[PCTV Pro] btwincap -> install probleem

Pagina: 1
Acties:

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi,

Ik heb al tijdje een PCTV Pro (oude tuner) in m'n systeem zitten. Deze werkte zonder problemen met de Pinnacle drivers (zowel 4.02a als de 5.xx reeks).
Een tijd terug ben 'k overgestapt naar Dscaler (veel beter beeldkwaliteit).
Een vriend van me heeft in Dscaler NICAM support. De PCTV Pro zou dit ook aankunnen. Dus op aanraden van hem heb 'k de tweaked BT-drivers geïnstalleerd.
(de nieuwste die nu op de site staan). De installatie werkte zonder problemen : de tuner werd herkend door 't install programma. Dscaler werkte ook zonder problemen maar nog steeds geen NICAM. Nou was 'k wat verder aan't prullen aan de instellingen van de tuner in de BTWINCAP drivers. Op een gegeven moment herkende 't install-proggie geen tuner meer 'UNKNOWN TUNER'.
Als 'k dan manueel zei dat 'k PCTV Pro had, dan werkte Dscaler nog wel. Op zich niet zo'n groot probleem (dacht 'k).
Ik heb dan ondertussen nog eens getracht om de originele pinnacle drivers terug te installeren, dit lukte niet. Windows kan geen drivers vinden voor dit apparaat.
Manueel installeren lukte deels : 't audio gedeelte kreeg de melding "dit apparaat kan niet worden gestart". (ondertussen was alles van de tweaked driver en de oude pinnacle zooi ook al weg natuurlijk).

Nou .. het zal wel aan mij liggen met m'n geknoei. Ik installeer windows (xp) opnieuw, volledig bijwerken met SP1 en alle fixes (zoals 't hoort dus :p) en getracht de PCTV opnieuw te installeren met de 5.20 drivers. Dit lukte nog steeds niet (kan geen driver vinden). Dan was 'k maar tijdelijk terug gegaan naar de tweaked drivers zodat Dscaler toch nog werkte. Recentelijk had 'k van m'n werk een nieuwe PCTV Pro meegekregen om te testen (met nieuw tuner). Deze werd direct herkend als Pinnacle PCTV Pro door windows (pinnacle drivers stonden er nog op).
Nou zul je zeggen, als 't werkt moet je er met je pollen van afblijven .. maar 'k was toch benieuwd wat er misgelopen was. Dus ik installeer de BTWINCAP drivers terug en na wat instellingen veranderen weer 't zelfde probleem : UNKNOWN TUNER. Ik kan nu dus weer geen pinnacle drivers installeren of de tuner automatisch laten detecteren.

Ik heb hier in't forum wat gezocht en eigenlijk niets gevonden.
Pinnacle PCtv wil NIET geinstalleert worden <-- die komt 't dichst in de buurt, maar een oplossing was daar ook niet voorhanden.

Nu .. zit er op zo'n PCTV een bios chippie ofzo dat 'k nou (voor de 2de keer) overschreven heb ? Kan ik op een of andere manier dit terug OK maken ?
Een andere oplossing ? (OK, ik kan voorlopig wel de tweaked drivers gebruiken, maar dit neemt met zicht mee dat 'k in Dscaler geen geluid heb vanwege de nieuwe tuner met de MT2032 -ofzo- chippie erop).
Die nieuwe kaart valt uiteraard nog onder "garantie", maar ik heb zelf met drivers ligge klooien dus wil 'k eerst wel weten wat er nou precies aan de hand is en 't liefst zelf verhelpen.

Sys specs voor de volledigheid :
A7N8X
Athlon XP 2200+
512 DDR
Radeon 9800PRO
PCTV Pro (zowel nieuwe tuner als oude)
nog wat stuff in de pc dat niet van belang is
en natuurlijk XP met SP1 en alle fixes erop.

• CornelisJ
  • Niet online
Waar de driver problemen bij jou precies door veroorzaakt worden kan ik niet zeggen.
Wel weet ik, dat DScaler geen gebruik maakt van de interne window drivers! DScaler stuurt de tunerkaart rechtstreeks aan, zonder gebruik te maken van de window drivers. Voor DScaler zou het dus niet uit moeten maken of je nou Pinnacle 4.02a, 5.20 of btwincap drivers hebt geinstalleerd.

De laatste versie van DScaler vind je hier bij sourceforge. Ikzelf gebruik versie 4.1.6 zonder problemen. De officiele DScaler homepage lijkt niet meer bijgewerkt te worden, deze vermeldt nog versie 4.01.

• FireFly
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb ondertussen m'n oud kaartje teruggeplaatst.
Dscaler werkt inderdaad nog steeds (dankzij de oude tuner nu ook terug geluid).
Hopelijk komt er hier nog een oplossing uit de bus omtrent de originele drivers ....