Stands , Standaards , waar staat da?

Pagina: 1
Acties:

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Hoi Tweakers ... ik ben weer back na lange tijd niet op dit forum te komen .. olé ( nu dat was een nutteloze zin )
Anyway ... direct eens een specifiek vraagje poppen :

Ik zit met rare front speakers , ze zijn zo een 60 cm hoog , en dus net géén floorspeakers , en ook te groot voor op grote stands te zetten. Nu zoek ik dus stands van rond de 20-30-40 cm .. Ja en wat is je probleem dan zeg je nu .. wel , VINDT DIE DINGEN MAAR EENS ! In dit op hifigebied behoorlijk achterlijk België bijna onmogelijk te vinden natuurlijk.
Kan er iemand mij hierbij helpen? Online shops , offline shops , etc ..
Om dit topic beetje interessant maken voor andere mensen , wat zijn zoal goede ( betaalbare ) stands , leuke merken , spikes ja of nee ? , enz ..

Bombs away!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
twee kratjes bier misschien? Dat zal in belgië wel te vinden zijn... ;)

Kan je nog op 3 hoogtes gebruiken ook :)

Maar is zelfbouw geen optie? Een stand is zo ongeveer het makkelijkste wat er te maken valt. En dan erger je je niet aan 50 euro/stuk voor een paar stukkies metaal en hout.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ehm...
Ik sluit me aan bij aatos.

met twee stukjes mdf en een stuk pvc buis kom je een heel eind. (ik ben, as we speak, er 2 aan het maken).

bekijk dit:
http://homepage.mac.com/alrossnin/PhotoAlbum46.html
http://www.tnt-audio.com/clinica/stubby_e.html

Wise enough to play the fool

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat dacht je van de atacama nexus 5? Die is 50cm hoog. Kost ongeveer 110 euro per paar. Te koop bij o.a. http://www.h-e.nl

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Zelfbouw is misschien wel een optie .. dat kan ik nog zien. Maar ik ben nou niet echt een "handige harry" zoals ze daar bij jullie wel eens zeggen ;) Atacama had ik ook al zien staan , want die hebben ook stands van rond de 20-30 cm , en die ben ik ook achter aan het zoeken. Ik kan ze uit de UK laten afkomen ( die kleintjes ) maar dat kost me een fortuin aan verzendkosten.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
weet iemand toevallig misschien of er in België een Atacama verkoper/distributeur is?

Verwijderd

Gewoon vragen in een degelijke winkel, die dingen kunnen ze meestal wel krijgen via de importeur.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 23:57:
Gewoon vragen in een degelijke winkel
The Quest For The Store begins!
:p

Verwijderd

Waar ze Marantz verkopen zullen ze die wel kunnen krijgen. Kijk anders eens op audioforum wie die dingen importeert.

• Blizard
  • Niet online
Op verschillende websites vullen ze de buis met zand, maar ik heb niet echt geschikt zand/kiezel hiervoor ? Wat kan ik nog gebruiken ?
(als ze klaar zijn post ik wel een picje .. ) lowbudget stands :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Topicstarter
Dat lood dat op die site staat (www.h-e.nl )?

Verwijderd

Schelpenzand uit de dierenwinkel of de Gamma. Is heel dun en vult daarom goed.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Brekerzand... lekker zwaar en dat wil je..

Verwijderd

Blizard schreef op 05 August 2003 @ 10:53:
Op verschillende websites vullen ze de buis met zand, maar ik heb niet echt geschikt zand/kiezel hiervoor ? Wat kan ik nog gebruiken ?
(als ze klaar zijn post ik wel een picje .. ) lowbudget stands :)
Het strand bijvoorbeeld. Of als je in een grote stad woont dan zijn er vaak opbrekingen. Vaak wordt er dan ook vers, schoon zand aangevoerd. Bedoelt Teacher dat met brekerzand?

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Brekerzand is idd dat iets donkere grove zand wat als onderlaag gebruikt wordt bij bestratingen; goed aankloppen zodat het inklinkt.

Pagina: 1