Toon posts:

Op zoek naar router met bandbreedte beheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een router die tevens een goede bandbreedte beheer aan boord heeft.

wil per maand zien hoeveel er uit gaat, linksys is goed maar heeft dit niet, ik hoop dat iemand kan helpen, heb hier en daar gekeken maar nog niks gevonden.

ik wil geen linux/windows systeem gebruiken, dus puur hardwarematig router, dat zoek ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 07:38 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:07
Ik vrees dat dat niet in de 'goedkope huis-tuin-en-keuken' routers zit... en dat je zult moeten gaan kijken naar de professionele spullen (Cisco, Juniper, enz.)

Wat is de reden dat je geen Linux of Windows wilt gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door jurri@n op 03-08-2003 08:37 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Een vigor (alle reeks denk ik) heeft een SNMP agent en daar kan je dus de verbruikte bandbreedte van bekijken.

Je kan wel niet cappen maar dat je zegt ook niet dat je dat nodig hebt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals Predator al aangeeft is een Vigor hiervoor goed geschikt. Ikzelf gebruik een Vigor 2200e (niet de laatste update dl'en!) en mijn Linux server haalt via SNMP de statistieken af .

Voorbeeldje van de resultaten:
code:
1
[img]http://transfer.spider007.net/192.168.1.1_4-week.png[/]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 23:31 . Reden: plaatje in code-tag gezet ivm password-popup ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate