Toon posts:

router remote poort 8080 wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex wireless router en kan niet remote inloggen op de router instellingen, thuis wel met explorer, maar vanaf mijn werk niet, nou heb ik het idee dat de standaart poort 8080 het probleem is, maar ik zie nergens een mogelijkheid omdat te wijzigen, weet iemand waar dat kan?
router is sweex Wireless Breedband router + 4 poort switch.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Nee, vraag me niet waarom maar die poort is vastgezet op 8080 :/
Ik erger me er ook dood aan (Sitecom router), bij mijn weten zijn alleen de duurdere routers instelbaar op de poort (3Com, HP, Cisco)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

chromeeh schreef op 02 August 2003 @ 21:14:
Nee, vraag me niet waarom maar die poort is vastgezet op 8080 :/
Ik erger me er ook dood aan (Sitecom router), bij mijn weten zijn alleen de duurdere routers instelbaar op de poort (3Com, HP, Cisco)
kweenie welke sitecom jij hebt maar op de mijne is het gewoon instelbaar,
mischine moet je eens een firmware upgrade zoeken kan wel eens uitmaken

Iperf

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 20:19:
Ik heb een sweex wireless router en kan niet remote inloggen op de router instellingen, thuis wel met explorer, maar vanaf mijn werk niet, nou heb ik het idee dat de standaart poort 8080 het probleem is, maar ik zie nergens een mogelijkheid omdat te wijzigen, weet iemand waar dat kan?
router is sweex Wireless Breedband router + 4 poort switch.
buiten het feit dat die poort vast staat, waarom zou je remote willen inloggen op je router :?
het open te zetten van een controlpanel naar het grote boze internet is niet echt aan te raden ;)
Wellicht daarom dat de router die poort niet open heeft op de WAN aansluiting?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nou, in mijn geval is het omdat de router bij mijn zwager staat. En dan wil 1 van zijn dochters weer een ander pakket gaan draaien waar andere poorten voor open gezet moeten worden. En dan is het handig als ik dat van een afstand kan i.p.v. de 100km op en neer te rijden.

En mijn zwager kan ik het niet aan over laten. Die zou het zelfs voor elkaar krijgen om de hardware te wissen :)

Maar bij de sweex is het wel mogelijk om hem van internet te benaderen. Maar heb je in je router een regel aangemaak om die poort 8080 door te laten (of is dat niet nodig)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 03-08-2003 11:44 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
omdat 8080 bij sitecom ook al problemen opleverde, echter daar kon ik het instellen, heeft mischien iets met @home te maken? En ik heb zoiets van als het erop zit (remote managment) dan moet het ook maar werken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:11:
omdat 8080 bij sitecom ook al problemen opleverde, echter daar kon ik het instellen, heeft mischien iets met @home te maken? En ik heb zoiets van als het erop zit (remote managment) dan moet het ook maar werken.
8080 word nog wel eens als proxypoort gebruikt. zal wel daarom zijn

Is het mischien mogelijk om een poort/virtual server te mappen naar de localhost ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 03-08-2003 19:24 ]

Iperf

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Cyberpope schreef op 03 August 2003 @ 11:42:
nou, in mijn geval is het omdat de router bij mijn zwager staat. En dan wil 1 van zijn dochters weer een ander pakket gaan draaien waar andere poorten voor open gezet moeten worden. En dan is het handig als ik dat van een afstand kan i.p.v. de 100km op en neer te rijden.

En mijn zwager kan ik het niet aan over laten. Die zou het zelfs voor elkaar krijgen om de hardware te wissen :)

Maar bij de sweex is het wel mogelijk om hem van internet te benaderen. Maar heb je in je router een regel aangemaak om die poort 8080 door te laten (of is dat niet nodig)
Dan lijkt me RealVNC meer iets voor jou, kun je de hele pc overnemen incl. router.

Verwijderd

Topicstarter
goed, maar als dat zo is kan ik 8080 dan ergens wijzigen???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan gebruik je 8080 helemaal niet meer, je doet dan alle wijzingen via het beeldscherm van je zwager ...

kijk even op realvnc.com dan snap je mischien beter wat het inhoud

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 04-08-2003 18:47 ]

Iperf

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:18

Wildfire

Joy to the world!

fish schreef op 03 August 2003 @ 11:36:
[...]

kweenie welke sitecom jij hebt maar op de mijne is het gewoon instelbaar,
Idd. Mijn Sitecom DC202 (en die zal Crashoverride ook wel hebben) biedt gewoon een optie om de poort te veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/b.dickens/remote.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2003 18:58 . Reden: FF M'n IP-adres weggesoept uit het plaatje en beetje tekst aangepast ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
En als je XP gebruikt zit daar al een remote beheer ingebouwd (zelfs Home edition als ik me niet vergis!)

No production networks were harmed during this posting

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

paella schreef op 04 August 2003 @ 19:36:
En als je XP gebruikt zit daar al een remote beheer ingebouwd (zelfs Home edition als ik me niet vergis!)
remote assistance ... yup

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of we het nog over hetzelfde hebben, maar ik begon de vraag of je het in de sweex kan wijzigen, niet in de sitecom.
Bovendien krijg ik ook vnc niet aan de praat.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vnc moet je als server (bij je zwager) installeren. in jouw geval als een "service"

daarna kan je op 2 manieren connecten

1) jij instaleert vnc, of je kopieert de alleen de client (dat rooie icoontje)
Deze conecten dan standaard via port 5900 (kan kiezen tussen) 5900-t/m5999

2) je connect direct met de server naar poort 5800 ( of ingetelde poort tussen 5800 en 5899 .. duh.. )dan kun je het scherm bekekijken via een applet

Ik prefereer persoonlijk de eerste manier.

je zal dus idd voor vnc nog een extra poortje moeten meppen voordat je hier echt mee aan de gang kunt.

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 04-08-2003 20:40 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar het gaat niet over vnc, het gaat over een sweex router zie eerst post, remote managment werkt niet, volgens mij ligt dat aan poort 8080, kan die omgeleid worden???
en btw ik heb geen zwager.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ...........zwager was niet van jou zoorry .......

heb je dit
geprobeert?

of dit ?
Is het mischien mogelijk om een poort/virtual server te mappen naar de localhost ?

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 04-08-2003 21:48 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
of dit ?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------

hoe doe ik dat?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff op sweex.com gekeken
tjeemig wat zijn die help files kut en die plaatjes zijn niet te lezen .......
edit: ow .. ff crom versie downen

heb je het al geprobeert vanaf een andre plaats dan werk ? mischien dat het daar wel gewoon aan ligt. voor normaal internet conect je n.l. met 80 of 443

offtopic:
F*cking rotmuggen hier

wat voor ip adres heb je ingesteld bij remote management ?
staat die wel op 0.0.0.0

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 04-08-2003 22:37 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja al vanaf anders adres geprobeerd, werkt niet, ip staat idd op 0.0.0.0.
kweet het ook niemeer.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:14:
of dit ?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------

hoe doe ik dat?
een gokje hoor theoretisch kan het maar of ie dat ook doet.

nat -> virtual server

private ip: router adres (192.168.2.1 ??)
private port: 80
type: tcp
public port: 12345

en dan natuurlijk proberen te connecten met die 12345 ofzo

Iperf

Verwijderd

welke poort moet je dan selecteren als 8080 niet werkt?

Ik heb gehoord dat @home die poort heeft geblokkeerd...

Verwijderd

How about een willekeurige andere :? :z Boven de 1024 is aan te raden, maar niet noodzakelijk..

Ohja, topic van een half jaar oud kicken voor zoiets zien we liever niet. Dicht dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 16:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.