[FTP server] Gehacked Alcatel Modem

Pagina: 1
Acties:

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ik heb zowel op google als op GoT gesearched, maar het enige wat ik daar vind is hoe ik mn poorten open moet krijgen. Dit wist ik al, dus daar had ik verder nix aan.

Ik heb al ruim een jaar dit gehackte modem, maar laatst dacht ik, ik wil nu eigenlijk wel een eigen FTP server opzetten. Dus ik leuk aan de slag, eerst port 20 en 21 open
code:
1
2
 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:20 outside_addr=0.0.0.0:20
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21

Nou, die staan open. Ik het progsel gedownload wat ik altijd gebruikte voordat ik mn modem had gehacked (BulletProof FTP server 2.15, misschien niet het beste in zijn soort, maar wel verschrikkelijk basic en praktisch). Krijg ik de melding:
code:
1
8/3/2003 10:12:14 AM SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.

Ik de port veranderen naar 21:
code:
1
8/3/2003 10:12:39 AM SERVER: Unable to start server, port 20 may already be in use.

Nou opzich niet echt een probleem dacht ik, dus neem gewoon een ander willekeurige port 6894 (ja idd, zelfde als msn gebruikt). Met deze port gaat de server wel gewoon de lucht in, alleen een probleem:
code:
1
8/3/2003 10:11:34 AM - FTP Server On-line : IP(s) 10.0.0.150, on port 6894

En ik kan dus ook gewoon niet op de FTP server d.m.v mijn eigen IP adres. Alleen via ftp://10.0.0.150 (duh..)

Weet iemand misschien hoe en wat? :?

bvd

Learn something new every day.

Verwijderd

ik had hetzelfde maar dat kwam door mijn vuurmuur....

mischien een idee..

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 09:32
Welk eigen IP bedoel je?

dat wat anderen zouden moeten gebruiken om via internet op jou pc te komen? - dat kan niet tenzij je een netwerkkaart in je pc zet met datzelfde IP adres

het IP adres dat je op je interne netwerk hebt? - dat kan wel, maar dat zit waarschijnlijk in een instelling van BulletProof FTP. Ik heb er geen ervaring mee, dus je moet zelf uit zien te vinden waar de optie zit, maar ik kan me niet voorstellen dat hij er niet in zit :)

verder is het heel vreemd dat poort 20 en 21 al gebruikt zijn... heb je al een ftp server?

• DutchTSE
  • Niet online
als het goed is is je netwerk IP 192.168.x.x
dus moet je je router/modem vertelle dat alle data die binnekomt op poort 20/21 doorgestuurd moet worden naar de comp waar de server op draait

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Welk eigen IP bedoel je?
Mijn internet IP adress. Maar jij zegt dat als ik een netwerkkaart in dit netwerkje hier mijn internet IP geef, dan werkt het wel?
als het goed is is je netwerk IP 192.168.x.x
dus moet je je router/modem vertelle dat alle data die binnekomt op poort 20/21 doorgestuurd moet worden naar de comp waar de server op draait
Alle pc's in dit netwerk (2..) hebben een IP als volgt: 10.0.0.xxx (op de pc waar ik de FTP wil hosten is dat dus 10.0.0.150).

Verwijderd

Dat je zelf of via computers in je netwerk niet naar je ftp kan dmv je eigen IP-adres (dus extern) komt omdat na het ombouwen van je modem er een nat-router in zit.

Mensen buiten jou netwerk kunnen wel gewoon via die port en jou externe ip naar je ftp verbinding maken (als je hem goed hebt ingesteld tenminste... :O)

Overgens raad ik je aan je server niet te hosten op een DHCP ip-adres (10.0.0.150-10.0.0.200 standaard) maar op een vast ip-adres.

Overgens werkt port 21 volgens mij wel als je hem nat (dus zoals je nu ook met die andere port gedaan hebt) alleen kan je zelf niet naar je externe ip-adres een ftp verbinding leggen omdat je dan op de ftp-server in je modem/router uitkomt.

