HDR voor aantrekkelijke prijs?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mijn videorecorder is helaas na 4x te zijn gerepareerd weer kaduuk, dus ben ik op zoek naar een vervanger.

Ik zit enigszins te denken aan een JVC HR-S7690. maar zit ook te twijfelen aan een HDD Recorder (HDR).

Nu zie ik her en der op Got en op Google dat die dingen er wel zijn maar er zijn een aantal redenen waarom ik die, die ik heb gezien, niet wil:
1. Er zit een VHS recorder bij of en DVD recorder.
2. De prijs is schrikbarend hoog.

Ik zoek een apparaat met alleen(!) maar een HDD die van TV kan opnemen en kan terugspelen en die wel geprogrammeerd kan worden net zoals een normale video recorder. (denk aan het TiVO systeem in de USA).

Ik zie dit eigenlijk nergens in NL tenzij het gebruikt wordt voor video bewerking, maar dat wil ik dus ook niet.

Zijn die dingen nou idd niet hier te vinden (of in de buurlanden, maar wel werkend in NL) of...moet ik gewoon maar voor de JVC gaan?

Ding moet nl wel een beetje betaalbaar blijven (denk aan < € 400,00 )

Suggesties?

(oh ja, ik wil geen zelfbouw PC maken om een HDR ervan te maken. Liefst out-of-the-box oiplossing dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 02-08-2003 18:06 ]

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

De Thomson TiVo wordt momenteel in de UK zeer goed verkocht en daar door o.a. winkelketens als Dixons & Curry's stevig gepromoot. Maar zoals zo vaak loopt NL nogal achter op het gebied van consumentenelektonica, ik vrees dat het in NL erg moeilijk wordt om aan het ding tegen een redelijk prijs te komen. Jij geeft aan dat jij een pure HDR-recorder zoekt en het liefst ook nog voor minder dan 400 euro. Ik vrees dat dit erg moeilijk gaat worden, Nu worden in de praktijk dit soort PVR's vaak gecombineerd met een sateliet-receiver en volgens mij is het nu gemakkelijker om een niet als te dure SAT/PVR combi te kopen dan een pure PVR.

In blik in de europese Pricewatch van www.geizhals.at leerde mij dat b.v. een Kathrein UFD-554 zo'n 500 euro kost, een Topfield TF4000PVR zo'n 450 euro en een Hyundai HSS730 met 40 GB HDU nog maar 289 euro kost. Je zult hem wel in het buitenland moeten kopen (Lees: Germany). Ik hoop dat je aan deze info iets zult hebben.

Edit:
Voor wie een beetje duits kan lezen, op www.ciao.de kun je van wat populaire typen de gebruikersbeoordelingen nalezen, hier de overzichtspagina van digitale satontvangers al dan niet met PVR.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 13:48 ]

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Tja, als je het helemaal goed wil doen (en ook redelijk betaalbaar) dan moet je toch eens kijken voor digitale ontvangst via de satelliet. Ik ben vanwege de slechte kwaliteit van de kabel hier in het dorp aan de schotel gegaan. En ik heb hier absoluut geen spijt van! Voor het eerst zag ik het bij een kennis die in Portugal woont. Daar zag ik een ruisvrij en scherp beeld zoals ik de NL-zenders in Nederland nog nooit had gezien. In Portugal notabene!

Omdat ik al een tijdje rondliep met het plan een HDD-videorecorder te kopen, zag ik al snel dat er satelliettuners te koop waren met een HDD erin. Omdat het meteen digitaal is en je dus zo de beste beeld- en geluidskwaliteit hebt, besloot ik de knoop maar door te hakken en aan de schotel te gaan. Na flink wat forums te hebben afgestruint (www.sat4all.com is een goeie) heb ik een Topfield TP4000PVR Special Edition gekocht. Dit is een receiver met twee tuners en een 80Gb harddisk.

Omdat ik een schotel heb gekocht met een twin-LNB (dubbele ontvangstkop) kan ik dus door de dubbele tuner het ene net kijken en het andere opnemen, net zoals op de kabel! Nog een voordeel is dat er geen (de)compressie plaatsvind zoals in een "normale" harddiskvideorecorder voor de kabel. Het digitale signaal wordt rechtstreeks vanaf de satelliet opgenomen op de harde schijf zonder enig verlies. Dus het is net alsof je naar een live uitzending zit te kijken, zo mooi en strak is het beeld. Bovendien kan ik met de Topfield al een eerder opgenomen programma bekijken terwijl er nog een ander programma aan het opnemen is. Ook timeshifting is mogelijk. Zeer veelzijdig dus!

