Toon posts:

Deja-Vu en Non-Linear Denkproces/Tijdsbesef

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer iets voor mezelf op een rijtje te krijgen, maar ik loop wat vast.

Ik heb vaak een gevoel van Deja-Vu. Dus dat ik als iets is gebeurt ik het idee heb dat ik dat al wist vantevoren. En dan dus niet van een soortgelijke ervaring, maar echt uniek.

Nou ben ik eens gaan denken en ik kwam tot de conclusie dat je hersenen zoiets dan waarschijnlijk 'invoegen' in een eerder tijdsbesef dan dat het daadwerkelijk is gebeurd. Zodoende dat je achteraf DENKT dat je het al eerder wist.

Maar ik heb de laatste jaren juist dat ik al tijdens een Deja-Vu of echt vantevoren al weet dat er iets gaat gebeuren.
Nou, wederom kan dat 'ingevoegd' zijn vantevoren. Net vantevoren in dat geval dus.

Maar nu komt het dus : vroeger was ik zeg maar alleen 'toeschouwer'. Dus dat ik een auto voorbij zie komen en naderhand dacht van "hee, dat wist ik al". Maar nu heb ik dus dat ik vantevoren al weet dat die auto er aan gaat komen. Nog steeds kan dat achteraf zijn 'ingevoegd'. MAAR .. wat de laatste tijd speelt is dat ik acties onderneem op basis van die kennis. Dus dat ik al naar de hoek van de straat kijk, omdat ik WEET dat die auto er aan komt (als voorbeeld dus).

En daar loopt mijn redenatie vast. Want dat KAN niet ingevoegd zijn, want die acties zijn een gevolg van de kennis, en die kennis MOET dus al voor de gebeurtenis bekend zijn, anders kan ik die acties niet ondernemen.

Nou ben ik een man van de wetenschap, in de zin dat ik nergens echt in geloof behalve de wetenschap en zo. Dus geen god of wat dan ook.

Maar ik kan dit dus niet verklaren. Waar ik dus naar zoek is een wetenschappelijke verklaring van het feit dat er daadwerkelijk kennisoverdracht is in een non-lineare wijze. Van een later tijdstip, naar een eerder. Dat, of dat een nog niet linear gebeurt feit exact door mij voorspeld is. Maar de kans dat dat elke keer weer gebeurt, en zo exact, met zulke willekeurige gebeurtenissen, is nog vele malen kleiner dan de kans dat non-linear informatie teruglekt, naar een eerder punt in de tijd.

Kijk, ik kan dus naderhand denken dat ik het eerder wist, terwijl dat niet zo was, maar als ik bv. opzij stap voor die auto omdat ik WEET dat hij er aankomt (Deja Vu vóórdat het feit gebeurd), dan KAN dat simpelweg niet naderhand door mij 'bedacht' zijn.

Zou het kunnen zijn dat de mens zo ver is geëvolueert dat non-lineare gedachtenprocessen mogelijk zijn? Dat de natuurwetten herschreven moeten worden ooit omdat blijkt dat tijd niet linear is. Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.

Dit laatste klink als een Star-Trek aflevering, maar een beter antwoord heb ik er zo snel niet voor.

Ik zou graag van jullie een verse invalshoek zien.

HlpDsK

Verwijderd

had ik ook een aantal keer,
ik probeer altijd mijn deja vu momenten anders te laten lopen dan in de deja vu

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik zou zeggen dat je een bepaalde vorm van helderziendheid hebt, maar dat was niet wat je wou horen... :P Helderziendheid is in elk geval niet lineair.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Op woensdag 29 november 2000 13:54 schreef HlpDsK het volgende:
Zou het kunnen zijn dat de mens zo ver is geëvolueert dat non-lineare gedachtenprocessen mogelijk zijn? Dat de natuurwetten herschreven moeten worden ooit omdat blijkt dat tijd niet linear is. Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.
Volgens mij klopt dat wel.
We kunnen immers ook terug in onze gedachten, herrineringen ophalen en dergelijke, dus waarom zouden we niet vérder kunnen met onze gedachten?
(Denk bijv. aan waarzegsters e.d.)