Extern verbinden ze dan gewoon naar je pc! Zo werkte het bij mij ook.
En anders is misschien port 2121 een beter idee als de port die je nu gebruikt ;)

Ik had het zo (toen ik nog dit modem had):

10.0.0.138 - modem/router
10.0.0.139 - server 1
10.0.0.140 - server 2
10.0.0.150 t/m 10.0.0.200 - DHCP ip-adressen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 11:19 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 11:16:
Dat je zelf of via computers in je netwerk niet naar je ftp kan dmv je eigen IP-adres (dus extern) komt omdat na het ombouwen van je modem er een nat-router in zit.

Mensen buiten jou netwerk kunnen wel gewoon via die port en jou externe ip naar je ftp verbinding maken (als je hem goed hebt ingesteld tenminste... :O)

Overgens raad ik je aan je server niet te hosten op een DHCP ip-adres (10.0.0.150-10.0.0.200 standaard) maar op een vast ip-adres.

Overgens werkt port 21 volgens mij wel als je hem nat (dus zoals je nu ook met die andere port gedaan hebt) alleen kan je zelf niet naar je externe ip-adres een ftp verbinding leggen omdat je dan op de ftp-server in je modem/router uitkomt.

Extern verbinden ze dan gewoon naar je pc! Zo werkte het bij mij ook.
En anders is misschien port 2121 een beter idee als de port die je nu gebruikt ;)

Ik had het zo (toen ik nog dit modem had):

10.0.0.138 - modem/router
10.0.0.139 - server 1
10.0.0.140 - server 2
10.0.0.150 t/m 10.0.0.200 - DHCP ip-adressen.
Hmm, ik gebruik gewoon voor alle pc's 10.0.0.15x vast ingesteld.
Ik wist niet dat dat eigenlijk DHCP ip-adressen zijn.

#StopBurningStuff

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 13:58

Stewie!

Keen must die!

_WgV_ schreef op 03 August 2003 @ 11:34:
[...]

Hmm, ik gebruik gewoon voor alle pc's 10.0.0.15x vast ingesteld.
Ik wist niet dat dat eigenlijk DHCP ip-adressen zijn.
komt omdat de alcatel de ip's koppelt aan computernaam en je eigenlijk altijd hetzelfde ip krijgt

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Alstie zegt op je werkstation port 21 already in use dan wil dat dus zeggen dat er al een ftp server draait.

Verder hoef je in de alcatel dingen alleen poort 21 te portmappen. Poort 20 gaat automatisch open. (in iedergeval wel op alle versie die ik nu gedaan heb. zaten ook hacked versie tussen)

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
er draait naar mijn weten echt nog geen andere FTP server op.

Afgezien van dat heb ik de server nu wel werkend gekregen op 2121, maar ik kan em idd niet van binnenuit dit netwerk berijken.

Voor de geintreseerden :P : ftp://80.60.250.73:2121
Username: "random"
Password: "random"

Verwijderd

hallo
waarom doe je geen DHCP_spoof
geen gemieter met poorten forwarden en je zit gelijk op het net
ik heb die tweak ook en ik wil niks anders meer
ik neem aan dat je de mxs tweak heb en steeds maar poorten moet door mappen
ik hoor het wel
www.bruring.com
daar staat hoe je het doen moet die DHCP_spoof
groetjes jakkoi

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jammer voor je als het niet werkt. Neem een abbo en je problemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Bedankt voor de link Jakkoi, daar zal ik zeker nog gebruik van maken. EN vinyl, wat bedoel je daar mee? Ik heb toch gewoon een abonnement? En problemen heb ik nu ook niet meer?

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja sorry lees niet goed, d8 dat je illegal internet had :)

Nevermind :P Alleen een getweakte modem
Pagina: 1