Toon posts:

Stroomverbruik PC

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Consumentenbond is geschokt over het stroomverbruik van pc's. Ondanks energiezuiniger beeldschermen, is van energiebesparing niets te merken bij tien desktop-pc's die de Consumentenbond heeft onderzocht. De modellen van dit jaar blijken zelfs meer stroom te gebruiken dan die van vorig jaar: een stijging van 192 naar 200 kWh per jaar.

Vooral de Q-motion en de Headstart blijken echte stroomvreters. Zij gebruiken circa tweederde meer stroom dan de pc van MyCom, volgens het onderzoek.

De Consumentenbond waarschuwt dat pc's ook veel stroom gebruiken als ze niet in gebruik zijn, maar wel aan staan: “Zeer verontrustend is dat alle systemen ook in softwarematig uitgeschakelde toestand vaak nog tussen de 15 en 20 watt gebruiken!”. Pc's laten aanstaan kost 15 tot 26 euro per jaar, schrijven de onderzoekers donderdag in het tijdschrift 'De digitale consument' van de Consumentenbond.

http://www.internetten.nl nieuwsbericht is van 11-7-2003

Verwijderd

hier is al een topic over

zie deze... [rml][ nu.nl]Conm. bond over stroomverbruik pc[/rml]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
in DPC :?

wat wil je ermee gaan doen, een discussie voeren? of is het meer nieuws dat je even wilt voorleggen,

dis of SG of NTSM :)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:18:
De Consumentenbond is geschokt over het stroomverbruik van pc's. Ondanks energiezuiniger beeldschermen, is van energiebesparing niets te merken bij tien desktop-pc's die de Consumentenbond heeft onderzocht. De modellen van dit jaar blijken zelfs meer stroom te gebruiken dan die van vorig jaar: een stijging van 192 naar 200 kWh per jaar.

Vooral de Q-motion en de Headstart blijken echte stroomvreters. Zij gebruiken circa tweederde meer stroom dan de pc van MyCom, volgens het onderzoek.

De Consumentenbond waarschuwt dat pc's ook veel stroom gebruiken als ze niet in gebruik zijn, maar wel aan staan: “Zeer verontrustend is dat alle systemen ook in softwarematig uitgeschakelde toestand vaak nog tussen de 15 en 20 watt gebruiken!”. Pc's laten aanstaan kost 15 tot 26 euro per jaar, schrijven de onderzoekers donderdag in het tijdschrift 'De digitale consument' van de Consumentenbond.

http://www.internetten.nl nieuwsbericht is van 11-7-2003
15 tot 26 euro per jaar, ga ik niet wakker van liggen hoor...
Ik dacht zelf dat het meer was eigenlijk!

#StopBurningStuff

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het klopt idd dat als je (zoals ik) meerdere pc's 24*7 aan hebt staan dit een aardige impact heeft op je stroomrekening.

DPC-ers hebben nu eenmaal de neiging om hun pc altijd aan te hebben staan onder belasting, het is niet voor het eerst dat een soortgelijk verhaal hier langs komt.

edit :
_WgV_ schreef op 03 August 2003 @ 11:26:
[...]

15 tot 26 euro per jaar, ga ik niet wakker van liggen hoor...
Ik dacht zelf dat het meer was eigenlijk!
Onder volledige belasting en met de leuke extra's die wij "Nerds" erin hebben zitten komt het bedrag idd hoger uit, ik wou dat ik per pc zo'n 20 euro per jaar kwijt was aan stroom

[ Voor 43% gewijzigd door Elteor op 03-08-2003 11:29 ]

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

ach, als je de search gebruikt zal je zien dat er al jaren topics over zijn.........en het doel heiligt de middelen ( UD! ) voor mij.....
Scheelt al als je de monitor uitzet, en harde schijven laat uitschakelen......

Verwijderd

Doel heligt de middelen... Hmm... Het opwekken van stroom gaat hier vooral met kolen en gas, dat leidt tot afbraak van de ozonlaag, en dat zorgt weer voor een grotere kans op huidkanker. Bovendien zorgen de hoogspanningsleidingen voor een verhoogd risico op kanker... Doel heiligt de middelen ;) Maar ik moet niks zeggen, want ik heb mijn pc ook te vaak aan ;)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals gewoonlijk is de consumentenbond rijkelijk laat :)

Als je de search gebruikt zie je hier tientallen topics over, aangezien dit niets nieuws is is de waarde van dit topic niet bijzonder hoog...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.