Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Panasonic Plasma Display

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik heb hier een Plasma Display liggen van Panasonic, maar ik kan er nergens datasheets of service manuals van vinden. (heb al verschillende bedrijven en personen gecontacteerd, maar zonder succes)

Mss dat ik zeer veel geluk heb en dat hier iemand dergelijke gegevens heeft.

Dit staat op de stikker:

Panasonic
Plasma Display

MD480T640PG3 (<-- type nr)

Matsushita Japan (<-- fabriek waar gemaakt vermoed ik)
9n2 T:020782 (<-- datum fabricatie, in 1982 dus; heel oud)
VF0037P01

Heb hem voor de lol ook nog eens onder mijn scanner geduwd:

Voorkant (3,37 Mb)

Achterkant (3,38 Mb)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
lees de FAQ van CME
en mail de fabrikant eens, en vraag of ze er nog info over hebben :)

[ Voor 65% gewijzigd door Kawaii op 03-08-2003 17:07 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

iMars

Full time prutser

ff offtopic:
wat een resolutie (3+ mb) kan gewoon de vingerafdrukken duidelijk zien zitten :P

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

webmail schreef op 03 augustus 2003 @ 12:38:
ff offtopic:
wat een resolutie (3+ mb) kan gewoon de vingerafdrukken duidelijk zien zitten :P
of ff je beeldscherm schoonmaken :+

Verwijderd

Als je heeeel veel geluk hebt kun je hem misschien aansluiten, maar je kunt beter niet al te veel hoop hebben.. :)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 17:42

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Waar komt dit ding uit ?
Mischien iets er iets te vinden over de controller.
Maar als het ding uit 1982 komt geef ik je weinig kans dat zo iets online staat, er is mischien nog een datasheet te vinden zijn op papier maar dat wordt moeilijk zoeken.

Glasplaat je scanner is lekker smerig, keer poetsen mischien ;)

PGEQRZEM

• I386DX
Ding komt uit een 386 van toshiba (Toshiba T5200/100)

Glasplaat scanner is behoorlijk proper (vingerafdrukken op glasplaat scanner, vallen trouwens buiten het bereik van de lamp). Vingertjes staan op het schermpje zelf :)

Veel hoop heb ik er trouwens niet meer op; maar het had wel prachtig geweest
640*480 / 256 kleurtinten.
Als je het typenr ingeeft in google kom je enkel op forums terecht waar ze naar specs van dit schermpje vragen :'(

[ Voor 34% gewijzigd door I386DX op 03-08-2003 13:53 ]

Verwijderd

Is wel een mooi scherm, mischien is het aan te sturen, ik denk dat het wel kan.

Je zij dat het uit een 386 kwam, heb jij die laptop nog liggen?

Er zitten 3 connectoren op, met 3 pittetjes kan ik niet thuis brengen waarvoor die zou kunnen dienen.
De 2e is voor de stroom, en de 3e voor het beeld.
Ik zie ook dat de beeld aansluiting 16 aansluitingen heeft, er is een kleine mogelijkheid dat het gewoon een standaard VGA aansluiting is.

Stuur een mailtje naar Panasonic en een naar Toshiba en vraag aan bijde voor meer info over het lcdscherm. Ik hoop voor de dat er iets uitkomt want het is een mooi lcd scherm.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:31
Laat even weten of je van Toshiba of Panasonic een antwoord krijgt, want ik heb ook nog zo'n scherm (ander type, maar wel van een Toshiba laptop) liggen... als het zin heeft stuur ik dan ook even zo'n mailtje :)

• I386DX
@KingOfDOS
die met 3 pinnetjes is voor een potmeter, voor de helderheid van het scherm in te stellen

2de is idd voor de stroom; heb DC/DC convertor liggen; dus dat is geen probleem (zet 24 V DC om naar 100+ V)

