Toon posts:

[MSN6] Probleem in combi met DI-624 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Is iemand wellicht bekend met dit probleem?

Ik heb een Alcatel Speedtouch modem, fast ADSL via xs4all, en een DLink DI-624 (inc. recentste firmware).

Wanneer ik MSN6 gebruik (inmiddels v1.1, right?) komt het regelmatig (niet altijd, maar regelmatig genoeg dat het een probleem is) voor dat ik na het insignen geen enkel ipverkeer meer kan laten plaatsvinden vanaf m'n router naar de buitenwereld - connectie opnieuw leggen is niet mogen, en het is gebleken dat de enige oplossing die werkt, het handmatig resetten van de router is door de stroom er even af te halen.

Het probleem is miraculeus opgelost zodra ik MSN5 terugzet. Ik heb er nu een paar weken mee geexperimenteerd (afwisselend weekjes met MSN5 en dan weer met MSN6), waardoor ik het vrij aannemelijk vind worden dat MSN6 inderdaad de schuldige applicatie is.

Heeft iemand ideeen of suggesties?
Bij voorbaat hartelijk dank!

Verwijderd

Topicstarter
Anybody? Anywhere?

Hoewel MSN5 nog wel zal blijven functioneren (zie tevens het huidige nieuws) zou ik het toch erg fijn vinden als ik eens goed kon gaan videoconferencen van achter m'n NATje (was aanvankelijk ook de aanleiding dat ik m'n huidige router had aangeschaft, aangezien deze PnP NAT ondersteunt).

Ideeen, iemand?

Mijn dank is groot!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 19:44

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waar heb je die MSN6 versie vandaan? Heb je wel de laatste final van http://messenger.msn.nl/ gedownload? Want het lijkt erop dat je een aangepaste versie ofzo gebruikt die misbruik maakt van je dataverkeer. Ik zou zogauw in ieder geval niets anders kunnen bedenken. Je hoort in ieder geval v6.0.0602 te hebben.

Wat je ook nog kunt proberen is een packet sniffer gebruiken om te kijken wat er allemaal over je netwerk gaat zolang als je ingelogd bent bij MSN. Verder werkt alles over dezelfde MSN servers dus het is inderdaad vreemd dat MSN 5 wel gewoon goed werkt...

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... vreemd; ik haal 'm altijd op http://www.microsoft.com/downloads en kan thans de 6.0 v1.1 versie die ik daar laatst vandaan had gehaald niet meer vinden - ik ga in elk geval even de versie proberen van het linkje dat jij gaf (of in elk geval de Engelse variant daarvan). Thanks... als die hetzelfde probleem geeft kom ik hier wel weer gezellig "Help!" roepen...

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 17:36
ik heb zelf ook wat problemen met men DI 624

als ik mezelf in DMZ zet kan ik ongeveer alles (zelf ftp maar enkel op passive) maar quake3 en punkbuster gaat maar niet.
Ik kan er wel rules inzetten maar die werken maar 1 keer. Daarna moet ik de modem rebooten. Ik weet er geen raad meer mee :(
Quake blijft gewoon hangen op awaiting connection btw

ik heb revisie 2 (2 antennes)

ow met msn 6 heb ik geen problemen want ik kan ook nie quaken als het afstaat.

[ Voor 18% gewijzigd door dafz0r op 08-09-2003 18:33 ]