Toon posts:

PC sluit spontaan af tijdens installatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn net aangekochte PC (o.a.):

- P4 2.80HT (boxed)
- Asus P4P800 deluxe
- Maxtor 120 GB (8 MB Cache)
- Q-tec dual fan gold400W voeding
- Ati Radeon 9700
- Pioneer DVD 102s
- Nec nd-1300a

Sluit spontaan af tijdens installatie van XP.

De processor is ongeveer 47 graden.
Moederbord is ongeveer 43 graden.

Ik dacht dat de koeler van de boxed versie voldoende zou moeten zijn.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn, ik wordt er knettergek van!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:15
alhoewel 400W ruim voldoende moet zijn verdenk ik toch de voeding.
typische symptomen van een te laag voltage. en aangezien je flink wat zware dingen eraan hebt hangen (P4-2.8, R9700, DVD(-brander)) die tijdens de installatie waarschijnlijk allemaal aangesproken worden.
Samen met mijn mening dat Q-tec niet de meest kwalitatief hoogstaande voedingen maakt.

Om dit uit te sluiten... haal alles wat je niet nodig hebt eraf (DVD, DVD-brander, probeer een Geforce 2 te regelen ofzo) als hij het dan nog doet, is óf je voeding héél erg brak of ligt het ergens anders aan

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Als de temperatuur maximaal 47 graden is dit niet het probleem, maar wanneer heb je dit gemeten?
Op welk punt loopt de installatie vast, vrij snel of pas na langere tijd?
Kan zijn dat de CPU veel warmer wordt als hij zwaarder belast wordt bij de Windows installatie.

In principe is een koeler die bij een boxed CPU zit goed. Kun je de koeler nog vastpakken als hij net is vastgelopen? (Misschien zit hij er niet goed op o.i.d.)

[ Voor 24% gewijzigd door Adam op 02-08-2003 23:15 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

47 lijkt mij nog niet problematisch, als je bij de 70+ zit dan moet je echt uit gaan kijken en dan zal je ook dit soort problemen krijgen.

En aangezien het een P4 is zal hij hier niet van afslaan, die worden alleen langzamer met hitte

Probeer idd even wat uit de computer te gooien om stroom te besparen (evt een cheapass pci kaartje ergens vandaan scharrelen)
Als dit ook niet wil werken dan horen we het wel weer :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
De 47 graden is niet maximaal, ik heb dit van de bios scherm, dus niet tijdens de installatie, ik heb het vermoeden dat hij ook wel veel warmer wordt tijdens de installatie, als iemand een suggestie heeft hoe dit te meten?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nadat hij is uitgevallen meteen opnieuw starten en dan aflezen, als het dan een stuk hoger is dan 47 graden is hij erg heet geweest, anders niet.

Maar ik verdenk ook je voeding eerlijk gezegd, die Q-Tec voedingen zijn niet bepaald je-van-het helaas. ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Probeer eens een ander latje geheugen, waarschijnlijk is je latje brak.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Installeren met alleen de VGA, HD en cdrom of dvd aangesloten en met 1 reepje geheugen. Desnoods even tijdelijk een ander reepje. Ik kreeg tijdens de installatie van XP op mijn P4P800 een BSOD.
Pagina: 1