Ik denk dat we gewoon constant op en neer huppelen in onze gedachten, Heden, Verleden, Toekomst, Verleden, Heden enzenz.

Alleen in het 'echt' (laten we maar zeggen, ons materiële bewustzijn zegmaar) zien we het hele tijdsbesef als een lineaire lijn. Tijd ís niet lineair, we zién het als lineair, omdat we anders niet in deze materiële staat zouden kunnen bestaan.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Leuk, ik heb soortgelijke ervaringen. Het duidelijkste voorbeeld wat ik zo snel kan bedenken gebeurde een paar jaar geleden. Ik was met mijn vriendin aan het wandelen en zonder enige aanleiding schoot er een woord in mijn gedachten. Ik weet niet precies meer welk woord (ik dacht diaspora) maar het was een woord dat je zelden of nooit gebruikt. 's-avonds thuis zit de familie Rad van Fortuin te kijken en bij een nieuwe ronde, zonder dat er nog maar één letter bekend is zeg ik dat woord weer. Dit bleek inderdaad het juiste woord te zijn :?. Ik heb dit soort zaken veel meer meegemaakt.
Nou is het vreemde dat ik mij de afgelopen tijd een beetje heb verdiept in een mogelijke verklaring hiervan. Ik stuitte hier per toeval op in de discussie hier op W&L of iets sneller kon dan het licht. Er is een fenomeen bekend genaamd quantum-nonlocality. Twee quantumdeeltjes met dezelfde oorsprong zijn met elkaar verbonden ongeacht de afstand tot elkaar. Als bij de éne een meting wordtverricht, en daarmee zijn toestand wordt vastgelegd, dan zal dit ook bij het andere deeltje gebeuren. Met proeven is dit fenomeen reeds bewezen. Er zijn echter momenteel studies gaande of de werking van de hersenen of het bewustzijn hiermee kan worden verklaart. Het zou de mogelijkheid kunnen bieden dat onze gedachten inderdaad niet lineair zijn..

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
kijk je hoeft natuulijk niet niet-lineair te kunnen denken om de toekomst te voorspellen.

logisch denken helpt ook. ik voorspel bijvoorbeeld dat het morgen ook weer donker wordt 's avonds.

op dezelfde manier kan jij ook wel voorspellen dat er een auto om de hoek aankomt. misschien hoor je hem al, maar niet bewust. dan kunnen je hersenen dat toch koppelen en dus jou het idee geven dat er een auto aankomt.

of misschien komen er best wel vaak auto's langs, dus is het niet zo gek dat zo'n voorspelling af en toe uitkomt.

Verwijderd

Jouw voorspelling hoeft ook niet uit te komen, het kan best zijn dat het morgen niet donker wordt.

Verwijderd

ik kan je geen wetenschappelijk antwoord geven.
mijn ervaring is dat deja-vu's te trainen zijn.

als je je gaat concentreren, i.p.v. nauwelijks op deja-vu's te letten kom je verder, en ga je er de logica van inzien.

kan het niet echt uitleggen geloof ik :?
ben een beetje moe, lol. ik doe morgen wel een 2e poging...of zo

Verwijderd

ik las laatst in het AD magizine een verhaal van een neuroloog die iets over het bewustzijn vertelde. hierin kwam o.a. aanbod hoe hij dacht (de manier van denken is alleen nog maar gebaseerd op theorien maar nog nooit echt feiten) dat het dnek proces in zijn werk ging.

in het kort kwam het er op neer dat hij dacht dat er een soort film in de hersen mee draait die van elke moment een soort "screenshot" maakt gebasseerd op gevoelens en emoties.
daarnaast draaide een proces dat de met behulp van deze film relaties ging leggen met de huidige situatie en op basis hiervan de meest verstandige keuze ging maken. (gebaseerd op ervaring dus)

misschien is er op dit soort momenten (die ik ook wle eens had) de hersenen eigenlijk een soort flashback produceren (of een erg sterke relatie met de beelden in de film) omdta de gebeurtenissen daarvoor zo identiek waren aan de beelden die al opgeslagen stonden op de film?! dan lijkt het dus al te gebeuren voor dat het daadwerkelijk gebeurt...

