[me]printer en floppy doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46
Van de week zonder problems ME geinstalleerd op een compaq P1-200. En ineens doen de floppy en de printer het niet meer. Vanalles geprobeert (drivers opnieuw, uit system config verwijderen, etc) maar ik krijg ze echt niet aan elkaar. Heeft iemand tips hoe ik kan checken of het echt aan de floppy en aan de printer ligt of dat het misschien het MOBO is dat het aan het begeven is? Dat lijkt mij nl. logischer dan dat ineens twee apparaten het ineens begeven. De floppy wordt wel herkend als je hem verwijdert uit de system config bij de reboot (nieuwe hardware gevonden) net als de LPT1. Maar de printer geeft een communicatie fout en doet niets. De floppy geeft de vraag: plaats een diskette. En die zit er echt wel in, en ook met meerdere disks getest...

Dus, iemand opties om te checken. maandag neem ik waarschijnlijk een andere printer en computer mee om te testen. nu ff geen tot beschikking.

Verwijderd

TIP: installeer windows 98 of windows 2000. Ik heb dit soort problemen wel vaker met ME gehad en met 2000 waren ze dan over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 10:42:
TIP: installeer windows 98 of windows 2000. Ik heb dit soort problemen wel vaker met ME gehad en met 2000 waren ze dan over.
Windows 2000 draait in veel gevallen niet soepel op een P1-200. Ik zou het iig wel even testen met Windows 98. Ik heb ook zo'n vermoeden dat het probleem dan is opgelost.

Verwijderd

Wat zijn je biosinstellingen voor die apparaten die problemen geven in Windows?

• Paultje3181
Die biossettings weet ik niet. Kan nog niet in het bios komen... Tis iig niet standaard del of f10 zoals bij de meeste compaq's. Ik las ergens iets over dat de biossettings op een apart deel van de hd staan. Ik heb een mooie format c: gedaan voordat ik alles installeerde maar dan heb ik de bios toch niet weggegooid he? Dat kan toch niet?
En win98 wil ie niet pakken. Tis nl. een downgrade en dat mag ie niet. En ik krijg het ook echt niet werkend dat ie het wel mag.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Paultje3181 schreef op 04 augustus 2003 @ 08:45:
Die biossettings weet ik niet. Kan nog niet in het bios komen... Tis iig niet standaard del of f10 zoals bij de meeste compaq's. Ik las ergens iets over dat de biossettings op een apart deel van de hd staan. Ik heb een mooie format c: gedaan voordat ik alles installeerde maar dan heb ik de bios toch niet weggegooid he? Dat kan toch niet?
En win98 wil ie niet pakken. Tis nl. een downgrade en dat mag ie niet. En ik krijg het ook echt niet werkend dat ie het wel mag.
Welke Compaq is het juist?
Normaalgezien is het altijd F10.
Als je gewoon de C: geformatteerd hebt, staat je bios ernog (als hij er al stond...)

• Paultje3181
tis een compaq deskpro 2000 met 96 MB ram (zelf erbij gedaan) en een P1-200. Ik dacht dus idd ook F10, maar dat doet ie dus niet. Meteen na het geheugen testen moet je dat toch doen? Het kan zijn (not likely) dat ik iedere keer te laat ben :S maar ja. Vanaaf kan ik iig testen met een tweede computertje :D

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Normaalgezien krijgt je bij het verschijnen van het grote Compaq-logo in één van de vier hoeken (weet niet meer welke, dacht rechtsboven) een knipperende cursor, dan kan je op F10 drukken.
Boot eens vanaf cd en doe een fdisk, als je daar een kleine partitie ziet van ~10mb, dan staat je bios er nog (tenzij die partitie leeg is natuurlijk :) ).

Verwijderd

ik zou zowiezo ME eraf gooien.. microsoft levert vage software maar met ME hebben ze zichzelf overtroffen :) Verder zou ik ff op de compaq-website kijken hoe dat zit met die bios.
als je hem gewist hebt (onwaarschijnlijk maar mogelijk) kun je misschien een nieuwe downloaden.

no flame intended met MS-geintje

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Tuurlijk heeft'ie niet z'n bios eraf gegooid, hoe zou zijn pc dan nog moeten opstarten? :)

Windows ME eraf gooien, formateren, en 98 erop. Als het even kan 98SE, meest stabiele windows versie voor ouwe computers. 2000 of NT4 zou eventueel ook kunnen, maar is voor een workstation vaak niet gewenst. Aangezien je geen bios instellingen verandert hebt sinds beide apparaten werkten, en ze het na een nieuwe windows install ineens niet meer doen lijkt dit me meer een WOS probleem :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1