[MSN6] Hoe logfiles anders weergeven?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MSN6 maakt .XML bestanden aan waar voor iedere persoon de logbestanden worden bijgehouden. De opmaak wordt geregeld met MessageLog.xsl
Maar ik vind de opmaak niet zo fijn. Ik kopieer vaak nog wel es oude logs in chatvensters, en dan staat er hoop overbodige informatie bij. Ik wil eigenlijk alleen Wat er wordt gezegd en door wie en niet bij elke regel tijdstip en ook van wie het is. Is er al ergens een aangepaste MessageLog.xsl of een goede XSL editor? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met XML/XSL. En wil eigenlijk alleen deze logs even beter hebben.
Heb zelf al wat geprobeerd maar kwam niet verder dan alleen de naam boven de kolom weg te krijgen en een foutmelding te maken :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je gewoon MSN Plus erop gooit, krijg je gewoon logfiles in standaard tekst :)

• robbertb
  • Niet online
Caponi schreef op 02 August 2003 @ 21:20:
als je gewoon MSN Plus erop gooit, krijg je gewoon logfiles in standaard tekst :)
mja maar met msn zelf zou het toch ook moeten kunnen das nou juist voordeel van XML dat het zo dynamisch is. En om nou een extra proggel hiervoor te installeren..

• robbertb
  • Niet online
schop

Verwijderd

Eh je kan dat opmaak bestand inderdaad aanpassen. Dingen zoals de tijd weergeven in logs staat erin, usernames, datums.. etc..

<xsl:variable name="ColumnHeader_From">Van</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_To">Aan</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_Date">Datum</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_Time">Tijd</xsl:variable>

Die regels anders maar uit die file halen misschien? Pretty self explanatory. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 22:27 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Theoretisch gezien kun je met een XML / XSL parser zelfs meerdere formaten publiceren (weet niet in hoeverre MSN dit ondersteund); 1je voor op je site; 1je met echt alles erin en een korte versie :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 22:26:
Eh je kan dat opmaak bestand inderdaad aanpassen. Dingen zoals de tijd weergeven in logs staat erin, usernames, datums.. etc..

<xsl:variable name="ColumnHeader_From">Van</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_To">Aan</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_Date">Datum</xsl:variable>
<xsl:variable name="ColumnHeader_Time">Tijd</xsl:variable>

Die regels anders maar uit die file halen misschien? Pretty self explanatory. :)
mja dat had ik dus al zitten aanpassen maar daar schoot ik niks mee op, op gegeven moment was ik zo ver dat alleen de kolomtitel weg was maar de kolom nog wel gevuld was, daar hek dus niks aan :/
Ik dacht ook ff simpel editen maar dat lukte dus niet en heb verder ook geen verstand van die taal.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 14:38

Puck

EINDBAAS.org

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1