Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aanpassing registratiesysteem mbt flamende users

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Ik neem de huidige flame in PMG even als voorbeeld, een pissed off user gebruikt niet zoals het hoort de bemiddelaar in uiterste gevallen van meningsverschillen/onenigheid, maar schept er genoegen in het forum te verzieken met flametopics. In het onderstaande voorbeeld werd door mod ACM zijn account gebanned, waarna voor hem de mogelijk er was gelijk weer een nieuwe account te openen. Misschien is het een idee om, ivm zulke gevallen (etterende user gebruikt verschillende proxies, zodat ook een ip-ban niet helpt) een vertraging van bijv. een uur in te bouwen in het registratiesysteem. In die tijd zal de user wel een eind afgekoeld zijn en geen zin meer hebben om te gaan flamen.

topic 790848
topic 790850
topic 790849
topic 790855
topic 790856
topic 790851
topic 790852
topic 790865
topic 790863

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Natuurlijk zijn dit uitzonderlijke gevallen, maar zoals hier te zien is, is een ip- of userban niet genoeg. Inmiddels zijn de topics al verwijderd, maar toch een jammerlijk tijdje vervuiling door dat soort users. Is hier misschien niets anders tegen te doen?

edit:
ivm verwijderen zijn deze topics dus niet meer zichtbaar voor normale users

[ Voor 5% gewijzigd door jazz op 03-08-2003 01:02 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

En welke critera wilde je gebruiken voor die 1 uur afkoelperiode ?
IP ? Dat is op zo'n moment al gebanned
email-adres ? Ik kan tientallen adressen aanmaken bij xs4all.
Gewoon grofweg op provider ? Dan krijg je verschillende users van dezelfde provider die op hetzelfde moment proberen te reageren. Dat werkt dus ook niet..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Ik bedoel in het algemeen, in de zin van na het registreren krijg je na 1 uur een bevestigingsmailtje van GoT dat je je account kan gebruiken.. Het is wel erg vervelend dat dit dan het voor welwillende users bemoeilijkt, maar voorkomt wel weer dit soort dingen. Misschien waard om te overwegen?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

moto-moi schreef op 03 August 2003 @ 01:04:
En welke critera wilde je gebruiken voor die 1 uur afkoelperiode ?
Er staat in verband met zulke gevallen, dus ik neem aan dat TS het gewoon permanent in wil voeren.

de betaler vervuilt

Verwijderd

[00:47] <kees> ok, mensen met <insert isp here> kunnen tijdenlijk niet meer reggen :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Imho got a point. Zoals we net op #devschuur ook even bespraken:
• Max 1 registratie per IP per dag tegen regscripts
• Bij probleemproviders (zoals op dit moment <insert isp here> even) uurtje 'rust' voordat het mailtje wordt verstuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 03-08-2003 01:15 . Reden: okay tact ;) ]

Professionele website nodig?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De functionaliteit voor een tijdelijke registratiestop voor een domein zit er dus gewoon in.
Mogelijk kan die alleen door db-ers aangesproken worden, maar hij is dan ook maar heel zelden nodig.

Who is John Galt?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

kees en ACM zijn niet altijd wakker :)

Professionele website nodig?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoewel ik ook niet gecharmeerd ben van dergelijk gedrag, maar is het niet met een bulldozer over een vlieg rijden? Ik bedoel, hoe vaak komt zoiets nu voor? :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat de functionaliteit te veel moeite kost en te weinig problemen zal afhangen, als de knoeier in kwestie gewoon de moeite neemt dat uur te wachten (en in de tussentijd alvast een stuk of twintig accounts aanmaakt...) verhelpt het niks.
SmartDoDo schreef op 03 August 2003 @ 01:23:
Hoewel ik ook niet gecharmeerd ben van dergelijk gedrag, maar is het niet met een bulldozer over een vlieg rijden? Ik bedoel, hoe vaak komt zoiets nu voor? :)
Precies

En dan als het voorkomt zullen we ook gewoon keihard ertegen optreden, dat geklier heeft geen enkel nut. Als iemand zijn hard wil luchten tegen mij, dan moet ie me maar mailen. Kans is groot dat ik nog reageer ook ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Max 1 registratie per IP per dag tegen regscripts
Die lijkt me sowieso niet handig.. daar benadeel je meer goeie gebruikers (bedrijven/scholen) mee dan dat je er kwaaie mee vermijdt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.