Ik heb een probleempje met een Dell Lattitude CPx H450GT laptop. Van deze laptop werkt de koeler niet. Er is handmatig doodgewoon beweging in te krijgen, dus het defect wordt niet veroorzaakt door stof. Mijn vermoeden is, dat de koeler om de een of andere reden geen stroom krijgt. Als gevolg van dit euvel vertoont met name het beeldscherm nogal wat rare trekjes, waaronder een V-HOLD storing die optreedt na een kwartier activiteit. Omdat ik niet meteen wist dat het beeldschermprobleem door teveel warmte werd veroorzaakt, heb ik elders op het net wel al enige informatie gevonden over hoe bij de connector voor het beeldscherm te komen. Maar als ik deze stappen opvolg, kan ik de koeler nog niet bereiken. Mijn vraag: heeft iemand anders dit potbleem gehad en zo ja, weet iemand dan toevallig ook hoe het op te lossen, of hoe te handelen om in ieder geval dicht genoeg bij de koeler te komen?
Dit gaat duidelijk over een fannetje dat op de een of andere manier niet werkt, en da's geen PMG verhaal
Move -> OH, misschien dat ze daar weten hoe je zo'n Dell moet slopen (overigens, kun je Dell zelf niet benaderen? )
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dankje voor de tip... sorry ik dacht al dat het OH was.... Was aan 't twijfelen omdat het met de processor te maken had
Verwijderd
Even voorbijgaand aan het probleem van demontage (oa kwestie van goed onthouden en logica zonder te forceren en evt. zoeken bij fabrikant (hebben meestal partlists met plaatjes waaruit je kan concluderen hoe iets vastzit), en zoeken op "demontage", "exploded view" icm je merk/model - én wellicht ben je al een stukje opgeschoten:
- Meet de spanning op de fan eens (wel spanning? dan is de aansturing OK, maar de fan niet in orde)
- Haal de fan eruit en zet er met een losse adapter eens spanning (draait de fan? Ja? dan is de fan in orde. Nee? Fan kapot)
heb je speedfan draaien? als je hierbij "dell support" niet aanzet, wil dit soort gedoe wel eens voorkomen
Welke bios-versie heeft 'ie? Er zijn bios-versies geweest die bugs hadden in de aansturing van de fan. Ik heb daarom ooit de bios van m'n CPx H500GT moeten flashen. Kijk even op de support-site van Dell, voordat je de schroevendraaier erin zet, zou ik zeggencsteelooper schreef op 02 augustus 2003 @ 18:22:
Ik heb een probleempje met een Dell Lattitude CPx H450GT laptop. Van deze laptop werkt de koeler niet.
Heb laatste versie van BIOS te pakken en heb al gegoogled naar oorzaken. Maar ik denk dat ik de oorzaak heb: een los contact cq een aansluiting die maf is... Nu alleen nog: hoe te vervangen?
Pagina: 1