[/offtopic]
ik was eigenlijk van plan om hier es een draad over te gaan openen in dit forum, maar de reeks van 5 theoriën in het AD magizine if komend weekend pas afgelopen dus... :)
[/offtopic]

edit: laat er nou net zo'n draad geopend zijn... :)

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10-2025
Is een veel logischer verklaring voor Deja-VU's niet het onderbewustzijn? Onbewust neem je veel meer waar en nemen je hersens veel meer op dan je denkt. Deze informatie uit zich dan soms als een Deja-VU. Het auto-incident kan hiermee wel verklaart worden, het rad-van-fortuin-woord slechter :)

Niet-lineaire-tijd ben ik toch gelijk wat sceptisch over. Het is zo dat mensen tijd lineair ervaren (mensen denken bijv. altijd in termen van oorzaak-gevolg), maar om nou gelijk het hele tijd-ruimte-model op de helling te gooien...

Maar OK, stel dat het zo is. Stel dat sommige mensen door een evolutionaire afwijking in meer of mindere mate de mogelijkheid hebben om gebeurtenissen uit de toekomst "op te vangen". Grote zieners als Nostradamus e.d. zijn dan ook gelijk verklaard. Maar waarom dan altijd maar korte flitsen? En waarom "overkomt" het je dan altijd, en kan je er zelf weinig aan doen?Het "trainen" waar hier over gepraat wordt lijkt dan overigens meer op het "alerter" zijn op binnenkomende flitsen, dan daadwerkelijk zelf bewust 2 dagen vooruit kijken...

Vage shit! *D

Verwijderd

Topicstarter
Die auto was puur als voorbeeld. Ik kan toch niet weten voordat ik hem zie of hoor of wat dan ook dat er zometeen een Porsche 911 Turbo met gouden velgen en blauwe dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel aankomt, met een vent er in met een snor. Kijk, over dat soort zaken heb ik het. Het is ook vaak met dingen die echt niet geraden kunnen worden, en die je dus echt moet hebben geweten vantevoren.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 22:59 schreef Rhythmic het volgende:
Het "trainen" waar hier over gepraat wordt lijkt dan overigens meer op het "alerter" zijn op binnenkomende flitsen, dan daadwerkelijk zelf bewust 2 dagen vooruit kijken...
Inderdaad, je schrijft wat ik gisterenavond :Z ff niet meer kon formuleren, lol ben nu een stuk wakkerder*D

Dat alerter worden op die binnenkomende flitsen is inderdaad een deel van het trainings-programma. Daarnaast moet je letten op wat je ziet binnen flitsen.
Net zoals je een bepaalde herinnering van vroeger weer op je netvlies kunt projecteren zo kan het ook met die vage flitsen.

Je kunt die inkomende beelden voor lief nemen, maar je kunt je er ook op concentreren, al dan niet opschrijven.

Enfin, met deze non-info schieten we nog niet veel op, want the point was een wetenschappelijke verklaring... enne... sorry moet ik je verschuldigd blijven.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Op woensdag 29 november 2000 22:59 schreef Rhythmic het volgende:
Niet-lineaire-tijd ben ik toch gelijk wat sceptisch over. Het is zo dat mensen tijd lineair ervaren (mensen denken bijv. altijd in termen van oorzaak-gevolg), maar om nou gelijk het hele tijd-ruimte-model op de helling te gooien...

Maar OK, stel dat het zo is. Stel dat sommige mensen door een evolutionaire afwijking in meer of mindere mate de mogelijkheid hebben om gebeurtenissen uit de toekomst "op te vangen". Grote zieners als Nostradamus e.d. zijn dan ook gelijk verklaard. Maar waarom dan altijd maar korte flitsen? En waarom "overkomt" het je dan altijd, en kan je er zelf weinig aan doen?Het "trainen" waar hier over gepraat wordt lijkt dan overigens meer op het "alerter" zijn op binnenkomende flitsen, dan daadwerkelijk zelf bewust 2 dagen vooruit kijken...
Niks bewust, Onbewust vang je die flitsen op.

