Toon posts:

[tft] iiyama 3818utc flikert bij beweging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, mijn AX3818UTC (aangesloten via de vga kabel) flikkert een beetje als je een pagina bekijkt met daarin een flash animatie. De refreshrate is ingesteld op 75hz, dit probleem heb ik ook wanneer ik met mijn muis over een mouseover link ga die van kleur wijzigt. Ergo: als het scherm "veranderd" flikkert het scherm even.

Het lijkt wel of de donkere pixels heel snel omhoog en omlaag gaan.

Dit probleem doet zich niet voor als ik de monitor instel op 70hz.

De videokaart is een S3 Trio3D (omdat mijn vorige kapot was gegaan en ik deze nog had liggen)

Met een crt monitor icm de videokaart was er geen probleem.

Waar kan dit aanliggen? Is het normaal, is de tft monitor kaduuk, of moet mijn videokaart worden vervangen?!

Verwijderd

Kijk eerst eens naar de maximale en aanbevolen refreshrate.
Het kan goed zijn dat dit geen probleem is veroorzaakt door de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 16:18:
Kijk eerst eens naar de maximale en aanbevolen refreshrate.
Het kan goed zijn dat dit geen probleem is veroorzaakt door de monitor.
Horizontale Synchronisatie 30-60kHz
Verticale Synchronisatie 56-75kHz

en nou dacht ik altijd dat alleen de verticale echt van belang was en je op de horizontale niet echt hoefde te letten... (maw alleen de verticale synchonisatie wordt vaak weergegeven in de specs, folders etc..)

Verwijderd

Ook alle nieuwste drivers voor monitor en Videokaart geinstalleerd?

Verwijderd

Geeft het erge problemen voor je als je het op 70hz zet? Het kan komen omdat je met 75 echt het maximale uit je video kaart wil halen en dat kan voor problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 16:24:
Ook alle nieuwste drivers voor monitor en Videokaart geinstalleerd?
voor de s3 worden er al jaren geen nieuwe drivers meer gemaakt, zo oud is die maar de monitor staat gewoon als standaard monitor in het overzicht, ik snap het nut nooit zo erg van het installeren van drivers voor je monitor, maar ik kan wel een kijken of ik wat kan vinden

Verwijderd

Het is altijd belangrijk dat als je een probleem hebt met je hardware direct voor nieuwe drivers gaan kijken.
Hoe oud je hardware ook is, er zullen vast wel mensen bezig met het verhelpen van problemen of het software matig verbeteren van deze hardware.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe driver geinstalleerd, en windows zegt nu dat de max res 70hz is... daar laat ik hem dan maar fijn op staan, het werkt inmiddels, en flikkeren doet ie niet echt meer...
Pagina: 1