Toon posts:

Afbeeldings source-naam laden in flash

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een php variable in flash wil laden doe ik dit zo

[FLASHMOVIE.FLA]
------------------------------------------------------------------------------------
loadVariablesNum("file.php", 0);
------------------------------------------------------------------------------------

Als ik een afbeelding in flash mx wil laden doe ik dit zo:

[FLASHMOVIE.FLA]
loadMovie("afbeelding.jpg", "show");
Op mijn stage heb ik dan een movie clip met als instance-name : "show" die laat afbeelding.jpg zien.

Ook heb ik bijvoorbeeld een textbox met als instance-name & Var : "titel" die vraagt dan de "$titel" op uit vars.php en laat het volgende zien in de textbox : "Mijn Afbeeldings Titel"

[VARS.PHP]
$title = "Mijn Afbeeldings Titel"
$image = "afbeelding.jpg"

Maar hoe kan ik het volgende doen:
loadMovie("afbeelding.jpg", "show");

Hierboven wil ik afbeelding.jpg niet zelf in mijn flash movie typen, maar als variable uit Vars.php halen, dus dat zeg maar $image printen, kan dit eigenlijk wel?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 18:53 . Reden: Duidelijker ]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Volgens mij moet dit gewoon kunnen, je moet dan "afbeelding" vervangen door een variabele die je uit een tekstbestand haalt. Je moet het tekstbestand wel voorladen.
Uit PHP moet volgens mij ook kunnen maar dat werkt iets anders. Hoe dat moet staat in de help van flash.

3d-en is leuk

Verwijderd

code:
1
2
loadVariablesNum("file.php", 0);
loadMovie($image, "show");

Ik ken vedder geen flash, maar zoals ik het opmaak wat je zecht denk ik ongeveer iets als dit.

Ik script veel met PHP dus kan me er iets bij indenken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 19:29 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

crisp

Devver

Pixelated

pfft, ga eerst eens kijken hoe je vanuit PHP een image kan laten zien (denk ook aan headers enzo). Dit is echt te simpel voor woorden verder...

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.