Daarom zullen het ook steeds flitsen zijn, die flitsen zijn volgens mij stukjes wat je uit je onbewuste zelf graaft.

Ik geloof dat je gewoon Bestaat. Niet in één specifiek tijdsvak, maar gewoon altijd. Alleen de Ik waar je je nú van bewust bent, leeft in dit tijdsvak. Onbewust wissel je informatie uit, tussen de andere Ik's die in andere tijdsvakken leven, en zij jou bijv. helpen bepaalde keuzes te maken, en natuurlijk ook andersom. Je staat continu in contact met al die andere Ik's, waar jij een deel van bent, en die ook allemaal een deel van jou zijn. Jullie zijn één als het ware.

Om ff terug te komen:
Je wéét op dat soort momenten onbewust dat er bijv. een auto langrijdt, omdat je die al hebt zien langsrijden. Je wéét dat er een auto langskomt, je weet niét wat voor specifieke velgen die auto heeft bijvoorbeeld, omdat dat ten eerste niet relevant is, en ten tweede je die informatie niet onbewust kunt doorgeven, omdat je het simpelweg anders ziet dan de andere Ik's. Omdat je de tijd als een lineair proces ziet, en je dat ook moet zien in dit leven (omdat je anders gewoon simpelweg niet zou kunnen bestaat in deze vorm), zul je ook nooit bewust van de andere Ik's bewust zijn, en zul je ook nooit bewust ervaren dat je niet simpel alleen in dit tijdsvak en in deze vorm leeft, en dus ook nooit bewust met commando zou kunnen voorspellen.

Sommige personen (denk aan voorspellers), kunnen dat deels wel. Dat zou kunnen komen, doordat ze geaccepteerd hebben dat de tijd niet lineair is, en ze zichzelf zo getraind hebben en zo ver zijn met hun gedachten, dat ze zelf in bewustzijn de connecties tussen hun andere Ik's hebben kunnen versterken. Die zijn er namelijk wel degelijk, ook als je gewoon bij bewustzijn bent (wakker dus), alleen sluit je ze simpelweg uit, omdat ze niet passen bij het soort lineaire leven wat je nu leeft.

En dit was weer een filosofische uitspatting van DiSiLLUSiON :)

Verwijderd

Topicstarter
Een moment herken je alleen als het jezelf overkomt. Het is goed mogelijk dat je 'events' van anderen ook opvangt, maar die herken je niet als zodanig omdat je zelf nooit dat meemaakt en dan denkt van "heej!"

Verwijderd

lijkt me lastig, moet je eerst een nutteloos orgaan evolueren zodat zodra je met dat mes in je buik zit je kon zeggen van
"hey! ik wist dat dit ging gebeuren!"

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

PcDealer

HP ftw \o/

Soms heb ik ok zoiets van "Wacht eens even, dit komt bekend voor" en dan weet ik precies wat er gaat gebeuren of wat de ander gaat zeggen.
Ik zeg dan ook wat die ander wilde zeggen en die is dan vaak stomverbaast.:D

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

ik zal ook heel eerlijk en serieus zeggen dat ik dat ook ooit heb. Dan ben ik iets aan het doen en dan denk ik he dit ken ik.

En laatst was het heel erg mijn moeder wou iets gaan vertellen en ik wist al wat het was, ik had het gedroomd dacht ik maar dat weet ik nu niet meer zeker.:?

• aatos
Op woensdag 29 november 2000 22:08 schreef Ereinion het volgende:
Jouw voorspelling hoeft ook niet uit te komen, het kan best zijn dat het morgen niet donker wordt.
natuurlijk, het ging er alleen om dat ik dus ook kan voorspellen met een nauwkeurigheid groter dan die van het toeval.

Verwijderd

Hmm hier is zeer extensief onderzoek naar uitgevoerd.

