IfoEdit maakt VOB's die te snel afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag ben ik begonnen met het proberen omzetten van een XviD-film naar DVD-formaat. Als eerst heb ik de audio en videostream gescheiden met VirtualDub om daarna het zooitje in te laden in TMPGENC. Tot zover gaat alles goed. TMPGENC poept netjes een *.m2v en een *.wav file uit, en zijn gewoon goed.

Dan wil ik met IfoEdit VOB'jes ervan maken. Alles gaat ogenschijnlijk goed, hij geeft geen errors, maar als ik dan 1 van de VOB's open in PowerDVD dan speelt het beeld veels te snel af. Het geluid loopt wel gewoon normaal, zoals het hoort.

Ik volg gewoon netjes de guides die op doom9.net en dvdrhelp.com staan. En Google levert wel een paar hits over dit probleem, maar zonder oplossing...

Wie helpt?

They made me do it.

• Gardocki
  • Niet online
Schopje

They made me do it.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ja, ik zit eigenlijk ook met dit probleem, Het beeld wordt "doorgespoeld", terwijl het geluid wel op de goede snelheid gaat.

Iemand die dit weet? bvd

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Kun je misschien ergens een framerate instellen, als het kan, zet hem dan op dezelfde snelheid als de bron film.

edit:

stomme typo weggepoetst

[ Voor 15% gewijzigd door Plofkotje op 23-09-2003 16:24 . Reden: typo weg ]

• Double J
Nee, je kunt de framerate niet instellen. Misschien weet Tom s. het al? Weet iemand nog een ander programma waarmee je dvd's kunt authoren?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:24
Wat ik altijd doe is mijn .wav eerst omzetten naar AC3 omdat dat veel beter is voor mijn dvd speler , Voor deze procedure gebruik ik AC3MACHINE deze kan je hier downloaden: http://www.doom9.org/Soft21/Audio/AC3Machinev0.41.zip

als je dit gedaan hebt zou je de m2v bestand + ac3 bestand ik Ifoedit kunnen laden en dan wee autheren , dit heeft altijd bij mij gewerkt :)

Suc6

[ Voor 24% gewijzigd door Possible op 24-09-2003 11:26 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Gardocki
  • Niet online
Double J schreef op 24 september 2003 @ 09:38:
Nee, je kunt de framerate niet instellen. Misschien weet Tom s. het al? Weet iemand nog een ander programma waarmee je dvd's kunt authoren?
Nee, ik weet het nog niet. Het is wel gelukt met een ander programma, namelijk SpruceUp. Maar daarvan bleek achteraf het beeld een klein beetje te haperen...
Possible schreef op 24 september 2003 @ 11:25:
Wat ik altijd doe is mijn .wav eerst omzetten naar AC3 omdat dat veel beter is voor mijn dvd speler , Voor deze procedure gebruik ik AC3MACHINE deze kan je hier downloaden: http://www.doom9.org/Soft21/Audio/AC3Machinev0.41.zip

als je dit gedaan hebt zou je de m2v bestand + ac3 bestand ik Ifoedit kunnen laden en dan wee autheren , dit heeft altijd bij mij gewerkt :)

Suc6
Hmm, ik zal dat volgende keer eens proberen :)

They made me do it.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Double J schreef op 24 september 2003 @ 09:38:
tmpgenc dvd author is wel een handig programma om dvds mee te authoren.
Adobe heeft recentlijk ook iets gemaakt, heet encore als ik het goed heb.

Verwijderd

*schop*

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Het geluid hapert nogal nadat ik een filmpje als volgt heb behandeld:

Opgenomen met DV-camera
Gecaptures en bewerkt in Adobe Premiere
Opgeslagen als uncompressed AVI (720x576, 25 fps)
Geconverteerd naar m2v en wav met TmpgENC
Omgezet in VOB-files en heel die rotzooi met IfoEdit
Gebrand op DVD+RW met Nero 6

Nu hapert het beeld dus. Aangezien ik 'm na het omzetten in IfoEdit kan afspelen in datzelfde programma en er dan geen problemen zijn, vrees ik dat de oorzaak in het branden zit. Kan het er misschien aan liggen dat ik een DVD+RW gebruik, en niet een DVD+R ofzo ... ? Of is het correct afspelen in IfoEdit maar bedrog? Kan iemand mij hier mee helpen? =)

• Double J
Een handig programma om dvds mee te authoren is bijvoorbeeld "ulead dvd moviefactory 2". Dit gebruik ik zelf altijd en heeft het altijd goed gedaan. Ik heb dit pasgeleden ontdekt.

Dit proggie is vast wel ergens te krijgen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Double J op 29-12-2003 23:57 ]

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem zie AVI --> DVD geeft complicaties
Kan iemand me helpen?
Pagina: 1