Toon posts:

Problemen draadloos netwerk (PPTP, airport, router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier thuis al enige tijd een netwerk te configuren met 2 G4 Powerbooken en kom er niet echt uit. Ik kom steeds een stukje verder, maar nu zit ik toch echt vast.

Ik wil hier een netwerk maken zodat we met beide computers tegelijk gebruik kunnen maken van het internet. De ISP is xs4all en deze gaat via PPTP, wat mij dus problemen geeft met het aanleggen van een netwerk.

Vanmiddag heb ik een router gekocht om dat probleem met PPTP op te lossen en deze is reeds goed geconfigureerd. Wanneer ik 1 computer rechtstreeks op het router aansluit (dus met UTP) dan krijgt deze het ip adres zoals in de handleiding van de router staat aangegeven (dus via DHCP). Wanneer we echter het airport basisstation er tussen hangen komen we niet verder. Het basisstation herkent de router, maar dat is dan ook alles.

Ik heb het idee dat het probleem hem zit in de configuratie van de airport basisstation. Dat daar een ip-adres niet correct is o.i.d.. In de handleiding staat niets over de configuratie van de airport basisstation en op het internet kunnen we ook niets vinden en heb geen idee welk ip adres ik moet gebruiken. Is dat het ip adres dat in de handleiding van de router wordt gebruikt als ip-adres voor de computer? :?

Ik vraag me verder ook af hoe ik -wanneer het basisstation qua ip adres e.d. goed is ingesteld- hoe de airport dan weet dat er twee computers zijn. Het lijkt mij dat dat ook ergens moet worden ingesteld.

Is er iemand die mij meer kan vertellen?

Esther }:O

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Staat je airport wel met de zelfde subnet IP als die van je router? Post anders wat schreen shots van die airport configuratie en router

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Door jouw subnet opmerking ging hier een lichtje branden, maar niet m.b.t. subnet..want deze kwam overeen.
Waar het probleem nou precies zat weet ik niet, want daarstraks was mijn vriend ermee bezig geweest en heb ik niet gezien. Ik kan alleen vertellen dat het inderdaad in de ip-adressen zat en dat ik het op heb gelost.

Ik ben blij!!