Iedereen heeft er wel eens een Deja-Vu.
Het lijkt alsof je al ergens eerder bent geweest, of hebt gezien, maar het is niet zo!
Je hersenen, zijn een soort recorder, en nemen alles op wat je ziet. Hier onthou je heel weinig van.
In ieder geval komt het er op neer dat je hersenen hetgene wat je ziet gelijk na de opname van je hersenen nogmaals in je geheugen speelt, zodat je denkt dat je het eerder gezien hebt, maar da is niet zo...
Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd....
Groet,

Zeem

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Lekker logische verklaring... NOT...

Waarom van alle verklaringen kies je die?

We spreken een keer af, en dan ga ik de test wel afleggen okay? puur om dit soort onzin uit de wereld te helpen.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Vanuit mijn levensbeschouwelijke visie ga ik er vanuit dat alles dat bestaat met elkaar verbonden is. Dat je onbewust alles weet. Denk bijvoorbeeld aan Tarot kaarten. Je legt die kaarten in een waaier vorm uit en uit die waaier kies je een aantal kaarten. In het merendeel van de gevallen staan mensen verbaasd over hoe de kaarten kloppen die de huidige en voorgaande situatie beschrijven. Dit komt in mijn optiek omdat je van elke kaart weet welke het is, ook al liggen ze met de rug naar je toe. Een reeds-gezien is in mijn ogen dan ook een moment van extreme helderheid waarin je alle vibraties oppakt van de dingen die je nog niet kan zien | horen en die vertaalt naar die paar seconden die je als deja-vu ervaart. Een tijd(je) later zie je die 'gerenderde' situatie voor je ogen verschijnen. Een tijd(je) zou minuten maar ook jaren kunnen zijn.

Verwijderd

Je vraagt om een wetenschappelijke verklaring. Gezien het hoge niveau dat de wetenschap op dit moment, denk ik dat er best een logische verklaring gevonden kan worden.

Allereerst moeten we proberen de omstandigheden te isoleren, waaronder dit soort dingen zich voordoen.
Dan proberen na te bootsen. Doet het fenomeen zich weer voor, dan zou het kunnen dat er een relatie is tussen de omstandigheden en het fenomeen. Herhaal het experiment een voldoend aantal keer, totdat de kans dat de relatie een toevallige is nihiel wordt. Deze relatie wiskundig beschrijven en je bent klaar.

Doet het fenomeen zich echter niet voor, dan moeten de omstandigheden beter worden beshreven/nagebootst, net zolang totdat het fenomeen zich nog een keer voordoet. Lukt het niet het fenomeen opnieuw zich voor te laten doen, dan moet lang genoeg gezocht worden, totdat de kans dat het fenomeen, laat staan de relatie, uberhaubt bestaat nihiel wordt.
(Volgens mij zijn we bij de meeste paranormale verschijnselen al eeuwen in deze laatste fase beland, maar de mensen blijven de kans dat ze niet bestaan toch nog altijd niet klein genoeg te vinden...)

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 13:22

Schurem

Anytime, Anywhere

getverredemme wat een ranzige new-age thread dit (8>
wat de neuk heeft dit in het "wetenschappelijke" forum te zoeken?
deja vu komt imho van slaapgebrek, waardoor je waarnemings- en verwerkingsprocessen niet helemaal meer in sync lopen.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

BrZ

Op woensdag 13 december 2000 13:05 schreef Schurem het volgende:
getverredemme wat een ranzige new-age thread dit (8>
wat de neuk heeft dit in het "wetenschappelijke" forum te zoeken?
deja vu komt imho van slaapgebrek, waardoor je waarnemings- en verwerkingsprocessen niet helemaal meer in sync lopen.
Verklaart wel waarom HlpDsk vaak Deja-vu's heeft ;)
Maar niet dat je dingen van te voren al in detail weet...

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Nou ik weet niet of dit normaal is maar soms heb ik Deja vu's die een minuutje of 2 duren.
En dan kan ik ook precies voorspellen wat er gaat gebeuren en wat er gezegd gaat worden (ik zeg dan in mezelf wat enkle seconden erna ook echt gezegd word).
En ook dat met die woorden heb ik heel vaak maar dan een beetje anders,
bv 1 of ander woord wat je bijna nooit hoort,
ik hoor het dan laten we zeggen vroeg in de ochtend en denk, Hey dat woord hoor je ook niet vaak,
maar plotseling gebruiken een heleboel mensen op diezelfde dag dat woord, en dan sta je toch ff stil om te denken hoe dit allemaal kan.

