Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Alleen onboard Audio controller en onboard modem. En verder usb enzo.
Echt alles waar onboard bij staat, staat op disabled...
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Verwijderd
Niet een 1 of andere hostbridge ofzo
Een modem heeft namelijk ook een audio device, als deze niet goed is geïnstalleerd wordt deze ook als onbekend audio device weergegeven.
Door de BIOS reset zijn er misschien IRQ instellingen veranderd (bv. seriële poort aan) en misschien heeft je modem nu een IRQ conflict.
Je kunt misschien proberen om ook even de seriële en paralelle poorten op disabled te zetten.
CISSP! Drop your encryption keys!
Printerpoort, compoort enzo staan gewoon aan en staan normaal geïnstalleerd.
Iets anders dan de onboard audio kan het haast niet zijn, want het heet echt [multimedia audio controller] en m'n eigen geluidskaart staat gewoon normaal geïnstalleerd.
Ik heb ook al automatisch laten zoeken naar drivers en hij kan niets vinden, wat dus betekent dat dit apparaat nog nooit in deze windows installatie geïnstalleerd is geweest.
P.S. ik heb win xp pro...
[ Voor 4% gewijzigd door MNECMotU op 02-08-2003 17:00 ]
Als dat niet het geval was kunnen die dus nu een IRQ conflict veroorzaken.
Als test kun je ze even uitschakelen om te zien of dit het probleem veroorzaakt, is dat niet het geval dan zet je ze gewoon weer aan
Er zijn geen irq conflicten.
De enige nieuwe hardware die gevonden werd was deze multimedia audio controller.
Je kunt eens proberen om je geluidskaart opnieuw te installeren.
Ik heb wel meegemaakt dat (bv. door een IRQ verandering) de geluidskaart opnieuw werdt gevonden, terwijl de oude bleef geïnstalleerd. Toen had ik opeens twee geluidskaarten (waarvan ééntje slechts een loze driver was)
Als je opnieuw gaat installeren moet je alle audio apparatuur verwijderen, zowel de software als de hardware in apparaatbeheer. Eveneens verwijder je dan de onbekende multimedia audio controller.
Kijk eens wat Windows dan vindt als je de PC opnieuw opstart.
De driver is ook gewoon nog intact van m'n geluidskaart.
Ik heb een Motu 828 firewire audio interface en de firewirekaart staat gewoon normaal geïnstalleerd en als de motu interface opnieuw gevonden zou worden zou 'ie geen [multimedia audio controller] heten, maar iets van firewire audio interface.
Er is qua irq's ook niks veranderd.
Er is alleen een apparaat bijgekomen sinds vandaag.
Verwijderd
Gevolg is, dat je in je BIOS een periphial wel uit kan zetten, maar wxp tijdens het booten em toch vind.
Heb ik bv. ook met de RAID controller die on board zit; heb em in de BIOS wel uit staan, maar windows vind em toch wel.
Advies: drivertjes van dat ding installen en disabelen in windows.
Wat moet ik in de bios trouwens bij plug&play os instellen?
Verwijderd
"geluidskaart" is er pas gekomen na die checksum error, dus niet door andere apparaten veranderen als ik het goed begrijp.
wat doet een bios precies als ie zo'n checksum error maakt?
edit:windows vindt hier geen onboard audiokaart als ik m uitzet in bios; en wel als ik m in bios op 'enable' zet.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 17:42 ]
Je modem (als je die hebt) zou je nog opnieuw kunnen installeren (software + hardware + multimedia audio controller verwijderen, dan opnieuw opstarten)
Verder kan ik zo niks bedenken.
In de bios stond bij integrated peripherals de ac97 modem controller en de ac97 audio controller... Die had ik beide uitgezet, maar onder een ander menu stond ook nog eens:
onboard pci audio enable...
Uitgezet en tadaa... weg driver!
Alles weer koek en ei.
Toch hartstikke bedankt voor al jullie reacties!