Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enters in [code]

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
nav [rml][ PHP]php gooit er een ongewilde enter tussen[/rml]

code:
1
2
3
regel

regel

[code]
regel

regel
[/code]

hij vergeet die enter :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24
Ik kan de vraag wel voor je beantwoorden, want ik heb hem al eens gesteld: je gebruikt geen Internet Explorer en hebt dus dikke pech. De "ontwikkelaars" leveren geen support op niet-standaard gedrag van andere browsers dan Internet Explorer voor Windows.

(Dat in het topic waaraan je refereert meer dan de helft van de reacties door niet-IE-gebruikers gepost is, doet niet terzake.)

edit:
[rml]Newlines worden uit [ code]-tags gestript bij gebruik Mozilla[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door Soultaker op 02-08-2003 15:09 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Soultaker schreef op 02 August 2003 @ 15:07:
Ik kan de vraag wel voor je beantwoorden, want ik heb hem al eens gesteld: je gebruikt geen Internet Explorer en hebt dus dikke pech. De "ontwikkelaars" leveren geen support op niet-standaard gedrag van andere browsers dan Internet Explorer voor Windows.
dat vind ik nergens op slaan eerlijk gezegt, goed dat een brakke browser als opera niet ondersteund wordt kan ik nog wel inkomen, maar met mozilla moet het toch gewoon kunnen werken :?
ik heb niet veel kaas gegeten van HTML en dat soort dingen, maar dit lijkt me
gewoon simpel een <br/> toevoegen :?

* Erkens gebruikt mozilla @ windows.

Maar als ik het goed begrijp zijn niet IE users niet gewenst @ GoT :/
ah, als ik op newlines had gezocht ipv enters had ik die wel gevonden :D

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 02-08-2003 15:12 ]

Verwijderd

Tsja, het is keuzes maken in browserland. En vaak geldt dan dat gekozen wordt voor de meest voorkomende. Het is zowieso onzinnig om perse alles hetzelfde te willen uitlijnen met de verschillende implementaties van zelfverzonnen standaarden...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 15:45:
Tsja, het is keuzes maken in browserland. En vaak geldt dan dat gekozen wordt voor de meest voorkomende. Het is zowieso onzinnig om perse alles hetzelfde te willen uitlijnen met de verschillende implementaties van zelfverzonnen standaarden...
mja, waarom zitten er in React dan ook niet-IE functies zoals bijvoorbeeld alt-a?
daarnaast vind ik het uitlijnen van een code blok toch wel erg belangrijk ;)
dat op zijn minst dat goed weergegeven wordt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

verschillende implementaties van zelfverzonnen standaarden...
Suuuure..
verschillende implementaties als in incomplete implementaties, ok. Maar zelfverzonnen standaarden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:24
Erkens schreef op 02 August 2003 @ 15:11:
ik heb niet veel kaas gegeten van HTML en dat soort dingen, maar dit lijkt me
gewoon simpel een <br/> toevoegen :?
Ze gebruiken geen opmaak tags, maar zetten de tekst gewoon preformatted in een division die ze vervolgens (blijkbaar) met een bepaalde stijl die Mozilla niet (goed) ondersteunt een soort van "preformatted" maken. (Te vergelijken met <pre>-tags.)
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 15:45:
Maar Mozilla komt best veel voor op GoT; ik zou daar wel eens stats (eventueel per subforum) van willen zien. Grote kans dat Mozilla een aandeel groter 20% heeft in P&W.

Verder gaat het niet om minimale verschillen in marges en dergelijke, maar om lege regels die niet weergegeven worden, waardoor code zeer onoverzichtelijk wordt. We hebben het ook niet over eigen verzonnen standaarden, maar over CSS. Voor zover ik weet implementeert geen enkele browsers CSS 100% correct. De tekortkomingen in de verschillende grote browsers zijn redelijk bekend en de Parse ontwikkelaars gebruiken dan ook geen constructies die in IE niet goed renderen. Ik vind het storend dat wel om de tekortkomingen van IE heengewerkt wordt, maar niet om die van Mozilla, terwijl de CSS implementatie van Mozilla nota bene veel beter is dan die van IE. Het principiële standpunt "wij houden ons aan de standaard; ga maar bij Mozilla klagen" vind ik dus moeilijk houdbaar.
Erkens schreef op 02 August 2003 @ 15:51:
mja, waarom zitten er in React dan ook niet-IE functies zoals bijvoorbeeld alt-a?
daarnaast vind ik het uitlijnen van een code blok toch wel erg belangrijk ;)
dat op zijn minst dat goed weergegeven wordt.
Ik liever goed-werkende code tags dan die Alt-A feature, eerlijk gezegd... beetje vreemde prioriteit, maar dat zal wel zo iets zijn van iemand die denkt "hee cool, dit kan laat, dus laat ik dat maar gaan maken".

edit:
Voor de Parse ontwikkelaars: Google heeft een aparte categorie voor CSS compatibility issues:
http://directory.google.c...ibility_Information/?il=1

En een overzicht van Mozilla CSS bugs:
http://www.mozilla.org/do...er/bugspecs/REC-CSS1.html

[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 02-08-2003 16:32 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42

chem

Reist de wereld rond

Soultaker schreef op 02 August 2003 @ 15:07:

(Dat in het topic waaraan je refereert meer dan de helft van de reacties door niet-IE-gebruikers gepost is, doet niet terzake.)

edit:
[rml]Newlines worden uit [ code]-tags gestript bij gebruik Mozilla[/rml]
Dat is dus complete onzin. Ik heb de schurft aan IE en al zijn onjuistheden en quirks.

Ik gebruik zelf enkel Gecko-based browsers, en IE zal me eigenlijk aan m'n reet roesten. Dat even ten eerste.

Helaas komt het door een CSS propertie die voor de code-blocks wordt gezet, waardoor Mozilla alle dubbele newlines in dat blok negeert. Naar mijn inziens een fout van Mozilla, en niet van React of de CSS.

Als CSS guru's een andere blik op dit onderwerp kunnen geven, en/of aanpassingen dan hou ik me van harte aanbevolen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

chem schreef op 01 September 2003 @ 10:58:
Helaas komt het door een CSS propertie die voor de code-blocks wordt gezet, waardoor Mozilla alle dubbele newlines in dat blok negeert. Naar mijn inziens een fout van Mozilla, en niet van React of de CSS.

Als CSS guru's een andere blik op dit onderwerp kunnen geven, en/of aanpassingen dan hou ik me van harte aanbevolen.
Het komt door de
HTML:
1
<pre style="display: inline;">

Ik weet niet wat de reden is om de display-property te veranderen, waarschijnlijk omdat er anders een lege regel tussen de tekst en de <hr> staat. Veel netter is het om de margin op 0 te zetten:
Cascading Stylesheet:
1
<pre style="margin: 0;">regel\r\n\r\nregel</pre>

Met als bijkomend voordeel dat het ook in Mozilla werkt.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

opgelost :?

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.