Wat ik ook wel eens heb is dat ik wegdroom in de klas, maar dat ik toch onbewust meepik wat er om me heen gebeurt, nou is dit niet echt bijzonder, maar wel zodra ik weer "wakker" word dat dat wat ik allemaal onbewust heb meegepikt zich weer van voor af aan opnieuw afspeelt ( een soort van Deja-Vu dus maar dan 2 keer achter elkaar).

• aatos
Op woensdag 13 december 2000 15:01 schreef Legion het volgende:
Nou ik weet niet of dit normaal is maar soms heb ik Deja vu's die een minuutje of 2 duren.
En dan kan ik ook precies voorspellen wat er gaat gebeuren en wat er gezegd gaat worden (ik zeg dan in mezelf wat enkle seconden erna ook echt gezegd word).
kan het niet zijn dat dat achteraf zo lijkt?? vooral omdat er maar enkele seconden tussenzitten is het een beetje vreemd.
En ook dat met die woorden heb ik heel vaak maar dan een beetje anders,
bv 1 of ander woord wat je bijna nooit hoort,
ik hoor het dan laten we zeggen vroeg in de ochtend en denk, Hey dat woord hoor je ook niet vaak,
maar plotseling gebruiken een heleboel mensen op diezelfde dag dat woord, en dan sta je toch ff stil om te denken hoe dit allemaal kan.
dit is vrij makkelijk te verklaren: je denkt aan een woord, en als je dat vervolgens ergens hoort, dan herinner je je weer dat je er smorgens aan dacht, in plaats van dat je er niet over na zou denken. het valt je dus gewoon meer op. de volgende keer dat je het hoort leg je de link weer, zelfs nog iets sneller omdat je er nou al twee keer aan gedacht hebt.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op woensdag 13 december 2000 15:01 schreef Legion het volgende:bv 1 of ander woord wat je bijna nooit hoort,
Ja logish... Als je met zo'n woord in gedachte zit dan ga je er op letten.

Net als je normaal nooit zwangere vrouwen ziet lopen. Moet je er maar eens op gaan lekker, en ineens zie je ze overal. Precies hetzelfde idee...

toch :?

edit:

hmmzz... ik had weer eens niet op de volgende page gekeken. Het stond er dus al ;)
nja mischien is het hierdoor nog duidenlijker geworden...

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-10-2025
Op woensdag 13 december 2000 15:54 schreef aatos het volgende:
{knip}
[..]
dit is vrij makkelijk te verklaren: je denkt aan een woord, en als je dat vervolgens ergens hoort, dan herinner je je weer dat je er smorgens aan dacht, in plaats van dat je er niet over na zou denken. het valt je dus gewoon meer op. de volgende keer dat je het hoort leg je de link weer, zelfs nog iets sneller omdat je er nou al twee keer aan gedacht hebt.
Ja en nee...

Heeft er ooit iemand van Mill en St. Hubert gehoord? Da's een plaats in Nederland.
Nou, daar hoor je dus normaal NOOIT wat over en nu hoorde ik het op TV (taxi verhaal, verder onbelangrijk) en niet lang daarvoor haalde ons bedrijf een opdracht binnen voor die plaats.
Kan je lang en kort praten over aandacht enzo, maar dat gaat hier volgens mij niet op.

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Er zijn meerdere verklaringen te vergeven op de topic tijdsbesef.

