[Cgi] File download

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een cms (movabletype) alles is geinstalleerd.
Alleen als ik probeer een file te open, b.v. www.mijndomein.nl/file.cgi, dan wordt de file.cgi niet geopend , maar krijg ik gewoon een download scherm.

De file wordt dus gedownload en dan zie ik gewoon de source van het script.
De chmod staat wel goed. En in de server config ook al gekeken , maar hier kan ik niets vreemds ontdekken.

Weet iemand misschien hoe ik van dit probleem afkom?
(movabletype forum ook al geprobeerd, maar die geven nooit antwoord :(, en weet niemand het )

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

weet je zeker dat je server cgi ondersteunt in die dir?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja, het is mijn eigen server.
Ik heb de files niet in de cgi-bin staan. (weet wel dat ze daar eigenlijk moeten staan)

Maar hoe maak ik van die andere mappen zeg maar ook een cgi-bin? Zodat ik daar wel cgi scripts kan uitvoeren?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
XippIX schreef op 02 August 2003 @ 23:12:
Maar hoe maak ik van die andere mappen zeg maar ook een cgi-bin? Zodat ik daar wel cgi scripts kan uitvoeren?
Dat is webserver specifiek en kun je in de documentatie van je webserver vinden.

Dit subforum is bedoelt voor programmeervragen; vragen over programma's dus. Het configureren van servers is eigenlijk iets voor een OS/netwerk-forum (afhankelijk van de problemen en het besturingssysteem), maar zelfs dan nog wordt het waarschijnlijk meer op prijs gestelt als je de handleiding leest en Google gebruikt.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

XippIX schreef op 02 August 2003 @ 23:12:
ja, het is mijn eigen server.
Ik heb de files niet in de cgi-bin staan. (weet wel dat ze daar eigenlijk moeten staan)

Zeg dat dan meteen even in je openingspost.. ik verwachtte zoiets al maar wist het niet helemaal zeker...

Als je het bestand in de cgi-bin zet werkt het wel?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!