Toon posts:

o2 - Kosten SMS ontvangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ermm dit kan misschien wel een domme vraag zijn maar ik weet de antwoord echt niet :)

Ik vroeg me af of het me iets kost als ik een SMS bericht ontvang van iemand uit het buiteland.
Heb een abbonement bij o2.

Na lang zoeken in o2.nl help database kon ik nergens een antwoord vinden.
Dus ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven.

Als het me niks extras kost dan ga ik die "message -> sms" optie aan doen bij de nieuwe MSN versie :)

Verwijderd

Ik geloof het niet, ik ontvang regelmatig smsjes uit het buitenland. Heb er eigenlijk ook nooit zo opgelet.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

Stewie!

Keen must die!

geen kosten
sim-pel

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Zou wel raar zijn als het wel wat zou kosten, aangezien een ander dan kan zorgen dat jij geld kwijtraakt.

Verwijderd

ik sluit me aan bij de vorige posters, maar wou wel ff zeggen dat het gewoon in het boekje staat wat je bij je simkaart kreeg.
Als het me niks extras kost dan ga ik die "message -> sms" optie aan doen bij de nieuwe MSN versie
betaalde sms diensten bestaan wel degelijk, denk maar aan al die tv-spelletjes. maar een betaalde sms ontvangen kan alleen maar als je dus vantevoren akkoord gaat. lees dus wel ff de kleine lettertjes.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 02:03 ]

Verwijderd

SCIxX schreef op 03 augustus 2003 @ 01:49:
Zou wel raar zijn als het wel wat zou kosten, aangezien een ander dan kan zorgen dat jij geld kwijtraakt.
Mee eens, dus in Nederland, Europa, en eigenlijk de hele wereld betaalt de afzender de SMSjes, met uitzondering van de USA 8)7 8)7 8)7

Maar ja, daar zijn ze ook gewend dat als je gebeld wordt je daarvoor betaalt :X

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het niet zo raar hoor dat hij deze vraag stelt. aangezien je wel mee moet betalen aan een gesprek als iemand je belt in het buitenland.....

Stel dat ik in Belgie zit en mijn vriendin belt vanuit nederland op mijn mobiel, dan krijg ik de extra kosten die gemaakt worden voor het bellen naar het buitenland.

[ Voor 37% gewijzigd door DannyVersluis op 03-08-2003 10:28 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toen ik nog gratis aan het sms'en was via internet vroeg ik het me ook af. Ik stuurde toen smsjes naar m'n pa in Singapore. Is die singaporese telecom aanbieder wel blij met het gratis moeten afleveren van een sms'je? :|

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

Stewie!

Keen must die!

Cubix schreef op 03 August 2003 @ 10:29:
Toen ik nog gratis aan het sms'en was via internet vroeg ik het me ook af. Ik stuurde toen smsjes naar m'n pa in Singapore. Is die singaporese telecom aanbieder wel blij met het gratis moeten afleveren van een sms'je? :|
ja, want andersom gebeurd ook ;)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-11 13:32
Staat leuk op de Orange website:

[geen directe quote]
"SMS ontvangen is altijd gratis, behalve in Koeweit."

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

SMSje ontvangen is bij O2 gewoon gratis, sturen is wel iets duurder (bij die nieuwe abo's is een SMS vanuit Frankrijk bv 0,36€ ex btw).

Wees consequent, maar niet altijd

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 16:46
Bedankt voor de reacties.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 22:42:
Als het me niks extras kost dan ga ik die "message -> sms" optie aan doen bij de nieuwe MSN versie :)
Volgens mij moet de ontvanger daar toch voor betalen?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 19:30

w0w

Volgens mij moet de ontvanger daar toch voor betalen?
Jah, en dat is nou sarcasme...

Verwijderd

DannyVersluis schreef op 03 August 2003 @ 10:25:
Ik vind het niet zo raar hoor dat hij deze vraag stelt. aangezien je wel mee moet betalen aan een gesprek als iemand je belt in het buitenland.....

Stel dat ik in Belgie zit en mijn vriendin belt vanuit nederland op mijn mobiel, dan krijg ik de extra kosten die gemaakt worden voor het bellen naar het buitenland.
nee dat is iets anders.

stel dat ik een 06-nr bel, dan kan ik niet weten of die figuur toevallig in het buitenland zit.

en het ontvangen van een sms kost standaard niets als je in nederland zit. krijg je ineens een sms die geld kost om te ontvangen, terwijl je daar niet mee akkoord gegaan bent, dan is dat gewoon diefstal.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je kunt toch ook niet weten dat die figuur in het buitenland is als je smst?

Verwijderd

Jaded schreef op 03 August 2003 @ 16:44:
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je kunt toch ook niet weten dat die figuur in het buitenland is als je smst?
klopt. daarom zou het redelijk zijn, dat als je met je nederlandse mobiel zelf in het buitenland bent, dat het ontvangen van een sms ook extra geld kost. alleen hebben de nederlandse providers afgesproken dat ze daar niet aan doen.

maar dat heeft dus niets te maken met het ontvangen van een sms terwijl je in nederland zit
Pagina: 1