Toon posts:

Router Cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb hier thuis 3 computers met internet staan. Ik heb een router aangesloten die het perfect deed... tot 2 weken geleden. Om het kwartier lag mijn internet eruit, ik had dus totaal geen verbinding meer. Alles geprobeert, niets holp. Toen ik een keertje naar de stekkers wilde kijken en de router vast pakte voelde hij erg heet aan. Ik heb dus geprobeert hem af te koelen door er een ventilator op te zetten, en het werkte. Alleen nu zit ik met een ander probleem. Die ventilator is vrij groot en een klein ventilatortje is goed genoeg om op de router te zetten. Nu was mijn vraag: Zou je een normale processorcool
er, of casefan op een een of andere manier kunnen aansluiten op een stopcontact, door een transformator of zoiets. Ik heb er zelf niet zo heel erg veel verstand van, dus ik zou het fijn vinden als jullie me daar mee kunnen helpen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ja, je zou er een ventilator van een processor op kunnen zetten met de hulp van een transformator/voeding. Een fan van een processor/normale computer fan is 12 volt dus gewoon een transformator voor 12 volt...

Verder is dit niet echt iets voor GoT, te basic, tevens is het helemaal geen DOC maar gewoon Electronica dus het verkeerde sub-forum

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Heb je toevallig een U.S.Robotics router?

Ik heb er ook een heatsink op gezet:)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Welke router heb je die zo warm wordt dan :?

Hier een Vigor 2200E router en die wordt ook met dit weer niet noemenswaardig warm hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Neem gewoon een klein fannetje (van een P1 ofzo). Bij o.a. Praxis kan je van die adapters kopen die 230v omzetten naar een regelbaar voltage (bij mij 3, 4.5, 6, 7.5, 9 en 12) en daar kan je dan je fannetje op aan sluiten. Kost 9 euro ofzo. Anders zou je ook nog een adaptertje kunnen gebruiken van een apparaat dat je niet gebruikt (telefoon ofzo), als ie maar het goeie voltage geeft (niet hoger dan 12v)

Verwijderd

Voordat je gaat modden: heb je al contact opgenomen met de fabrikant/leverancier van je router? Want dergelijke hardware mag dan wel soms warm kunnen worden - als de warmte ervoor zorgt dat je router niet meer functioneert is er hetzij wat met de router aan de hand (defect, ontwerpfout etc) danwel iets mis met de plaatsing (koelopeningen afgedekt, te hoge kamertemperatuur etc).
offtopic:
Wat mij betreft staat je topic best in DOC - tenzij je echt vreemde dingen wil doen door de voltlijnen op te sporen intern in de router enzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sitecom router. Ben niet zeker van het type. Het is er een van sitecom in ieder geval. Tja sorry ik had niet gezien dat er ook een elektronica sectie was. Maarja het valt wel onder cooling. Achja, ik zal de volgende keer beter opletten.

Ik denk dat ik een 120 MM casefan erop zet. Gewoon FF transformatortje kopen dus? Nouja, iig bedankt, ik ga het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog FF @ euss

Ik heb m in de huiskamer liggen, en sinds kort zit er een kastje omheen om de router weg te werken. Ik had al gezegd tegen mijn pa dat dat waarschijnlijk de temperatuur heel erg hoog maakt. Het kastje mag niet weg dus ik zal wel een casefan erop moeten zetten. In dat kastje hangt overigens ook het kabelmodem en de stekkerdoos.

Verwijderd

Ik heb m in de huiskamer liggen, en sinds kort zit er een kastje omheen om de router weg te werken.
Daar is de aap al uit de mouw :+
Je zou bijv. in dat kastje luchtgaten kunnen maken of anderszins de airflow verbeteren. Bijvoorbeeld met een fan in het kastje die dan alle apparatuur in het kastje koelt.
Heb je een foto van het kastje zoals de router geplaatst is?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, niet op dit moment, mijn zus heeft de digicam mee op vakantie. Ik kom er wel uit, er zitten wel luchtgaten in, maar als ik het kastje open houd word het er niet beter op, dan heb ik nog steeds hetzelfde. De kamertemperatuur is daarentegen wel erg hoog, namelijk 25,5 graden celcius. Het kastje is precies gelijk er te komen hangen met die hittegolf. Dus het ligt echt aan het weer. Deurtjes open helpt niets dus. Het komt er dus op neer dat ik alleen in de winter online kan gamen :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou zeker niet mogen. Hier is het weleens 36' geworden, en meestal rond de 27-31 graden (ja ik weet het :+) en m'n router werkt perfect, en hij wordt behoorlijk heet.

Zou hem gewoon omruilen oid.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je kan natuurlijk niet zo'n router opsluiten in een opgesloten houten kist ofzo.. zon apparaat moet ook zijn warmte kwijt er zitten niet voor niets vaak rooster op ;) vooral met dit weer heeft apparatuur het er slecht mee

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik maar er zitten wel wat luchtgaten in maar gewoon niet genoeg. Tja ik kan hem nu niet meer omruilen, ik weet niet ofdat ik het aankoopbewijs nog wel heb en hij is al iets van 8 maanden oud. Ik fix er gewoon zo'n coolertje op en alles is weer goed, niets aan de hand.

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Je hebt ook coolers die je direct op 220 kunt aansluiten. Dat zijn wel meestal 120mm fans. Ik weet zeker dat Papst die maakt. Ik zou daar eventjes naar zoeken, want dat lijkt me een stuk makkelijker.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hm, dit topic is wat te basic voor DOC, dus hij gaat dicht. De basis-principes van hardware die gekoeld moet worden, zijn door iedereen die er even de tijd voor neemt om te meten/op te zoeken/te proberen best uit te vogelen. Dicht dus.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.