Toon posts:

[voeding] kapot wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo op deze zondag morgen,

Heb ik weer: Zet me vader hem sochtens aan doet hij niks. ik zet de schakelaar om en geeft hij alleen een kickje fan draait een slag en het power ledje voorop gaat even aan en uit.
Ik zelf denk dat de voeding kapot is. Het is een voeding die bij de kast hoort(aopen) Uit de search heb ik gevonden dat soms ook het moederbord kapot is :'( Dat hoop ik niet.
Kan ik nu een andere voeding kopen of is het nog te redden?
Ik heb al gekeken in de voeding maar ik zie niks verbands of iets raars.

specs:

aopen , model no fsp300-60bt (12v)
mobo: gigabyte
proc: p4

alles staat sinds een paar dagen geaard, was voorheen niet zo.
mocht het zo zijn dat er een andere voeding in moet kan er dan een antec in?
BVD

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 11:29 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kort antwoord: koop een nieuwe voeding.

Lang(er) antwoord: probeer de voeding eens los te halen van het moederbord; en kijk of hij het dan wel doet. Haal hem ook eens helemaal los van alle apparatuur (hoe je hem dan aan kunt krijgen staat ergens beschreven). Er kan een andere voeding in zolang deze minstens evenveel Watt trekt.

[search=voeding kapot] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb ook een paar dat probleem gehad en bij toeval heb ik bij mij de oplossing gevonden.
Ik heb thuis 2 computers. Ik haalde uit de nog werkende computer de voeding en zette die even in de kapotte computer. Ik starte de kapotte computer op met de goede voeding en daarna werkte de oude (eigenlijk kapotte voeding) ook weer!!! Heel frapant, maar het heeft al 4x gewerkt bij mij!

Succes ermee!

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Topicstarter
spider 007:
dat heb ik al gedaan,
om hem aan te krijgen: je moet dan ff contact maken tussen pin 4 en 6.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 11:36 ]

Verwijderd

Spider.007 schreef op 03 August 2003 @ 11:32:
Kort antwoord: koop een nieuwe voeding.
JACKPOT >:)
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:26:
mocht het zo zijn dat er een andere voeding in moet kan er dan een antec in?
BVD
Elke voeding geschikt voor een P4 (extra 12v stekker) en die voldoet aan de ATX standaard kan erin.

Zag toevallig op Anandtach een leuke review van een aantal voedingen: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:35:
spider 007:
dat heb ik al gedaan,
Dus hij werkt weer :? Nee dus!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon een andere erin?
en het moederbord is dat niet kapot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:37:
dus gewoon een andere erin?
en het moederbord is dat niet kapot?
Misschien kan je even van iemand een goede voeding lenen. Als die wel werkt is je mobo niet kapot. Je moet gewoon even uitsluiten wat wel werkt, dan kom je er vanzelf achter wat niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ok me eigen pc daar zit nog een goede in. Loop ik niet het risico dat mijn voeding dan om zeep geholpen word?

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
spider 007:
dat heb ik al gedaan,
Je hebt hem met een andere voeding al aan de gang gekregen? Ja dan zal je moederbord niet kapot zijn nee.....

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

Verwijderd

Topicstarter
daarmee bedoelde ik hoe je een voeding aan kunt krijgen zonder mobo enz eraan, die pc hier doet niks meer met die voeding

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

spider 007:
dat heb ik al gedaan,
vermeld dat in het vervolg in je openingspost
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:40:
ok me eigen pc daar zit nog een goede in. Loop ik niet het risico dat mijn voeding dan om zeep geholpen word?
Ja dat risico loop je..... Wil je het probleem oplossen of niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad. Bleek ik alleen de Atx power connector te hebben, en niet de atx 12v connector

Verwijderd

Topicstarter
ja wil het graag oplossen maar wil niet dat mijn voeding dan kapot gaat. ik ken der geen twee nieuwe betalen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de voeding aan gezet zonder mobo en andere hardware eraan toen deed hij het gewoon. daarna in de pc en de pc start vrolijk op. Maar hij komt niet verder als het bios scherm (press del to enter bios) is het moederbord nu kapot??? Hij ziet ook geen toetsenbord en floppy enzo. Ik denk nu dat het mobo kapot is.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Doe eens een BIOS reset en ga zelf even zoeken op GoT... er is een schat aan informatie te vinden a.d.h.v. de link die ik als eerste al gaf :)

---

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet de bios resetten? Hoe doe ik dit eigelijk? verschilt dat per moederbord?
Ik ga ff die link van je doorspitten:D

Verwijderd

Een geschakelde voeding kun je alleen testen door hem te belasten. Hang er minstens een harde schijf ofzo aan voordat je de PowerGood+GND truuk gebruikt.

Over je Bios Error:
Meestal is er een optie om je bios te resetten (jumper -> zie handleiding mobo) of naar Default Settings te gaan (bios -> zie handleiding mobo).

Nu is je probleem niet meer de voeding, maar het mobo/bios etc, dus wellicht dat je ook wat hebt aan deze Troubleshooter uit PMG: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb al getracht me bios te resetten maar het staat nergens in de handlijding hoe ik dit moet doen. Morgen maar ff naar mijn computerboer kijken of die erachter komt hoe je op mijn mobo de bios reset anders een nieuw mobo.

Verwijderd

@MrDirk

Niet 100% aan te raden. Ik had een Enermax 350watt. Die ging kapot, en bij het testen sloot em dus op m'n oude comp aan, resultaat: doorgebrande mobo :(

Nu zat ik dus een week met 2 niet werkende computers :) Khep nu een Zalman 400 watt, hopen dat die het wat beter doet :/
Pagina: 1