Toon posts:

Cmos checksum error- defaults loaded

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit geeft hij aan als ik mijn pc opstart, ik heb al meerdere malen de search doorgespit maar zonder resultaat.

Ik heb onder andere als de bios gerest dmv batterij eruit halen, tevens de batterij verwisseld voor een andere maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Ik heb niet de beschikking over ander ddr geheugen dat is het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb en ik wil zeker weten als dat de fout zou zijn dat dat echt de fout is voordat ik ander geheugen koop.

Ik vermoed het wel want de laatste week toen mijn pc het nog deed werd hij soms op gewone momenten in windows ineenkeer heel echt traag en liep hij bijna vast.

Ik kan dus nog wel in de bios maar daar loopt hij soms ook vast, als ik op f1 druk gaat hij verder maar dan krijg ik een hele lange foutmelding op een zwart scherm met witte letters.

Aan de bios zal het waarschijnlijk niet liggen want ik heb een dual bios zodat als de ene bios verkloot is hij naar de andere (backup) bios gaat.

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Als je twee bankjes geheugen hebt kun je even testen met één van de twee, anders kun je misschien naar een computer winkel gaan met je PC en vragen of ze hem even willen testen met ander geheugen. Dan heb je zekerheid en koop je alleen nieuw geheugen als het ook nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net ddr geheugen van mijn buurjonge getest en nu stopte hij al bij het detecteren van hardeschijf enzo, dan gaf hij de grote van het geheugen aan en dan stopt hij ermee en gaat het beeld uit maar de pc blijft wel gewoon draaien.

Als ik mijn eigen geheugen erin doe doet hij precies hetzelfde dus ik kan nu ook niet meer in de bios komen :( :( :( :(

Please help ik ben echt radeloos

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 21:02 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vaak is het gewoon even stug doorrammen op je toetsenbord en kom je er wel in..

Dan bios goed instellen en moet die het weer doen hoor :)

Anders kun je ook nog een bios update proberen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
hij ging net even iets verder hij deed alles en checkte alles maar toen hij windows wou opstarten kreeg ik helemaal een grijs scherm en toen deed hij verder niks meer. Toen ik hem opnieuw opstarte bleef hij weer hangen bij het bovengenoemde :(:(:(:((

Verwijderd

Topicstarter
zou het dan toch de (dual) bios zijn? Want het geheugen werkt allemaal goed, videokaart werkt ook geod in een andere pc, als ik de hardeschijven ontkoppel geeft hij het zelfde probleem en tevens bij de cd-rom

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het helemaal voor elkaar ik krijg geen eens beeld en de pc piept ook niet meer!!!!!!!!! Kan iemand mij please vertellen wat dit kan zijn. Ik krijg zolang neigingen om hem vliegles te geven

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad, heb hem gewoon teruggebracht naar de leverancier (had nog garantie, dus laat hun het lekker uitzoeken) en die hebben gewoon het moederbord vervangen. Probleem opgelost.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ligt niet noodzakelijk aan je geheugen, waarschijnlijk is het batterijtje op je mobo plat of heeft je mobo zelf de geest gegeven. Wat voor hardware heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Amd xp2000
256 DDR
2x 80 gig western digital 8 mb cache
Geforce TI 4200
Thermaltake Aquarius II watercooling setje

• Adam
Als de PC ook niet meer piept dan is het niet het geheugen.
Waarschijnlijk dan je MoBo of je CPU.
De koeling van je CPU is niet toevallig stuk, dat je CPU oververhit is geraakt?
Ik zou er in ieder geval mee teruggaan naar de winkel. Dan kunnen ze het MoBo en eventueel de CPU vervangen.

• charlie
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

welk mobo ECS??

Verwijderd

Topicstarter
nee de koeling werkt perfect, nadat ik nog eens goed naar de cpu heb gekeken is het bij de zijkant van de core een heel klein stukje overgebrokkeld over dehele lengte van 1 kant er zit dus geen scherp kantje meer aan maar is een heel klein stukje. Alles in de pc draait wel gewoon en het amlampje brand ook wel.

Het is trouwens gekomen nadat ik het waterblok iets strakker op de cpu heb gezet omdat deze temps had van 55 graden en toen ik daarna nog een paar keer in de bios kon komen had hij temps van 31 graden.

• Adam
Afgebrokkelde CPU...
Ik zou eens proberen te testen met een nieuwe CPU (desnoods in de winkel)
Dat afbrokkelen lijkt mij een teken dat er teveel spanning op de core staat, misschien is hij dan in het midden ook nog ergens geknapt.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet te zien dat hij in het midden geknapt is, het is alleen een heel klein schuin randje wat eraf is gebrokkeld aan 1 kant

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je pc te snel loopt en daardoor vastloopt moet je de INSERT ingedrukt houden en dan de pc aanzetten en instert vasthouden. Dan start de PC met een veilige 100MHz FSB en kun je als het goed is de bios in.

Laat je het even weten of het gelukt is? ander kunnen we wat anders bedenken wat misschien helpt.

PS. Als ie steeds snel vastloopt, check dan ook eerst even of de koeling er goed op zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 02-08-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
de koeling zit e rgoed op ik heb hem net ff er opniuew op gezet met een heel klein beetje koelpasta van artic. Ik ga nu ff proberen dat met die insert knop

Verwijderd

Topicstarter
Fairy

Ik hou voor eeuwig van je :D:D:D:D:D::D:D,

alleen nu ff kijken hoe ik hem nu weer terug op fbs van 133 krijg omdat ik hem nu dus eigenlijk underclock :)

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als er een stukje van de core afgebrokkeld is dan gaat ie eens gek doen. Misschien merk je het niet in het begin, maar na een tijdje (nu dus bij jouw..) gebeuren er rare dingen. Ik heb ooit een Duron gehad waarvan de mp ineens standaard 0.5 hoger was..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

nAFutro schreef op 02 August 2003 @ 22:46:
Als er een stukje van de core afgebrokkeld is dan gaat ie eens gek doen. Misschien merk je het niet in het begin, maar na een tijdje (nu dus bij jouw..) gebeuren er rare dingen. Ik heb ooit een Duron gehad waarvan de mp ineens standaard 0.5 hoger was..
Mijn Duron werd ook steeds sneller, ik kan me er niet aan storen, zolang ie maar niet langzamer wordt ;)
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 22:46:
Fairy

Ik hou voor eeuwig van je :D:D:D:D:D::D:D,

alleen nu ff kijken hoe ik hem nu weer terug op fbs van 133 krijg omdat ik hem nu dus eigenlijk underclock :)
Moet je mijn adres hebben ? :* :D :X

_/-\o_ :D

O ja, mijn bankrekeningnummer wil ik je wel even mailen >:)

[ Voor 47% gewijzigd door Fairy op 02-08-2003 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor wordt nu volgens sisoft sandra 48 graden met watercooling O-) , dus dat zal denk ik door de afgebrokkelde cpu komen. NU moet ik dus een nieuwe cpu kopen welke zouden jullie mij aanraden :7 :9~ . Ik heb trouwens een Giga-byte VAX moederbordje en dan ook kijkend na de rest van mijn specs :)

Verwijderd

Topicstarter
fairy ik zal wel ff een eurootje overmaken omdat ik hem anders naar een speciaal zaak in de buurt had gebracht en dat had mij een uurloon gekost :D

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 23:04:
fairy ik zal wel ff een eurootje overmaken omdat ik hem anders naar een speciaal zaak in de buurt had gebracht en dat had mij een uurloon gekost :D
Nee joh gekkie :D

Daar zitten we voor :P
Pagina: 1