• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zit er over te denken om het volgende geheugen te bestellen voor mijn digicam:

http://shop.tweakers.net/...=DA-CF-0256-R&ModelID=141

Nu vind ik de handleiding niet terug dat mijn camera dit type geheugen ondersteunt. De verkoper van de winkel zegt ook van niet.

Terwijl ik op dpreview zie dat hij compatible is met CF I & II.

Mijn vraag werkt dit geheugen in mijn camera?

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Ja hoor :)

Verwijderd

Jawel, dat kan, maar mogelijk is CF niet snel genoeg om filmpjes op te kunnen nemen.

• Stalkert
Voor gewoon foto's te maken volstaat dan een kaartje met schrijfsnelheid van 1.2 mb/sec of moet ik toch kiezen voor 4mb/sec.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat volstaat wel hoor, maar een sneller kaartje van bijvoorbeeld Transcend is wel relaxed als je naar de PC gaat kopieren via een USB 2.0, firewire of PCMCIA cardreader. Via USB 1.1 haalt je kaartje z'n maximum leessnelheid toch niet :)

Het enige waarvoor snellere kaartjes echt leuk zijn is het wegschrijven van foto's op hoge snelheid. Als je 5 foto's maakt van 6 megapixel (wat de s602 met 5fps kan), moet je kaartje soms een halve minuut foto's wegschrijven, het buffer zit dan vol en je kunt geen foto's maken.

Kijk maar 's in de pricewatch voor Transcend kaartjes, ze zijn niet zoveel duurder en best goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 05-08-2003 21:37 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Stalkert
Thx Grrrrrene voor de reply. Damn waarom heb ik altijd zo'n moeite met een keuzes maken :) Jah.. ik heb een hekel aan 'mis-aankopen' ;)

Wat lijkt jou het verstandigste?

- 1x Apacer CF Photo Steno Pro 256 MB 4 MB/sec = € 77,-

of

- 2x Apacer Smart Media 128 MB 2 x € 34,- = € 68,-

Wat denk jij?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Stalkert schreef op 05 August 2003 @ 22:25:
Thx Grrrrrene voor de reply. Damn waarom heb ik altijd zo'n moeite met een keuzes maken :) Jah.. ik heb een hekel aan 'mis-aankopen' ;)

Wat lijkt jou het verstandigste?

- 1x Apacer CF Photo Steno Pro 256 MB 4 MB/sec = € 77,-

of

- 2x Apacer Smart Media 128 MB 2 x € 34,- = € 68,-

Wat denk jij?
CF kaartjes zijn minder kwetsbaar dan smart media kaartjes. Bovendien worden er geen nieuwe toestellen meer gemaakt die smart media kaartjes ondersteunen, ze zullen dus hoogt waarschijnlijk verdwijnen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je kunt ook gewoon Dane-Elec geheugen kaartjes nemen CF, á 55 € in de pricewatch, heb ze ook voor die prijs gekocht en die zijn rap genoeg voor filmpjes voor mijn Canon G3.

JayGTeam (213177)

• Stalkert
Ik ga zondag op vakantie dus het is allemaal een beetje krap ;) Morgen ga ik even langs mycom vandaar de 2 opties boven

Verwijderd

Ik heb laatst een 512MB Transcend 30x kaartje gehaald, maar ik heb het gevoel dat mijn 256MB Dane-Elec sneller is.
Het zou natuurlijk ook aan de grootte kunnen liggen (groter=trager, toch?).
Pagina: 1