wow, Dual Tualatin's op een asus P2B-DS

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier een persoon die na flink tweaken en solderen [A] 2 1400 mhz tualatins op een ASUS P2B-DS 440 BX mobo heeft gekregen, en ze [B] ook nog eens ge-overclocked heeft. Respect. Qua mhz zit ie nou ongeveer gelijk met mijn tiger mp met dual xp1800....:) Die knakker legt ook van alles uit over alle stappen die hij genomen heeft.

Wel grappig waar die 440 bx chipset nog tot toe in staat is.

http://tipperlinne.com/p2bmod

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/allmods.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, maar zo geweldig is dit nou ook weer niet.

Ook omdat dit niet je eigen casemod is had je em beter hier kunnen plaatsen [rml][ CM] Je favoriete casemods[/rml]

In PMG hoort dit topic in ieder geval helemaal niet thuis omdat het dus om een serie mods gaat.

Ook vind ik het niet zo super om 2 van die oude beesten te zien. Je zegt dat ze qua mhz gelijk zitten met jouw XP 1800+ maar er zit nogal een enorm verschil tussen een P3 en een XP.

Als ik nou eens een dual Duron systeem zou zien, dat zou ik mooi vinden.

@BalusC

Het heeft idd geen raakvlak met Casemodding, maar het heet dan ook niet voor niets casemodding & electronica. En aangezien het allemaal electronica mods zijn leek het mij daar beter op z'n plek.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb het -prachtige- artikel en deze topicstart enkele keren herlezen, maar ik zie geen tot zeer weinig relaties met Casemodding. Het heeft daarentegen wel erg veel raakvlakken met Processors en Moederborden. Het topic staat hier dus prima :)

* BalusC doet overigens zijn petje af voor het resultaat van deze 440BX-adept! _O_

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 03-08-2003 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 01:57:
Super, maar zo geweldig is dit nou ook weer niet.

Ook omdat dit niet je eigen casemod is had je em beter hier kunnen plaatsen [rml][ CM] Je favoriete casemods[/rml]

In PMG hoort dit topic in ieder geval helemaal niet thuis omdat het dus om een serie mods gaat.

Ook vind ik het niet zo super om 2 van die oude beesten te zien. Je zegt dat ze qua mhz gelijk zitten met jouw XP 1800+ maar er zit nogal een enorm verschil tussen een P3 en een XP.

Als ik nou eens een dual Duron systeem zou zien, dat zou ik mooi vinden.

(Ik voel aan me water dat iets met een sleutel ergens hier in de buurt komt)
Niet zo geweldig, dit is in mijn ogen echt wel een toppertje hoor.
Dat mobo is al heel oud en dan toch nog beetje gelijk lopen met een dual AMD MP

Al die voltmods worden ook hier geplaats,
correct me if i'm wrong

Eerste hit @ google,
http://www.xbitlabs.com/a...s/display/dual-duron.html :z

Zou ik jamer vinden :)

Maar om ff ontopic te gaan :P

Zeker een vette mod.
En de oc is ook leuk, maar niet zo moeilijk met deze cpu's ;)
En dit is nog leuke,
"Troubleshooting dead P2B boards"
zou wat zijn al is een guide makt om ze te maken,
op het werk ligt nog een dooie, moet het wel het zelfde probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
<knip>
BalusC schreef op 03 August 2003 @ 02:10:
Ik heb het -prachtige- artikel en deze topicstart enkele keren herlezen, maar ik zie geen tot zeer weinig relaties met Casemodding. Het heeft daarentegen wel erg veel raakvlakken met Processors en Moederborden. Het topic staat hier dus prima :)

* BalusC doet overigens zijn petje af voor het resultaat van deze 440BX-adept! _O_
Ja erg uitgebreide topip start :*)

* Weezer-DC ook, die 440bx blijft verbazen.
Echte de beste chipset van intel allertijden !!!111 ( :P )

Shit, dit moest dus een edit zijn :X
:O :Z

[ Voor 45% gewijzigd door Weezer-DC op 03-08-2003 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi he!

grappig ook idd dat een p2/p3 board wat nog uit de weg kon met pII 233's ook 2 tualtins op 1400mhz aankan :)

asus maakt ook wel goeie mobo's
jammer idd dat op de 1.06 do3 nooit de juiste pci dividers zaten, al weet ik dat heel veel mensen dat niet eens weten...die denken gewoon dat je pci wel op 33 mhz loopt, maar hij blijkt dus op 43 mhz te lopen doordat 1/3 multiplier wordt gebruikt....

