Jetway en Athlon

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een Jetway V266B moederbord en ik heb laatst een Athlon 2400xp gekocht.
Nu, ik draai hem op 15x100Mhx FSB en kan dus niet de beloofde 2 Ghz halen.
Ik heb in de BIOS de host cpu clock verandert naar 132 (kon niet hoger) en toen
liep mijn pc op 11,5x172Mhz met als gevolg dat mijn FAT tabellen overhoop waren en ik alles opnieuw kon installeren. Daarna heb ik geprobeerd om , daar kwam ik achteraf achter, via de jumper op het moederbord de FSB alsnog op 133 Mhz te zetten. Toen ik daarna mijn pc wou opstarten zag ik niets meer op mijn monitor.
Dus dan kan je ook niets beginnen.
Dus mijn vraag is nu, hoe kan ik alsnog die mulitplier van 15 en die FSB van 133 halen. Op de site van jetway staat dat het moet kunnen, altans in de CPU tabellen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit is toch echt een kwestie van de manual goed lezen. Reset eerst je BIOS eens (clear CMOS) opdat je bak weer opstart met de default BIOS settings. Je moet die jumper dus op 133Mhz instellen (anders loopt je PCI bus veel te snel en kun je idd corrupte FAT tabellen krijgen) en duik dan je BIOS in om de multiplier goed in te stellen. Als Windows niet meer wil booten omdat de disk corrupt is geraakt zul je dus het zaakje moeten herstellen of opnieuw moeten installeren (maar dat is geen hardware verhaal meer ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Harribo
Helaas kan ik niet in de BIOS mijn mulitplier zetten. Dat verhaal van die default BIOS instellingen klinkt nog niet zo gek. Moet ik dan ook weer opnieuw de BIOS flashen?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jumpertje ff van de 100/133 jumper afhalen, zit iets boven de AGP-slot, dan loopt hij op 133 mhz.
toevallig zelf nog 2x moeten doen afgelopen week.

[ Voor 21% gewijzigd door Magic op 02-08-2003 18:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Harribo schreef op 02 augustus 2003 @ 18:34:
Helaas kan ik niet in de BIOS mijn mulitplier zetten. Dat verhaal van die default BIOS instellingen klinkt nog niet zo gek. Moet ik dan ook weer opnieuw de BIOS flashen?
je moet gewoon die jumper op 133 laten staan.
dan je bios resetten.
dit staat wel in je bios vermeld.
dit doe je door een jumper ff te verplaatsen of door het batarijtje er een hele tijd uit te laten.
met de jumper is het meestal maar iets van 10 seconde ofzo.
en nee dan hoef je niet nogmaals een bios te flashen ;)
die staat er nog steeds op.
heb je de laatste bios trouwens al geflashd :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik kan je Jetway troep afraden. Heeft bij mij een Duron 1300 door laten branden terwijl er niks aan veranderd was. Hij startte niet eens op...

Bleek er iets mis te zijn met het voltage op dat mobo.. Naja tis iig troep !

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 18:40:
Ik kan je Jetway troep afraden. Heeft bij mij een Duron 1300 door laten branden terwijl er niks aan veranderd was. Hij startte niet eens op...

dit gebeurd ook wel met andere merken hoor.
kijk maar eens naar MSI ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Harribo
tja weer geprobeerd...
hij start gewoon niet op als ik hem via de jumper op 133 Mhz zet.
Ook dus niet na een paar keer cmos resetten.

• Harribo
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 18:40:

Nooit problemen mee gehad, zeker zelf zitten sleutelen in de BIOS?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Vaag heb ook een Jetway mobo, werkt perfect.
Heb een 866AS-R in de computer totaal! kwam deze er ooit eens zeer goed uit. Als ik het me goed herinner stond er in dat artikel ook dat Jetway in Azie een zeer bekend merk is.

Omdat er 1 duron doorfikt wil het nog niet zeggen dat alle producten van een bepaald merk troep is!

Maar effe on-topic, zit er geen jumper die voorkomt dat je de Mhz-en kunt veranderen? (volgens mij wel eens iets over gelezen in mijn manual, heb alleen geen tijd om het nu na te kijken. Moet richting kroeg)

mcb1

• Harribo
Volgens mij is jetway een prima merk, ik zou zo weer een jetway kopen.
Er zit een jumper op mijn moederbord idd waarmee je de FSB kunt veranderen tussen 100Mhz en 133Mhz. Doe ik hem op 133Mhz dan zie ik niets meer op mijn monitor. Erg jammer want het schijnt wel te moeten kunnen werken (is dit nederlands?)...

Verwijderd

Harribo schreef op 03 August 2003 @ 02:28:
Volgens mij is jetway een prima merk, ik zou zo weer een jetway kopen.
Er zit een jumper op mijn moederbord idd waarmee je de FSB kunt veranderen tussen 100Mhz en 133Mhz. Doe ik hem op 133Mhz dan zie ik niets meer op mijn monitor. Erg jammer want het schijnt wel te moeten kunnen werken (is dit nederlands?)...
Je moet ook het geheugen in de gaten houden.
Je hebt vaak
dim=cpu+33 of
dim=cpu-33
dim=cpu

heb je sdram (pc133) dan moet je dim=cpu uitkiezen.
Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.
Ik heb zelf niet zo'n moederbord maar heb er wel een in elkaar gezet.

Verwijderd

ik heb het zelfde moederboard en een ahtlon xp 1700 maar als je goed in het boekje kijkt van je moederboard staat er op de 3 á 5 bladzijde amd duron 900 tm athlon xp 2000

• Harribo
waar stel ik dat in? dim=cpu? ik heb sdram....
ja dat klopt hij zegt dat het tm 2000 kan ,maar ze roepen overal dat je zelfs tm xp2600 kunt gaan....boekje loopt niet helemaal met zijn tijd mee

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 08:43
Harribo schreef op 03 August 2003 @ 12:49:
waar stel ik dat in? dim=cpu? ik heb sdram....
ja dat klopt hij zegt dat het tm 2000 kan ,maar ze roepen overal dat je zelfs tm xp2600 kunt gaan....boekje loopt niet helemaal met zijn tijd mee
Dat dat boekje niet met zijn tijd meeloopt is logisch. Toen dit moederbord werd uitgebracht bestond er nog geen xp2600+ of werd deze nog niet ondersteund.
Via de site wordt de xp2600+ inderdaad ondersteund, mits de meest recente bios.
Bij amd kan je zien hoe je hem dan moet instellen.
Zelf heb ik dit bordje overigens ook met een xp1600+ erop. Werkt prima. Bios bepaalde bij mij de instelling, dus hoefde voor de fsb enz. jumpertjes te plaatsen.

• Harribo
ik zal ff kijken
kun je mij de link geven op de amd site waar het staat? ik zie een hoop opties maar zie niets wat erop lijkt, als jij het natuurlijk wel ziet :)

• Harribo
raar maar waar: het lukt allemaal als ik er een geheugenmodule, 1 van de 2, eruit doe

Verwijderd

als je monitor niet meer werkt dan moet het terug voor garantie, had ik ook met een asus a7n8x :'(. voordat je hem terug stuurt eerst even je videokaart goed vastdrukken en nog eens proberen en dan even naar de winkel opsturen/brengen (wel even van te voren bellen als het een internet winkel is)

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 17:15 ]

Pagina: 1