Kom er niet uit met router adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 10:58

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Heb net een wireless router aangeschaft van sitecom met 2 usb adapters (ook draadloos). Nu staat in de gebruiksaanwijzing dat ik tussen de internetverbinding die binnenkomt en de router een modem moet aansluiten. Ten eerste, wat voor modem (want de router moet in de meterkast komen (dat was de opzet, zodat er geen kabels hoeven getrokken te worden)) en aangezien ie in de meterkast komt, zijn er dus modems met een ingang en een uitgang die weer naar de ingang gaat van de router (want de pc past niet in de meterkast voor een usb modem bijvoorbeeld)). Of doe ik moeilijk en kan rechtstreeks vanuit de splitter een lijn gemaakt worden naar de router? Of zet ik gewoon mijn usb modem die ik al heb aan de pc boven (maar om te gebruiken moet die pc dus altijd aanstaan, dus dat werkt denk ook niet). Ik kom er niet uit. (Heb de search gebruikt btw)

[ Voor 5% gewijzigd door Remco2001 op 02-08-2003 17:30 ]

Verwijderd

Voor welke internet verbinding wil je die router gebruiken?? (Kabel of ADSL?)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:48
Je huidige USB-modem moet op je Wireless Router aangesloten worden, maar ik denk niet dat jouw router een USB-aansluiting heeft, dus kun je je router niet gebruiken om te internetten.
Hiervoor heb je een speciale router nodig die een USB-aansluiting heeft voor je USB ADSL-modem.

Ik weet dat Draytek er een heeft maar die is niet draadloos: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

[ Voor 18% gewijzigd door Canard op 02-08-2003 17:38 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
staat in zijn optic titel, adsl stevy00

maar je meot dus gewoon even een ethernet modem aanschaffen en dan moet het werken

die kan je gwoon op je wireless router aansluiten,

krijg je zoiets:

code:
1
tel-lijn-splitter-adsl modem ethernet- wireless router -wireless clients

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 02-08-2003 18:05 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
Je moet je USB modem aansluiten op de USB stekker van de router
Je kan je USB modem nu ook in de meterkast ophangen. Voordat je allerlei gaten gaat boren enzo zou ik eerst ff checken of alles werkt als je je router aansluit op de modem zolang je modem nog boven ligt

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 10:58

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen usb aansluiting op mijn router. Maar een ethernetmodem zal ik er dus tussen moeten zetten. Betekent dat dus dat ie van de splitter erin gaat en uit het adslmodem naar de router gaat. En is dat modem gewoon een apart kastje dus?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt dus drie opties:
koop in plaats van die wireless router een wireless adsl-modem/router
koop in plaats van die wireless router een wireless router met usb aansluiting
koop een ethernetmodem en verpats je usb modem

Dan moet je op adsl kunnen komen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
JvS schreef op 02 August 2003 @ 18:56:
Je hebt dus drie opties:
koop in plaats van die wireless router een wireless adsl-modem/router
koop in plaats van die wireless router een wireless router met usb aansluiting
koop een ethernetmodem en verpats je usb modem

Dan moet je op adsl kunnen komen.
Precies. Voor jou lijkt me een Wireless adsl modem-router combinatie het makkelijkste, vanwege de kabels. Maar alle 3 de opties zijn bruikbaar :)

Dit topic sluit ik overigens, aangezien dit vrij basic is. Daarnaast staat in de beschrijving / gebruiksaanweizing van je router ook wat de mogelijkheden zijn :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.