Tevens heb je naast de standaard NL-zenders een hele hoop buitenlandse zenders bij plus een grote hoeveelheid radiozenders incl. alle Nederlandse. En volledig digitaal welteverstaan! Dus je analoge radiotuner kan ook gelijk met pensioen ;) Ik heb de Topfield uiteraard digitaal met een optische kabel aangesloten op mijn Harman Kardon AVR7000 DD-DTS receiver, dus absoluut ruisvrij radiogeluid van CD-kwaliteit! En wat kost het nu? De tuner (40GB uitvoering) heb je voor zo'n 450 Euro (in Duitsland nog goedkoper), een schotel voor 60 Euro en een Twin-LNB hoeft ook niet meer dan 30 Euro te kosten. Voor de rest wat bevestigingsmateriaal voor de schotel en wat metertjes coaxkabel.

Wel heb je een smart card abonnement van Canal Digitaal nodig waarmee je alle NL-zenders kunt ontvangen. Dit kost zo'n 15 Euro per jaar. Toch nog een stuk goedkoper dan de kabel. Een betere beeldkwaliteit en opneemgemak dan dit is niet mogelijk! Ook is het nog even waard te vermelden dat je in de topfield later een grotere harddisk kan zetten mocht je dat willen. Er kan eenvoudig een 250Gb joekel in geplaatst worden waarmee je dan zo'n 125 uur kan opnemen, mocht je zo lang op vakantie gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 04-08-2003 01:52 ]

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Idd is een sat-receiver met ingebouwde harddisk de beste oplossing. Je zou ook een Dreambox kunnen overwegen, al heeft die weer geen dubbele tuner. Maar die kun je weer in een netwerk aansluiten op je PC zodat je ook naar je harddisk kan streamen. Of je kunt je smartcard delen over een TCP/IP netwerk :)

Verwijderd

DVD+HDR = 900 euro = Te duur... :'(

SAT+HDR = 400 euro = :)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit wel wat voor je is:

http://212.79.224.170/scripts/info.php?artnr=23326

Voor €230,- een DVD-speler én een 40GB HD recorder én in Nederland te koop :)

• Tranquility
  • Nu online
Die JVC kost bij de Wehkamp 699 Euro met 80 gieg HDD. Dus dat valt allezins mee, zeker voor Wehkamp, die normaal gesproken altijd flink duurder is met audio/video dan de grote winkels. Alleen --> 5 weken levertijd...

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 07-08-2003 21:27 ]

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

[message=18433317,noline]JazzySOB schreef en leuk verhaal over sat.receiver]:
ik meende dat er op sommige van die dingen ook een Ethernet aansluitng zit. Is het dan ook mogelijk om de opname naar de compu te sluisen en zo het bv. op DVD of DivX te zetten?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Tranquility
  • Nu online
Bij die van mij zit geen ethernet op, maar de nieuwe Topfield, de TP5000PVR, heeft dat wél. Echter is de 5000 bijna twee keer zo duur, voor maar weinig meer dan wat de al uitgebreide 4000 al heeft. Trouwens, er is een workaround om de HDD van de Topfield 4000 in een PC te hangen en zo de programma's eraf te halen, dus het kan wel als het moet.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

@JazzySOB

Klinkt wel erg leuk allemaal. Heb je toevallig nog gekeken naar de Nokia Sat. Receiver. Die hadden naar ik meen ook de mogelijkheid om een HD erin te hangen + Ethernet aansluiting (de Dreambox heetten die dingen in Duitsland). En het is al een model van enkele jaren oud, dus nu waars. goedkoper

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Bigfoot
cramwinckel schreef op 08 augustus 2003 @ 09:37:
@JazzySOB

Klinkt wel erg leuk allemaal. Heb je toevallig nog gekeken naar de Nokia Sat. Receiver. Die hadden naar ik meen ook de mogelijkheid om een HD erin te hangen + Ethernet aansluiting (de Dreambox heetten die dingen in Duitsland). En het is al een model van enkele jaren oud, dus nu waars. goedkoper
Je bedoelt waarschijnlijk een Nokia D-Box 1 of 2. Die hebben een SCSI aansluiting zodat je de receiver kan aansluiten op je PC, ook kun je dan op je PC opnemen.

De Dreambox is eigenlijk de opvolger van de D-box, met een ethernet aansluiting en nog veel meer moois. Daar kan ook een harddisk in.

Ook is er een Nokia receiver op de markt, de 9902s, met een ingebouwde harddisk, maar dat is zeker geen aanrader.

• Tranquility
  • Nu online
Ik ken de Nokia verder niet. Zo te horen moet die al vrij oud zijn. De Topfield is een echte PVR-receiver, met alle funkties van een videorecorder, maar dan veel uitgebreider. En het belangrijkste: hij heeft twee tuners, wat naar mijn idee een eerste vereiste is voor een satelliet-PVR.

