email converteren

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik ben overgestapt van opera naar mozilla firebird, en ik gebruikte opera altijd als mijn mail client, nu wil ik daar iets anders voor gaan gebruiken (eudora leek me de beste keuze) maar ik wil dus wel mijn bestaande mailtjes meenemen, ik kan in opera echter mijn mail niet exporteren.
Na menig zoekwerk ben ik erachter dat opera gebruikmaakt van *.mbs voor mail, en dat dit door veel applicaties gebruikt is, dus zeer bekend. Alleen ik kan het in eudora niet importeren. Ook een omweg als Opera >> outlook >> eudora lijkt er niet in te zitten aangezien ik daar ook de opera mail niet in kan importeren.
Is er een manier om die opera mails toch naar een formaat om te zetten dat iig door 1 vandeze twee gelezen kan worden?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

't is geen antwoord op je vraag, maar als je bent overgestapt naar Firebird, heb je dan ook als eens naar email client Thunderbird gekeken?

• Maverick
nee, als ik daarmee mail van opera naar een gangbaar formaat om kan zitten wil ik het wel proberen, maar heb weinig hoop :{

• Maverick
ik heb inmiddels iets gevonden dat misschien mijn probleem op kan lossen, ik kan er alleen niets mee http://www.transend.com/ConnectorWare/index.html Volgens mij zou het moeten kunnen wat ik wil, maar als ik de executable draai gebeurt er niets :{

• Maverick
tis me gelukt :)

Om het topic toch nog een beetje nuttig te maken hier de oplossing:
http://my.opera.com/forum...id=23050&highlight=export
Copy the .mbs files from opera to your eudora mail directory and change the extension to .mbx

Eudora will then open them as mail folders. It works perfectly for simple text emails, but attachments come through as a long string of meaningless symbols.
Nog wel een probleem met de MIME mails, maar das van latere zorg, nu eerst mijn adresboek omzetten, want dat kan opera wel exporteren naar *.adr, maar geen enkel progje kan dat lezen |:(

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Nog even wat aanvullende informatie:

Ik ben net zelf gaan klooien omdat ik van dat buggy email gedoe in Opera af wilde zijn. In de Opera FAQ las ik dat er geen export functie in Opera zit omdat het in het standaar unix formaat wordt opgeslagen en dat de meeste clients dat toch wel kunnen lezen.
Ik ben nu overgestap op Mozilla Thunderbird (die erg fijn werkt :)) en die maakt van dat zelfde formaat gebruik. Voor de Windowsgebruikers: je mail wordt door Thunderbird in je applicationfolder opgeslagen (waar bijv. Outlook Express het ook op slaat) (zie http://texturizer.net/thunderbird/edit.html#profile voor andere OSen). Het enige wat je moet doen is in je Opera dir ff je Mail-folder openen en die .MBS-files naar de juiste folder in Thunderbird copiëren. Invak.MBS wordt dan bijv. Inbox. En daar hoef je dan verder niets meer aan te doen; als je Thunderbird vervolgens opent staan daar netjes al je mailtjes! :)
Pagina: 1