[ADSL] Geen kiestoon; geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zit nu bij mijn broertje en die heeft een ADSL Light abo van xs4all. Het heeft altijd perfect gewerkt, maar nu dus niet meer. Probleembeschrijving: internet werkt niet meer (lampje op USB-modem knippert); zelf bellen met de telefoon kan ook niet meer. Het vreemde is echter dat gebeld worden nog wel werkt. Echter, zodra je zelf wil bellen heb je geen kiestoon. Ik heb de telefoon ook direct aangesloten voor de splitter. Dit heeft echter geen effect: zelf bellen kan nog steeds niet.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt direct op de buitenlijn geen kiestoon. Dat is een telefoonstoring. Bel 0800 0407 voor de telefonie storingsdienst.

Als je telefoon het weer doet, zal je adsl het ook wel weer doen, en anders test je dat ook even zonder splitter en bel je de adsl storingsdienst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hmmm klinkt als afgesloten zijn. Dan kun je soms nog wel eens gebeld worden. Dit zou betekenen dat of het internetabbo of telefoonabbo niet is betaald. Kan dit of zit ik helemaal mis???

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

JvS schreef op 02 August 2003 @ 21:04:
je hebt direct op de buitenlijn geen kiestoon. Dat is een telefoonstoring. Bel 0800 0407 voor de telefonie storingsdienst.

Als je telefoon het weer doet, zal je adsl het ook wel weer doen, en anders test je dat ook even zonder splitter en bel je de adsl storingsdienst.
Met welke telefoon moet je dan be............. :X :+

Maar idd, ik denk dat er weinig is wat je zelf kan doen in dit geval. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dreeke schreef op 02 August 2003 @ 21:05:
[...]

Met welke telefoon moet je dan be............. :X :+
GSM'en man :P

Wat wel cool is, is als mensen met een mogelijk defecte splitter bellen en ze uitgelegd krijgen dat ze het even direct aangesloten moeten testen.
"ow dan moet ik dus dit kabeltje erui... tuut tuut tuut tutt..." :D 8)7

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 21:05:
Hmmm klinkt als afgesloten zijn. Dan kun je soms nog wel eens gebeld worden. Dit zou betekenen dat of het internetabbo of telefoonabbo niet is betaald. Kan dit of zit ik helemaal mis???
Dat weet ik niet, ik zal het mijn broertje eens vragen. Maar het lijkt me dat als je afgesloten bent je ook niet meer gebeld kan worden en dat werkt dus nog wel.

Ik ga morgen nog eens klooien met al die draden die uit de muur komen; heb nu een spanningsmeter geregeld waarmee ik even wat kan meten. Ik meen dat er bij gebeld worden een spanning van 45 v (AC/DC?) op de lijn moet staan. Mocht het nog niet werken dan ga ik de storingsdienst wel even bellen :)

Joost: enig idee hoe ik de werking van een splitter kan testen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja:
Aansluiten met splitter en aansluiten zonder splitter. Als het zonder splitter werkt en met splitter niet, met verschillende kabels, dan doet de splitter het niet.

• dreeke

dreeke

outdated icon

JvS schreef op 02 augustus 2003 @ 21:11:
[...]
GSM'en man :P

Wat wel cool is, is als mensen met een mogelijk defecte splitter bellen en ze uitgelegd krijgen dat ze het even direct aangesloten moeten testen.
"ow dan moet ik dus dit kabeltje erui... tuut tuut tuut tutt..." :D 8)7
Weet je in elk geval zeker dat ze het goede kabeltje hebben. ;)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
JvS schreef op 02 August 2003 @ 21:13:
ja:
Aansluiten met splitter en aansluiten zonder splitter. Als het zonder splitter werkt en met splitter niet, met verschillende kabels, dan doet de splitter het niet.
:+ Logisch ja :P Bijkomend probleem is dat er zo gigantisch veel draden uit de muur komen dat ik echt niet weet welke ik moet hebben. Ik weet dat ik maar 2 nodig heb, maarja, welke...

En voor de duidelijkheid: zonder splitter kan ik gewoon bellen toch?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wokschotel schreef op 02 August 2003 @ 21:18:
[...]

En voor de duidelijkheid: zonder splitter kan ik gewoon bellen toch?
Uiteraard :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Hmm, na een belletje met de storingsdienst bleek de lijn niet goed te zijn. Dinsdag komt er een monteur langs. Erg weird, een telefoonlijn die opeens kapot gaat :?

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Het kan ook zo zijn dat er in de centrale iets niet helemaal lekker zit. Kabeltjes zijn niet altijd het probleem ;)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Eguan schreef op 04 August 2003 @ 10:45:
Het kan ook zo zijn dat er in de centrale iets niet helemaal lekker zit. Kabeltjes zijn niet altijd het probleem ;)
Tja, dat zou kunnen. Ik moet eerlijk zeggen dat het in huis niet helemaal netjes is aangelegd, maar dat is op het conto van de vorige bewoners te schrijven. Er komt een dikke kabel uit de muur met een aantal aders. 2 van die aders heb ik doorverbonden naar een stopcontact waarop de splitter is aangesloten. Dat heeft tijden perfect gewerkt maar nu opeens niet. Nouja, misschien dat iemand in de centrale een kabeltje heeft kapot getrokken ;)

Verwijderd

Afgesloten ben je in ieder geval niet, dan hoor je i.p.v. een kiestoon een damesstem die je verteld dat je afgesloten bent en kan je ook niet gebeld worden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wokschotel schreef op 04 augustus 2003 @ 10:36:
Hmm, na een belletje met de storingsdienst bleek de lijn niet goed te zijn. Dinsdag komt er een monteur langs. Erg weird, een telefoonlijn die opeens kapot gaat :?
Heb ik ook al es gehad met mijn ISDN lijn een paar jaar terug. Vrijdagochtend doet de lijn het in ene niet meer.... pas op Dinsdag kon er een monteur langskomen. En die verteld me ook nog eens vrolijk dat de KPN per ongeluk iets fout had gedaan bij het aansluiten van een ISDN lijn van een andere klant.....

KPN maakt een fout, vevolgens zat ik dus 5 dagen zonder telefoon. En de KPN kon er ook al geen geld voor teruggeven, dat weigerden ze gewoon pertinent.

Maar goed.... het kan dus zomaar bij de KPN :(

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Wat ook leuks is als (zoals bij iemand die ik ken, heeft ISDN 4 nummers) je een telefoonnummer moet delen met iemand uit een woonplaats verderop :P
"Heey, hang jij ff op? Dit keer is t telefoontje voor mij!" ;) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 05-08-2003 19:04 ]

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Bleek iets fout te zitten in de centrale; daarna moest er thuis nog eea nagemeten worden. Nouja, het werkt iig weer :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Weer mazzel, hoef je het niet in de kabeltroep thuis te zoeken ;)
Pagina: 1