijgen om 478 gaten te micro-boren) zodat je die lange pennen kunt gebruiken om in je mobosockets te steken. Rest dan nog om de juiste verbindingen te leggen en je meetaansluitingen te construeren.

Ik zou dergelijke bedrijven toch even mailen, want soms zijn die sites gewoon niet up-to-date of weten ze weer wie dan wél die dingen kan leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 13:38 ]

Pagina: 1