Bv. Je ogen hebben het al gezien en weten wat er aan komt (de auto bv.) onbewust weet je de informatie al. Alleen wordt het net iets later door de hersenen omgezet naar het bewustzijn. waardoor het lijkt dat je het eerder heb gezien.
Maar nu even wat dieper... Je hebt 2 lichamen. Je stoffelijke met je oren,vingers ed. en je onstoffelijke ik. Je onstoffelijke ik is een energie (aura) die via chacra's het bewustzijn binnenkomen. Je hebt op je kruin een chakra die in verbinding staat met je aura. Het onstoffelijkelichaam communiceert zo met je stoffelijke ik. Nog nix byzonders tot nu toe. De energiën kunnen ook tegen je gebruikt worden. Denk aan buitenzintuigelijke aanvallen. Ik kan bijvoorbeeld niet een drukke ruimte in met allemaal mensen zonder dat ik mijn wachter (poortwachter bij mijn kruinchakra) daar attent op heb gemaakt. Deze wachter weer negatieve energien af. Ik ben emotioneel incontinent en mijn stoffelijk ik absorbeerd als het ware de emotie's van de mensen. Boeiuh denk je. Wat dit met tijdsbesef te maken heeft? Nou het volgende: Zoals bij tarot wordt je geleid door je wachter. De wachter of gids leid je door het paranormale. Deze gids kan je alles vertellen en laten zien. Als je je ogen sluit en met gesloten ogen tussen je wenkbrauwen kijkt dan kijk je eigenlijk naar de tv van je ziel. Daar worden de rendevouz,flashbacks en dromen geprojecteerd. Als wij dit proces van gids en wachter snappen en ook de juiste oefeningen uitvoeren worden wij sterker in het onderscheppen van rendevouz. er.

• HyperTrophy
  • Niet online
mijn theorie op de DEJA-VU:

ik denk dat wanneer je 'een bepaald moment ziet' dat je hersenen 'overslaan' en dat je het dan OPNIEUW ziet!! net als een cd die overslaat.

DEJA-VU's zijn mysteries maar toch wel 'leuk' (kan er ff geen woord voor verzinnen)

ik had eens een DEJA-VU, het was op een schoolreis naar het eiland Ameland,
(en ik was daarvoor nog nooit daar op dat eiland geweest. en ik stond samen met mijn klasgenootjes in een rij op de fiets op de leraar te wachten ofziets... . en ik keek achter mij naar de rij met mijn klasgenootjes, en op dat moment had ik dus iets van; dit heb ik eerder gezien.

Verwijderd

ik heb dit draadje niet helemaal gelezen, maar een wetenschappelijke verklaring die ik plausibel vind is dat normaal worden ervaringen eerst waargenomen en dan in het geheugen opgeslagen.
Bij een deja-vu ervaring is dat andersom: eerst komt de ervaring in het geheugen terecht, daarna wordt het (bewust) waargenomen. Waardoor het gevoel van 'ik heb dit eerder gezien' ontstaat. Maar meestal weten we niet meer wanneer en in welke situatie dat was :)

pooh

• aatos
Op donderdag 14 december 2000 12:29 schreef AxiMaxi het volgende:

[..]
Ja en nee...

Heeft er ooit iemand van Mill en St. Hubert gehoord? Da's een plaats in Nederland.
Nou, daar hoor je dus normaal NOOIT wat over en nu hoorde ik het op TV (taxi verhaal, verder onbelangrijk) en niet lang daarvoor haalde ons bedrijf een opdracht binnen voor die plaats.
Kan je lang en kort praten over aandacht enzo, maar dat gaat hier volgens mij niet op.

grtz.
AxiMaxi
het gaat dus maar om twee keer een ervaring met die plaats? makkelijk te verklaren met behulp van toeval.

Verwijderd

Ik zal het jullie wel even uitleggen hehe
:)
Kijk: je ervaart iets. Op dat moment ben je niet helemaal top (lees: een beetje moe/sloom) Je linker en rechter-hersenhelft werken niet altijd precies samen en hebben ook anderen taken. Het kan zijn dat je rechterhelft op dat moment veel actiever is vanwege omstandigheden. en dan ineens, DE ERVARING.
je rechter heeft het tsjoep gelijk ervaren en opgeslagen en alles is wel. Dan komt je superslome linker er nog eens achteraan. die ervaart het dus opnieuw. Want hij (of zij) merkt van heee dit heb ik al een keer mee gemaakt, duh want de linker liep achter op de rechter.
zo zit het.

Ik heb het zelf ook vaak.
GOT is wel tof maar da alleen wetenschap >:)
Pagina: 1