Toon posts:

[outlook express] mailen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet...

ik zit met het volgende probleem: Ik heb een vriendin van me haar pc in orde gemaakt (geformatteerd, en alles er weer op.). Ik heb voor haar ook een mailadres aangemaakt, op mijn 2e account van pandora (voor diegenen die niet in belgië wonen: Telenet biedt 2 accounts per gebruiker aan).
Dit alles over internet via de kabel.
mail versturen en ontvangen werkte perfect, toen de pc bij mij stond, en via de kabel aan het internet verbonden was.

Nu ga ik die pc bij haar terug zetten. Zij heeft internet via een gewone inbelverbinding met een 56K modem, over de telefoonlijn. Ik stel de account in, en hopla , ik ben op het internet, met inbelverbinding.
Nu kan ik mail ontvangen met outlook express, maar niet versturen.

alle servers en verbindingstypes staan correct ingesteld.

Nu mijn vraag: hoe komt dit, en nog meer: wat kan ik eraan doen?

wat ik al gedaan heb:

Account verwijderd, en weer ingesteld (3x gedaan), ten einde typfouten waar ik zou overlezen uit te sluiten. -> geen verandering

Inbelverbinding opnieuw ingesteld -> geen verandering

Zou het kunnen dat de pc nog probeert om via de kabelmodem (die er natuurlijk niet meer is) te versturen? (netwerkkaart zit momenteel niet meer in de pc, dus er is op geen enkel mogelijke manier een netwerk aanwezig)

mss helpt dit nog:de foutmelding die ik te zien krijg:
'Een van de geadresseerden is door de server geweigerd'

wat wil dit exact zeggen?

De fout ligt zeker niet bij men ISP (Telenet dus), want ik kan via hun webmail wel inloggen, versturen en ontvangen. Ook heeft de helpdesk van Telenet mij verzekerd dat het mogelijk is om met een inbelverbinding van om het even welke provider toegang te krijgen tot hun mailservers. (klopt ook, want ontvangen gaat perfect)

Wie weet raad...?

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

2 gedachtes:

1) Klopt het email-adres van het bericht dat je wilt versturen?
2) Bel je in via pandora of een andere ISP. Lijkt me dat Pandora checkt of IP-adres in hun range ligt voor ze je bij de mailboks laten

Verwijderd

Topicstarter
email adres klopt zeker weten.
van die IP-range: dat heb ik dus aan de helpdesk gevraagd, en ze verzekerden me dat dat geen probleem was (ik bel niet via een inbelverbinding van telenet in).
En moesten ze die IP-range checken: ontangen gaat wel, dus kan dat niet imo...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Outlook = Software Algemeen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Klinkt toch een ip-range probleem, ontvangen gaat wel omdat daarbij een password gebruikt wordt.
Waarschijnlijk laat jouw provider geen smtp toe vanuit een ander domein om relay tegen te gaan, dit doen meerdere providers. Soms als je eerst popt voordat je smtp doet kan t wel, maar ik geloof niet dat je dat in outlook kan instellen.

Probeer ook eens mail te versturen naar verschillende ontvangens dit omdat hij een melding geeft dat een geadresseerde geweigerd is, ik heb wel eens gezien bij een provider dat hij deze melding gaf als je van een ander ip-range kwam, je kon dan alleen naar gebruikers van die provider mailen.

Wat je ook kan proberen is om een smtp server van haar inbel provider in te vullen, ze kan dan wel het telenet adres houden.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Als je deze melding krijgt:
The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'xxxxxxxxl'. Subject '', Account: 'xxxxxxt', Server: 'xxxxxxxxx', Protocol: SMTP, Server Response: '554 <xxxxxx>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79

Dan heb je geen toegang om emails te versturen. Net ff getest namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@ Eskimootje: jep, die had ik...
en Joca, die oplossing ga ik eens testen zie... :)
bedankt...

maar dan begrijp ik nog niet goed waarom nu net ontvangen wel lukt, en versturen niet... bij beiden log je toch in op 'n server met een pass en een username?
waarom dan het ene wel en het andere niet? :s

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 21:21:
@ Eskimootje: jep, die had ik...
en Joca, die oplossing ga ik eens testen zie... :)
bedankt...

maar dan begrijp ik nog niet goed waarom nu net ontvangen wel lukt, en versturen niet... bij beiden log je toch in op 'n server met een pass en een username?
waarom dan het ene wel en het andere niet? :s
Met pop maak je idd gebruik van een wachtwoord + usernaam met smtp niet. Dit is vanuit vroeger geloof ik zo de preciese reden weet ik niet. Je hebt 2 mogelijkheden om via smtp mail te versturen:
1. Via de mailserver van je ISP die neemt namelijk alles aan wat in zijn IP-range zit.
2. Via een andere mailserver welke het wachtwoord overneemt van de pop-verbinding die dan ook eerst plaats heeft moeten vinden. Officieel is dit volgens mijn ook niet de bedoeling van smtp maar voor mensen met brakke isp-mailserver zoals @home wel eens heeft is het een makkelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een smtp-server ingevuld van een adsl-verbinding (hier ook via belgacom), en dit werkt!
wat mij betreft mag dit draadje dicht

bedankt...
Pagina: 1