3de weet niet hoe dat zit; zal eens moeten zoeken hoe een VGA aansluiting eruit ziet. Het is wel een feit dat er zeer veel pinnekes aan de ground liggen (8 ofzo)

mailtje naar die bedrijven was zowat het eerste wat ik geprobeerd heb

----
@-Brainless
- Toshiba: antwoord, maar zegt dat het geen gegevens heeft (en ook niet doorgeeft) van andere bedrijven
- Panasonic zegt dat mijn type van display niet meer in hun database voorkomt, die kunnen mij dus ook niet helpen

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
MARTIJN_ schreef op 03 August 2003 @ 13:19:
Waar komt dit ding uit ?
Mischien iets er iets te vinden over de controller.
Maar als het ding uit 1982 komt geef ik je weinig kans dat zo iets online staat, er is mischien nog een datasheet te vinden zijn op papier maar dat wordt moeilijk zoeken.

Glasplaat je scanner is lekker smerig, keer poetsen mischien ;)
ik geloof niet dat we in 1982 al plasma schermen hadden :-S

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

ik denk wel dat er in '82 al plasma schermen waren. je ziet toch soms in oude '80-er jaren (amerikaanse) films van die grote plasma tv's

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 03:04:
ik denk wel dat er in '82 al plasma schermen waren. je ziet toch soms in oude '80-er jaren (amerikaanse) films van die grote plasma tv's
idd plasma is niks nieuws en het is zelfs zo dat de technologie al erg achterhaald is en door TFT/Oled vervangen zal worden.een voordeel van plasma is dat je makkelijk een groot scherm ermee kan maken.helaas is het zo dat de gemiddelde levensduur van een plasma scherm 4 a 5 jaar is(bij per dag een aantal uren aan) .

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 04-08-2003 03:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Als je eens een foto van die data connector kan maken?

Ik denk dat je meer kans hebt eens op te zoeken wat die Texas Instruments chip is die 1055N die daar in het midden zit. Hij komt niet in hun database op internet voor maar misschien dat ze zelf nog ergens een papieren sheet hebben liggen.

Die high voltage connectors hoef je nog niets mee te doen, die zijn waarschijnlijk alleen voor de CCFL backlight. Als je alleen de 5 volt en de ground aansluit dan zou ie al moeten werken (Ook constrast eraan hangen)

Tel eens hoeveel pinnen die connector heeft. Dat er veel aan ground zitten is logisch, alle pinnen, rood, groen, blauw, vsync, hsync hebben een ground nodig om ruis in de signalen te vermijden.

Je moet ook eens ff kijken naar de connector die van de PC af kwam, misschien valt daar iets uit op te maken.

• I386DX
Ik heb TI ook al gecontacteerd; zonder succes

Als ik de spanning aansluit (hoog en laag) + het contrast; doet hij nog niets; waarschijnlijk moet je het scherm ook 'aanzetten'. Nog niet gevonden hoe...

Ik twijfel een beetje of het wel een VGA connector is. Het is geen kleurenscherm (256 verschillende oranje tinten). dus hebben 3 kleursignalen weinig nut + hetgeen ik al gelezen heb, denk ik dat het meer een digitaal signaal moet zijn.

Verwijderd

Digitaal signaal? Ik denk het niet. In die tijd waren er nog geen chips goedkoop en snel genoeg om een digitaal signaal zo complex als een videosignaal te decoderen. Die dingen zijn nog steeds vrij duur.

Het is waarschijnlijk hetzelfde verhaal als in de FAQ staat. Dan heb je dus pech.

Ook is een RGB niet zo gek hoor, de videokaart geeft waarschijnlijk kleuren beeld omdat je er ook een TV of kleurenmonitor aan kan hangen. De monitor maakt er dan zwart wit van door de signalen te mixen.
C&E FAQ over laptop schermen:
Door AcouSE (Moderator CME) - Thursday 15 May 2003 20:26

En hoe zit het dan met laptopschermen?
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 12:46 ]

• I386DX
even gekeken:

16 pinnetjes

8 pinnetjes daarvan hangen aan massa
de andere 8 zijn dan de zogenaamde 'ingangen' maar als ik de spanning op het scherm aansluit; en ik meet de spanning over de zo'n ingang ten opzichte van massa, staat daar 4,38 Volt over.
Lijkt mij raar dat er op een ingang spanning staat.
Pagina: 1