Ik heb zowel op google als op GoT gesearched, maar het enige wat ik daar vind is hoe ik mn poorten open moet krijgen. Dit wist ik al, dus daar had ik verder nix aan.
Ik heb al ruim een jaar dit gehackte modem, maar laatst dacht ik, ik wil nu eigenlijk wel een eigen FTP server opzetten. Dus ik leuk aan de slag, eerst port 20 en 21 open
Nou, die staan open. Ik het progsel gedownload wat ik altijd gebruikte voordat ik mn modem had gehacked (BulletProof FTP server 2.15, misschien niet het beste in zijn soort, maar wel verschrikkelijk basic en praktisch). Krijg ik de melding:
Ik de port veranderen naar 21:
Nou opzich niet echt een probleem dacht ik, dus neem gewoon een ander willekeurige port 6894 (ja idd, zelfde als msn gebruikt). Met deze port gaat de server wel gewoon de lucht in, alleen een probleem:
En ik kan dus ook gewoon niet op de FTP server d.m.v mijn eigen IP adres. Alleen via ftp://10.0.0.150 (duh..)
Weet iemand misschien hoe en wat?
bvd
Ik heb al ruim een jaar dit gehackte modem, maar laatst dacht ik, ik wil nu eigenlijk wel een eigen FTP server opzetten. Dus ik leuk aan de slag, eerst port 20 en 21 open
code:
1
2
| create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=0.0.0.0:20 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21 |
Nou, die staan open. Ik het progsel gedownload wat ik altijd gebruikte voordat ik mn modem had gehacked (BulletProof FTP server 2.15, misschien niet het beste in zijn soort, maar wel verschrikkelijk basic en praktisch). Krijg ik de melding:
code:
1
| 8/3/2003 10:12:14 AM SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use. |
Ik de port veranderen naar 21:
code:
1
| 8/3/2003 10:12:39 AM SERVER: Unable to start server, port 20 may already be in use. |
Nou opzich niet echt een probleem dacht ik, dus neem gewoon een ander willekeurige port 6894 (ja idd, zelfde als msn gebruikt). Met deze port gaat de server wel gewoon de lucht in, alleen een probleem:
code:
1
| 8/3/2003 10:11:34 AM - FTP Server On-line : IP(s) 10.0.0.150, on port 6894 |
En ik kan dus ook gewoon niet op de FTP server d.m.v mijn eigen IP adres. Alleen via ftp://10.0.0.150 (duh..)
Weet iemand misschien hoe en wat?
bvd
Learn something new every day.