Toon posts:

PC wil niet booten met heatspreader op geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag een TT koperen heatspreader gekocht en meteen op één van m'n 512 MB PC2700 Transcend modules geplaatst (heb 2 modules, maar ze hadden mij maar één heatspreader meegenomen omdat ze op waren), en toen wilde hij opeens niet meer booten.
De eerste keer bootte hij wel, maar bij het laden van Windows 2000 stopte hij er gewoon mee.
Daarna wilde hij helemaal niet meer booten als ik het geheugen met de heatspreader erin deed. Hij bootte alleen nog maar van de module zonder heatspreader.
Toen weer de heatspreader eraf gehaald, en nu boot hij wel weer met beide modules goed.

Heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen? Ik dacht zelf dat hij kortsluiting maakte of zo, maar dat lijkt me sterk, want die heatspreaders zijn er voor gemaakt om op geheugen geklemd te worden...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik denk toch dat het kortsluiting kan zijn door verkeerde plaatsing.

[ Voor 58% gewijzigd door Chello200 op 02-08-2003 19:06 ]

dikzak

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Verschillend ereepjes hebben vaak net ff verschillende maten/ontwerpen. Heb al eerder gelezen dat iemand de kromme hoekjes van die TT-dingen af moest zagen om ze op zijn reepje te laten passen.

Ik heb gewoon die Nexus-dingen, je hebben geen gebogen kanten en dus geen kans op kortsluiting :p

BTW, waarom heb je die dingen? Ze hebben nl totaal geen invloed op de prestaties van je geheugen. Mijn blauwe zijn ook gewoon voor de sier :D Als je ze om de prestatie-verhoging gekocht hebt, laat ze er dan maar gerust vanaf :p

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Syzzer schreef op 02 August 2003 @ 19:12:

knip

BTW, waarom heb je die dingen? Ze hebben nl totaal geen invloed op de prestaties van je geheugen. Mijn blauwe zijn ook gewoon voor de sier :D Als je ze om de prestatie-verhoging gekocht hebt, laat ze er dan maar gerust vanaf :p
dat dacht ik ook altijd, maar deze review van casejunkies doet toch anders vermoeden. Daar staat trouwens ook dat je reepje geheugen een maximale afmeting mag hebben van 134x35mm, misschien dat dat het probleem van de TS is?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Waarom moet hier een draad over geopend worden dan? Hoe simpel moet het worden?

Heatspreader erop => pc boot niet
Heatspreader eraf => pc boot wel

Rara wat is hier aan de hand?

|:(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm, deze was even aan mijn aandacht ontglipt (ohja, ik was eten :P). Maar niet voor elk probleem, en zeker voor zoiets simpels, hoeft een topic geopend te worden :P. Dicht dus.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.