Multikabel naait zijn toekomstige abbonee's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Sinds gisteren is dit te lezen op multikabel.nl Informatie nieuwe reclamecampagne van Multikabel

Adsl over het kabel netwerk van Multikabel. Dit is een technologie voor telefonie en niet voor kabel tot zover ik weet.

Dit is in mijn ogen een vorm van oplichting of ligt het nou aan mij...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Je hebt gelijk alleen ik weet niet of ik 't oplichting zou noemen, zo omschrijven zij 't:
ADSL-internet staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële abonnees geconstateerd, voor veel mensen voor snel internet voor een vast bedrag per maand.
Ik vind 't ook een beetje vaag....

I see dead pixels...

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 19:37

lacobo

Tyros2 fan

Nee, niet echt. Multikabel is in principe sneller dan ADSL (ieder heeft z'n eigen bandbreedte, onafhankelijk van hoeveel mensen er in de straat het hebben draaien, twee overburen hebben het sinds kort ook, merk daar niets van), MK noemt dit ADSL omdat de "massa" dit begrip herkend als "snel" internet. Zo komen ze mischien eens van de slechte naam af (door Casema met z'n serieel modem gebeuren).

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Het is gewoon goedkoop meeliften op de naam of product van een ander.
Zoiets zou je ook met auto's kunnen doen:

Volvo staat, zo hebben wij onder andere uit onderzoek onder onze potentiële klanten geconstateerd, voor veel mensen voor veilig en betrouwbaar. Ons nieuwe product noemen we dan ook voortaan Volvo.... etc.

Nu weet ik wel dat Volvo een beschermde naam is maar toch... (juist vanwege dit soort praktijken zijn merknamen en zo beschermt).

Ik weet niet of je een product zomaar een andere naam mag geven. Volgens mij is wel ergens beschreven wat ADSL is.

Aanvulling:
Bij definities vindt je altijd terug dat het loopt via telefoonlijnen zoals b.v deze:

DSL (Digital Subscriber Line) is a technology for bringing high-bandwidth information to homes and small businesses over ordinary copper telephone lines. xDSL refers to different variations of DSL, such as ADSL, HDSL, and RADSL. Assuming your home or small business is close enough to a telephone company central office that offers DSL service, you may be able to receive data at rates up to 6.1 megabits (millions of bits) per second (of a theoretical 8.448 megabits per second), enabling continuous transmission of motion video, audio, and even 3-D effects. More typically, individual connections will provide from 1.544 Mbps to 512 Kbps downstream and about 128 Kbps upstream. A DSL line can carry both data and voice signals and the data part of the line is continuously connected. DSL installations began in 1998 and will continue at a greatly increased pace through the next decade in a number of communities in the U.S. and elsewhere. Compaq, Intel, and Microsoft working with telephone companies have developed a standard and easier-to-install form of ADSL called G.lite that is accelerating deployment. DSL is expected to replace ISDN in many areas and to compete with the cable modem in bringing multimedia and 3-D to homes and small businesses.

[ Voor 57% gewijzigd door Bart-01 op 02-08-2003 14:24 . Reden: aanvulling ]

Do as I say, don't do as I do.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

In /61 liep hierover al een discussie, die staat nu hier i.v.m. Kees in "ADSL via de kabel, technisch onmogelijk,"

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.