De Dreambox is meer een hobby-receiver en is vrij ingewikkeld. Er draait ook een soort unix- of linux systeem op geloof ik. Meer een experimenteerdoos voor freaks dus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 11-08-2003 23:07 ]

• Bigfoot
JazzySOB schreef op 11 August 2003 @ 23:05:
Ik ken de Nokia verder niet. Zo te horen moet die al vrij oud zijn. De Topfield is een echte PVR-receiver, met alle funkties van een videorecorder, maar dan veel uitgebreider. En het belangrijkste: hij heeft twee tuners, wat naar mijn idee een eerste vereiste is voor een satelliet-PVR.

De Dreambox is meer een hobby-receiver en is vrij ingewikkeld. Er draait ook een soort unix- of linux systeem op geloof ik. Meer een experimenteerdoos voor freaks dus ;)
De Dreambox heeft idd de meeste mogelijkheden, maar het feit dat die op Linux draait betekent niet dat je zelf ook Linux hoeft te kennen. Maar het is misschien geen box voor echte beginners.

De Topfield vind ik ook een aanrader, ik denk dat het 1 van de beste harddisk receivers is op de markt.

• Tranquility
  • Nu online
Bigfoot schreef op 14 August 2003 @ 11:46:De Topfield vind ik ook een aanrader, ik denk dat het 1 van de beste harddisk receivers is op de markt.
Dat kan ik alleen maar beamen. ;)
Belangrijk is dat de Topfield ook nog eens over een (twee eigenlijk ;)) hele goede tuner(s) beschikt met goede beeldkwaliteit. Dat wil bij veel satelliettuners nogal eens anders zijn. Zo is de beeldweergave beter dan de roemruchtige en veelverkochte Humax receivers. Hun populariteit is sinds de Topfield dan ook aardig gezakt...

• Bigfoot
JazzySOB schreef op 14 augustus 2003 @ 23:49:
[...]
Zo is de beeldweergave beter dan de roemruchtige en veelverkochte Humax receivers. Hun populariteit is sinds de Topfield dan ook aardig gezakt...
Dat heeft weinig met de beeldkwaliteit te maken want dat is voor een groot deel van de sat-receiver kopers van ondergeschikt belang. Eerder met de populariteit van UCAs receivers, Dreamboxen, en Magic/ Joker cams.

• Tranquility
  • Nu online
Dat klopt, maar mensen die kwaliteit willen komen toch weer bij de Topfield terecht. Humax, is net zoals die dreamboxen, meer een hobbyreceiver en vervult inderdaad een heel ander doel.

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:33
Kan je me zeggen waar ik deze DVD-speler met harde schijf kan vinden? De link die je opgegeven hebt werkt niet goed. :'(

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 10:13

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ja die zoek ik ook :'(

Proffesioneel Platzak

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 16:14
Hmm de mediamarkt heeft de Philips HDR-1000 staan voor 339,-
Das dus een 40gb HDR en een DVD speler in 1.

Lijkt mij een zeer mooi apparaatje.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45
Scorpinus schreef op 20 januari 2004 @ 13:37:
Hmm de mediamarkt heeft de Philips HDR-1000 staan voor 339,-
Das dus een 40gb HDR en een DVD speler in 1.

Lijkt mij een zeer mooi apparaatje.
Staat die er nog steeds? Voor de kerst stond ie er voor €400 en ik dacht dat het toen een kerststunt was, want in elke andere winkel die dat ding verkoopt kost ie minstens het dubbele. Als ie echt €339 kost ga ik er heel hard over nadenken om 'm te kopen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op 20 januari 2004 @ 13:39:
[...]
Staat die er nog steeds? Voor de kerst stond ie er voor €400 en ik dacht dat het toen een kerststunt was, want in elke andere winkel die dat ding verkoopt kost ie minstens het dubbele. Als ie echt €339 kost ga ik er heel hard over nadenken om 'm te kopen :)
Die HDR 1000 hadden wij bij ons (mediamarkt leeuwarden) ook gehad, voor 399 (idd met de kerst). Ik vond het een goed apparaat...

Wij hebben eventueel ook een model van samsung (type vergeten), dat is een HD recorder met dvd speler (499, showmodel). Dat is ook een aardig ding.

HDR 1000 hebben wij nu niet meer, misschien een ander mediamarkt wel.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor dat geld zou ik bijna aan een Kiss speler gaan denken eigenlijk. Koop je zo'n 500 model en bouw je er zelf een HDD in. Ik heb geen flauw idee wat die dingen ongeveer kosten, maar ook zo rond de 400-500 euro geloof ik. Doet nog divX ook en met een beetje mazzel heb je een model uitgezocht met netwerkaansluiting :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1