jammer wel dat er zoveel mods voor nodig zijn
ook leuk dat asus zelf ook biossen uitbrengt waarin de tualatin microcode zit,
ik vind asus nog altijd een van de beste fabrikanten qua bios support op oude planken...ze doen er nog redelijk wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 13:28

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Dit is gewoon super _/-\o_ , meer dan 3GHz op een BX! Van dit systeem zou ik best eens wat (Sandra) CPU Benchmarks willen zien, dit ding blaast gegarandeerd een P4 @ 3GHz er helemaal uit :D (sterker nog, uitgaande van ongeveer een 30% hogere IPC zou hij gelijkwaardig moeten zijn aan een P4 op 4GHz :X, hmm distributed computing projectje iemand? :+)
BalusC schreef op 03 August 2003 @ 02:29:
DDan, verdiep je je eens wat meer in Dual Processing :)
Zie de SMP FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden B)
Qua puur benchmarken en de meeste DC projecten kun je MHz-en gewoon optellen, ik had het dus niet over het draaien van normale software/games

Edit: ff Sandra gecontrolleerd, maar bij de CPU benchmark is het dus idd niet een kwestie van optellen :X

[ Voor 43% gewijzigd door DDan op 03-08-2003 02:44 ]

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DDan, verdiep je je eens wat meer in Dual Processing :)
Zie de SMP FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Dit is toch al veel langer bekend, ik zie namelijk weinig verschil met dit topic: Tualatin op 440BX/815E mod werkt!
Alleen dat het nu om een dual opstelling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memendo schreef op 03 August 2003 @ 12:52:
Dit is toch al veel langer bekend, ik zie namelijk weinig verschil met dit topic: Tualatin op 440BX/815E mod werkt!
Alleen dat het nu om een dual opstelling gaat.
Mja, én om een 1400MHz Tualatin, die ook nog eens overclockt kan worden. Lijkt me toch wel een speciale vermelding waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 13:01:
[...]

Mja, én om een 1400MHz Tualatin, die ook nog eens overclockt kan worden. Lijkt me toch wel een speciale vermelding waard :)
oc kan altijd al met die mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
leuk een 1.5 ghz cpu op zo'n oude plank :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
ik ben wel benieuwd naar benchmarks, zeker ivm met een dual a-xp1800+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Nu online

JeroenT

hoi!

Wow , dit is zeker heel erg gaaf , petje af :) Ik denk dat als dit Tualatins met 512kb cache zijn , ze zeker kunnen meten met een dual athlon 1800+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 07:38
Klubbheads schreef op 03 August 2003 @ 18:24:
Wow , dit is zeker heel erg gaaf , petje af :) Ik denk dat als dit Tualatins met 512kb cache zijn , ze zeker kunnen meten met een dual athlon 1800+ :P
Welke tualatins kunnen anders dan nog meer in smp setup gebruikt worden ?

verder denk ik dat meten erg zwak uitgedrukt dus ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 10-09 23:08

EXX

EXtended eXchange

P2B series rulezzz _/-\o_

Ik vind een toch knap hoe mensen uit een oude plank nog zoveel performance persen. Maar ook Asus heeft met deze serie (en ook de P3B serie) een heel goed produkt afgeleverd.

* EXX heeft zijn P2B ook met een Tualatin Celly lopen

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Potver. Mijn P2B-D is met het warme weer overleden dus ik zat al uit te kijken naar een dual XP systeem - het maakt nu dus op zich niet meer uit, maar hiermee had ik dus voor 2 kwartjes op de eerste rij kunnen zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hem es gemaild voor benchmarks.

Hij heeft er wel een flinke hoop MOD's tegenaangegooid, je moet wel kunnen solderen.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem dan de P3C-D versie 1.12 of 1.13 van Asus, kan met nieuwste bios ook 2 tualatins aan...
Enige probleem is de prijs van die processoren, blijven stevig aan de prijs.
gladiool schreef op 04 August 2003 @ 13:06:
Ik heb hem es gemaild voor benchmarks.

Hij heeft er wel een flinke hoop MOD's tegenaangegooid, je moet wel kunnen solderen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Leuk setje zeg alleen die proc zijn los prijzig.. Als je zon boardje nog hebt liggen en je kan aan twee van zulke processors cheap komen is het nog goed te doen ;)
Pagina: 1