[IE6] Cache verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik heb naast IE6, Opera draaien. als ik met Opera surf, dan vliegt me internet bijna ondanks dat ik een 56k verbinding heb. ik neem aan dat dit door een betere cacheverwerking komt.
maar aangezien Opera niet zo compatibel is (IE plugins) wil ik liever IE6 blijven gebruiken, maar ik zou graag ook de manier van caching (snelheid) van Opera willen gebruiken. Weet iemand of dit op de 1 of andere manier mogelijk is?
ik heb alle instellingen voor cache in IE6 al gebruikt, maar het komt nog niet eens half in de buurt van de snelheid van Opera...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik kan echt niet zoveel veschil merken tussen de snelheid van IE en Opera. Opera bouwt alleen een pagina

sneller op als je terug gaat naar een pagina waar je al geweest bent (back en forward).

Maar dat heeft niets met het 'caching' systeem te maken denk ik, maar met het renderen van de pagina's.
Ik vind zelfs het caching van IE beter, die gebruikt een directory structuur om op te slaan die overeenkomt met

de echte pagina. Opera pleurt alles in 1 directory, daardoor worden alle filenames ge-renamed. Als je dan een

pagina saved dan pleurt ie al die pics in 1 dir inclusief html. En die pics hebben dan niet meer de originele

filename. IE zet de pics netjes in een subdir zodat je niet hoeft te zoeken naar de juiste html.

Maarja Opera heeft multitabbing maar als je netcaptor gebruikt dan heeft je IE ook multitabbing.
Ook het offline lezen van pagina's met IE is beter, ik heb ook regelmatig dan ik met Opera ergens geweest ben

en dat ik dan later offline wil gaan lezen, en dan wil opera weer online. (heb mijn cache op oneindig staan dus

daar ligt het niet aan)

Ik zou zo zegge, gebruik ze gewoon beide.