Ik heb sinds een weekje een Asus P4C800-E Deluxe icm Corsair 1GB Twinx PC4000 geheugen en een P4c 2,8Ghz. Ik heb m'n systeem stabiel gekregen op 3,4Ghz. Dit is bij een bus snelheid van 243Mhz. Het geheugen draait met de verhouding 1:1 dus ook op 243Mhz. De timing van het geheugen kreeg ik niet lager dan 2,5-4-3-5. Ik heb het nieuwste bios geinstalleerd(1010). Verder heb ik ook nog de turbo instelling van het geheugen aan staan. Ik heb vervolgens wat benchmarks gedaan met Sisoft Sandra 2003 en daaruit kwam een geheugen score van 5200/5200 MB/s. Ik zelf had het idee dat dit aan de lage kant is. Ik heb wat reviews nagelezen en daar haalt men toch vaak 5800/5800 MB/s of meer. Ik heb uiteraard getest met alle achtergrond programma's uit en voor alles de nieuwste updates en drivers geinstalleerd. Ik hoop dat er wat andere gebruikers zijn die gelijkwaardige instellingen hebben en hun bevindingen kunnen posten of misschien wel een tip hebben.
Verwijderd
Ik weet het niet helemaal zeker, maar mischien helpt de spanning verhogen van je geheugen. Zodat je de timings strakker kan zetten.
Ik heb Corsair XMS 3200LL geheugen. Om deze op de strakste timings (2-2-2-5) fatsoenlijk te laten draaien heb ik de spanning moet verhogen. Ik heb ze op 2,7V draaien.
Kijk ook eens op http://www.houseofhelp.co...isplay.php?s=&forumid=128 daar zit ook het Corsair forum.
Ik heb Corsair XMS 3200LL geheugen. Om deze op de strakste timings (2-2-2-5) fatsoenlijk te laten draaien heb ik de spanning moet verhogen. Ik heb ze op 2,7V draaien.
Kijk ook eens op http://www.houseofhelp.co...isplay.php?s=&forumid=128 daar zit ook het Corsair forum.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 18:09 . Reden: link veranderd ]
Bedankt voor de tip. Ik had m'n geheugen al op 2,85v draaien. Helaas kan ie niet hoger.
Ik kon ook geen oplossing op het Corsair forum vinden.
Ik kon ook geen oplossing op het Corsair forum vinden.
Zet de timings eens iets lossr/ de fsb iets lager. Het kan zijn dat het mem eigenlijk al over zijn grens heen is en fouten maakt. Wat dus ook weer bandbreedte kost
.
tvw
Goeie tip! Wat zal ik als nieuwe snelheid instellen? 233Mhz met 3-4-4-8?ShotGun schreef op 02 August 2003 @ 18:18:
Zet de timings eens iets lossr/ de fsb iets lager. Het kan zijn dat het mem eigenlijk al over zijn grens heen is en fouten maakt. Wat dus ook weer bandbreedte kost.
Hier zijn echt genoeg tips over te vinden hoor. Het is niet een kwestie van instellen en klagen. Nee, instellen en instellen en instellen..... (proberen dus
). En natuurlijk even de search gebruiken (dat je niets kunt vinden over specifiek dat bord in combinatie met dat geheugen maakt natuurlijk niks uit, de tips blijven even geldig.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()